Ik ben in juli gestopt met de pil. 4 juli was mijn eerste dag van de menstruatie. Ik heb geen idee wanneer mijn cyclus weer op gang is. Maar vanaf zondag heb ik al hevige menstruatiepijnen, met vlagen misselijk en duizelig. Maar geen menstruatie! Ik heb inmiddels al 4 keer getest, maar negatief. Ik voel mij zwanger ( gevoelige borsten, moe etc), maar volgens de test dus niet. Ik heb af en toe steekjes in mijn bovenbuik, maar voel ook plopjes in mijn onderbuik. Kan ik zwanger zijn? Of hoort dit ook bij het "ontpillen" ? Ik heb al een dochter van 7 en kan me niet herinneren dat ik toen ook aan het ontpillen ben geweest. Maak ik mezelf nu gek?? Volgens de huisarts moet ik het nog even een weekje aankijken. Ik wil graag zekerheid! Zijn er meer met zulke "klachten"?
De symptonen die je kan hebben van het ontpillen kunnen precies dezelfde symptonen zijn als die wanneer je zwanger zou zijn. Als je echt echt echt twijfelt zou je misschien om een bloed test kunnen vragen bij de HA, maar ik gok erop dat je nog aan het ontpillen bent.... Succes!
Ja ik had het wel, zeker een half jaar niet ongesteld geweest en toch erg veel "menstruatiepijnen". Hoop natuurlijk voor je dat dat het niet is succes!
Ik zit mezelf ook helemaal gek te maken.. Maar goed, geduld is een schone zaak begrijp ik.. HA zei nog een week af te wachten.. En anders maar weer eens een testje ertegen aan gooien. Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt. Onzekerheid is vervelend..
Yep. Ik dacht destijds na het stoppen van de pil ook constant zwanger te zijn. Heb -tig testen versleten. Helaas kan het bij sommige vrouwen lang duren voordat hun eerste echte menstruatie na pilstop doorbreekt. (Bij mij duurde het maar liefst 126 dagen. Daarna was mijn cyclus gelukkig wel meteen regelmatig.) Maar je zult niet de eerste zijn die direct na pilstop zwanger is. Het enige wat ik je kan adviseren, is om af en toe een zwangerschapstest te doen zolang als je nog niet ongesteld bent. Maar om teleurstellingen te voorkomen, houd er ook rekening mee dat je natuurlijke cyclus nog op gang moet komen en dat dat langer duurt (ontpillen).
Bij mijn eerste dochter ben ik nooit ongesteld geworden. En was ik vrij snel zwanger. Toen wist ik het met 6 weken. Nu herken ik natuurlijk de "signalen".. Wat kan je lichaam je dan voor de gek houden.. Maar goed, we wachten maar af. En zal idd maar eens af en toe een testje doen..
En vandaag, ruim 3 weken overtijd, toch ongi geworden. Volgens mij is dat toch goed nieuws? Dat alles weer gaat werken?