welke kwark?

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

Welke kwark geven jullie? In de supermarkt zie ik alleen kwark met smaakjes: sinaasappel, citroen, vanille. Maar ik kan geen halfvolle of volle naturel kwark vind, of kijk ik er driedubbel overheen:(

Dus welke kwark gebruiken jullie?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik gebruik de Bio Garde van de AH, stand of roer. Stand is iets dikker en lepelt makkelijker. Roer is ook nog dikker dan gewone yoghurt, dus lepelt ook ok. Zit gewoon in van die bekers, dus niet in pakken ofzo. En staat vaak naast de rijstepap en dat soort dingen.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    en als je het echt niet kan vinden, kun je toch ook gewoon volle yoghurt geven?

4. Polletjepiek

Ja, we geven ook volle yoghurt hoor, maar ik dacht dat kwark weer net even anders is en wat milder dan yoghurt. Dus eigenlijk ook voor de variatie. (Van het CB zeiden ze dat vanillvla ook al wel kan, maar daar hoor/lees ik hier eigenlijk niets over.)

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik haal het altijd in Belgie omdat het hier idd moeilijker normaal te verkrijgen is (maar ze hebben het wel bij de AH ;))

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik gebruik naturel kwark

7. Streepje

Streepje Lid

28 jul 2009
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    AH en Jumbo hebben zeker kwark, volle en halfvolle. AH heeft het zelfs van eigen merk en de Jumbo heeft verschillende merken. Voor de variatie kun je ook eens Griekse Yoghurt proberen.
    Vanillevla bevat suiker. 'n Keer kan best natuurlijk, maar ik wilde voor het eerstejaar het liefst zo min mogelijk suiker aan mijn tweeling geven.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    vanillevla vind ik inderdaad ook nog een beetje te vroeg. Suiker en zout wil ik zoveel mogelijk beperken tot ze 1 jaar is. Zolang ze het nog niet kent... Ze eet kwark en yoghurt met veel smaak dus geen probleem! Griekse yoghurt is inderdaad ook nog een idee. Want ik denk soms dat ze van de yohgurt een beetje moet spugen. Herkennen jullie dat?

9. Polletjepiek

Griekse yoghurt is ook een idee idd. Vind ik zelf ook nog wel lekker. Gewone yoghurt vind ik echt vreselijk. Met een beetje diksap of fruit gaat het nog. Maar Griekse yoghurt is ook een goed idee.

Geven jullie je kindjes ook wel eens van die babytoetjes? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan. Heb wel van die kwarkjes in huis van nestle. Maar daar zit ook suiker in.

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik koop vaak van die kleine kuipjes magere yoghurt met fruit er in. Zijn geloof ik per 8 verpakt en staan in de koeling van de Albert Heijn. Dan hebben we ook wat meer afwisseling :D. Soms krijgt ze Danoontje maar meestal yoghurt.

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik heb wel eens ergens gelezen dat het beter is om kinderen volle melkproducten te geven, zal het eens nazoeken.
    Van die speciale toetjes doe ik hier (nog) niet. Zolang ze de puur natuur dingen lekker vind, is dat toch prima?

12. Polletjepiek

Ja poema, dat klopt. Op het cb zeiden ze dat ze de goede vetten uit volle/halfvolle producten echt wel nodig hebben, is goed voor de hersenontwikkeling zei de wijkverpl.

Deel Deze Pagina