Hoi dames, Ja, ik weet er zijn meer topics over totaal rupturen maar wil toch nog even een nieuwe starten. 7-10-13 is onze geweldige zoon geboren, 4390gram (bij 39+1) en arm naast zn hoofdje. hierdoor een TR opgelopen waar ik nauwelijks last van heb en prima mee kan leven. (op de OK gehecht) Maar nu kriebelt het enoooorm voor een tweede kind en ben zelfs al gestopt met de pil. maar nu het dichterbij komt vind ik het ook wel weer doodeng. Heb al een gesprek gehad met de gyn die mij destijds behandeld heeft en ze zegt dat ik prima weer vaginaal kan bevallen(dit wil ik ook! wil geen KS) en net zoveel kans heb op ee TR dan ieder ander. Maar het idee...dat het weer kan gebeuren vind ik doodeng. Ze zegt wel dat er dan preventief een knip word gezet omdat ik nu een kort perineum heb.. Eigenlijk om een lang verhaal kort te maken..is dit nu mijn vraag: wie heeft er een bevalling gehad na een TR en kan mij een beetje geruststellen.. Alvast bedankt voor het lezen/antwoorden
Ikke.. Mijn oudste geboren met 3970, maar groot hoofd en moest er met spoed uit, dus met vacuümpomp eruit. Ze hebben me geknipt, maar ben alsnog over de andere kant gescheurd. Op de OK gehecht en na een heftige kraamperiode weinig last overgehouden.. Inmiddels ben ik bevallen van nr 2. Meneer was 3930, maar had zijn hand op zijn hoofd. Wel een preventieve knip, maar verder geen extra schade. Na 2,5 uur weer naar huis en verder geen problemen gehad. Ik ben bevallen op een medium risk - indicatie. In het ziekenhuis Met mijn eigen vk, maar met een verpleegkundige ipv kraam. Mocht er een probleem ontstaan kan de verpleegkundige het verhaal ook doen, en blijft erbij. Gelukkig was het niet nodig. Enige nadeel was dat het litteken van knip+scheur samen weefsel had gevormd dat niet te verdoven was, daardoor heb ik een deel van de hechtingen flink gevoeld. Moest mijn kleintje ook echt even afgeven. Maar dat is heel tijdelijk en had ik er echt wel voor over. En hoeft voor jou minder te gelden als het alleen de ruptuur is.
Ik heb sub totaal ruptuur gehad en mijn gynaecoloog zegt dat ik bij een eventuele volgende bevalling niet te snel mag bevallen omdat de kans dat het weer zou gebeuren groot is en ik dan de pers weeën moet tegenhouden (pers weeën duurden maar 10 min bij de vorige vandaar) Om die reden lijkt mij een volgende bevalling ook doodeng ben dus ook wel benieuwd of het bij anderen beter is gegaan bij de tweede
Hier bij de eerste sub totaalruptuur, gehecht op de ok. Weinig last van gehad. Nu bij mijn 2e 2.5 week terug klein scheurtje 3 hechtingen.
Yep een totaal ruptuur bij de eerste omdat de gyn vergat te knippen bij de vacuümpomp... Heel veel angst gehad mocht kiezen voor een ks maar toch voor vaginaal gegaan. Ik ben ingeleid en heb een preventief knipje gekregen. Verder geen schade. Moet wel zeggen dat ik het herstel van de knip pijnlijker vond dan van de totaal ruptuur...