Ze is 4!!!weken nog maar hoor! Ze huilt niet zomaar. Bv geven kent geen tijden daarbij, dat doe je op verzoek. Flesjes kan ook beter op verzoek daarbij die kleintjes nog een klein maagje hebben maar wij (de grote mensen) denken te weten wat beter is. Als ik 1 ding heb geleerd van mijn kinderen is dát ze het (vaak) zelf kunnen aangeven.
Huilen is het laatste honger signaal dat baby's geven, eigenlijk moet je jet huilen voor zijn. Dus handjes sabbelen of smakken zijn een teken dat je kleintje wat lust en huilen doen ze pas als ze mega honger hebben daar moet je dus eigenlijk niet op wachten. Ik geef nu bv en vind het juist heerlijk om zonder klok te voeden Maar dit word bij kv ook aangeraden, maar vind het bij bv toch wat laagdrempeliger. . Bij de oudste gaf ik naast bv nutrilon en met de middelste kruitvat hetaakt dus niets uit het ligt dus aan Jou portemonnee en aan wat Jou kindje lust.
Hier met 8 weken voor het eerst buiten de deur gevoed. Daar moet je gewoon in groeien. Als ik verder even een keer weg was, zorgde ik dat er altijd wat gekolfde melk in de koelkast stond, zodat papa zich kon redden als ze honger kreeg. 6-8 voedingen per dag is prima, mits ze er zelf niet vaker om vraagt en het er goed op doet. Wat betreft om het uur voeden, is heel normaal. Hoe meer je het zelf probeert te accepteren, des te makkelijker je het jezelf maakt. Als ik de keuze had tussen een half uur proberen te troosten en vervolgens even later toch nog moeten voeden of gelijk voeden en een half uur later een tevreden baby hebben, dan koos ik toch echt wel voor het laatste. Een baby wordt niet met een horloge om geboren . Als je wilt stoppen, moet je dat doen. Als je denkt spijt te krijgen, dan zou ik nog even doorzetten en zul je zien dat het over een paar weken al heel anders gaat.
Ik combineer ook bv met fv omdat ik te weinig melk heb. Wij gebruiken Nan Pro (in NL heet dit geloof ik Groeie Start), dit zou beste aansluiten bij bv en Friso ook heb ik gelezen. Ze zeiden tegen mij ook dat het vanaf 6 weken beter werd. De kloven wel maar krijg mijn melkproductie maar niet omhoog waardoor ik wel kv bij moet geven. Ik heb al vaak gedacht om te stoppen maar we blijven koppig verder doen. Ik zit er ook helemaal doorheen en begrijp hoe je je voelt nu. Zo te lezen zie je de bv niet meer zitten en je kunt beter rustig beginnen met afbouwen dan en zeker omdat je niet gaat kolven op je werk. Je kunt best langzaam afbouwen door telkens een voeding te vervangen met kv maar als je niet teveel last van stuwing hebt kun je het sneller doen. Heel veel succes iig en je moet doen waar jij je het beste bij voelt meid!
Hoi, ik zie dat je in Antwerpn woont, misschien heb je iets aan deze links voor advies? Antwerpen - BVL | Promoot, beschermt en ondersteunt borstvoeding Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Nieuws - Tweede winkel Boobs-'n-Burps: in Antwerpen Antwerpen, La Madruga
Ja we zijn naar de opening geweest, heel leuk! Ze hebben met al wat tips gegeven hoor! En ik heb vanaf de geboorte van mijn zoontje hulp van een lactatiekundige gehad.
Leuk! Heb je voor het bijvoeden al eens aan de Medela hulpset gedacht? Dan geef je de melk die je tekort komt via de borst.
En als je je kind dan ook niet genoeg kv geeft, hier 2 weken geleden al van de lactatiekundige hoort hoeveel een kind hoort aan te komen, dan moet je niet je CB de schuld geven en het ligt ook niet aan de bv. Dit is verwaarlozing, ik ben blij dat je huisarts heeft ingegrepen.