Wanneer zijn jullie de fles "af gaan leren" en met een beker met tuit begonnen? Hoe moet/ ging dat? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Denk dat Thor zo'n 8-9 maanden was ofzo. Heb het eigenlijk nooit heel bewust gedaan, hij kreeg nog net zo dikwijls een flesje. Nu nog drinkt hij 's avonds zijn melk uit een flesje. Qua beker heeft hij trouwens liefst de Avent, die zijn met harde tuit.
Wij zijn begonnen met 6 maanden met een GEWONE beker en niet met een tuitje, want dat is door de kinderarts en het CB bij ons afgeraden. Begin zo snel mogelijk met een gewoon bekertje. In het begin is het best knoeiwerk, maar kostelijk om te zien. Het gaat echt steeds beter. Het schijnt beter te zijn, wat training van de mond spieren betreft en dat kan er voor zorgen dat je kindje makkelijker en beter leert praten. Het is een kostelijk gezicht, als hij zijn doorzichtige beker naar zijn mond brengt en kijkt naar het water en gaat bubbelen. Echt zo leuk! Begin hiermee met bijvoorbeeld water, dat doe ik, want dan kan hij zoveel knoeien als hij wil en gaat niet alles wat er naast valt plakken. Succes met de overstap. Oh en trouwens, ons zoon is echt niet meteen van zijn fles af hoor. Dat is een kwestie van heel geleidelijk afbouwen. Dat gaat niet van de één op de andere dag. Nogmaals succes en ook veel plezier. Neem het op!
hier ook vanaf een maand of 6. nathan wil nu helemaal geen fles meer en krijgt zijn melk nu als pap met lepeltje en verder water uit een oefenbeker of tuitbeker..
Ik zie de meerwaarde van een tuitbeker niet zo? Kan iemand mij dat vertellen? Ik ben met 6 maanden begonnen met een tuitbeker van nuby met zo'n zachte tuit, maar mijnsinsziens drinkt hij daar toch hetzelfde uit als uit een speen? Moet ik dan een met harde tuit kopen? Overigens laat ik m ook weleens uit mijn beker drinken (laatste restje thee bijvoorbeeld) en dit gaat eigenlijk helemaal niet onaardig en vlgs mij leert hij daar veel meer van?!
Ik gebruik alleen een tuitbeker ter afwisseling. Soms wil Nathan uit de oefenbeker niets drinken en als ik het dan in de tuitbeker doe drinkt hij wel wat Een antilekbeker gebruik ik alleen als ik onderweg ben maar echt veel drinkt nathan daar niet uit.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met een tuitbeker zonder anti-lek. Daarin gaven we dan water en soms wat diksap. Vorige maand zijn we helemaal overgegaan op tuitbekers, ze drinkt nu haar halfvolle melk ook uit een tuitbeker.
Het voordeel van een tuitbeker? ANTILEK! Mijn zoontje is 13 maanden en drinkt uit alles: gewone beker, tuitbekers, rietjesbekers, rietjes etc. De fles is er helemaal uit. Maar ik ga niet 5 x per dag met mijn zoontje zitten om hem te laten drinken uit een beker. Dat doe ik tijdens de maaltijd wel en de andere keren krijgt hij gewoon een beker waar hij mee kan sjouwen (en ik niet ongelukkig wordt wanneer alles onder zit)
mijn meissie is haast 11 maanden en wil NIKS anders dan de fles. De oefenbeker gaat nog het minst slecht.... Maar ze snapt er gewoon geen drol van. Bijt er maar op en begint dan uit frustratie de yoghurt (die ze na 3 maanden aandringen ein-de-lijk lust) er uit te likken. *zucht* We houden vol... Voor haar 18e gaat de fles eruit...
We hebben Timo rond de 6 maanden een tuitbeker gegeven, maar dan zo'n harde want de zachte is vlgs mij hetzelfde als een gewone zuigspeen. Ik geef hem nog wel de flesjes melk met speen en tussendoor drinkt hij water/sap uit de tuitbeker, ik geef hem de fles en hij drinkt het helemaal zelf op. Zo nu en dan neem ik hem op schoot en oefen ik de gewone beker, waarvan ik echt verbaasd ben hoe goed het gaat!
Mijn dochter is nu 13 maanden, en snapt nu eindelijk de tuitbeker! Ze snapte niet dat ze hem omhoog moet houden Het komt vanzelf wel. Zo nu en dan uit de oefenbeker, dat gaat nog niet echt geweldig. Ieder kind is anders. Gewoon blijven proberen!
Hallo, ik ben moeder van een dochtertje van net 1 jaar. Ze drinkt sap prima uit een tuitbeker. Nu krijgt ze ook nog 'smorgens bij de boterham en 'savonds voor het slapen de fles. Want ze drink GEEN:x melk uit een (tuit)beker. Ze duwt de beker dan letterlijk weg en begint te krijsen....En als ze bij oma is dan drinkt ze prima melk uit een tuitbeker....... Ze heeft geen andere beker als dat ik heb.....Heeft iemand tips voor mij?? Groetjes