Wie nog meer een raar telefoontje gehad vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal26, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Net ging de telefoon, het was al een raar nummer.
    Het begon met 005.
    Ik nam op, en toen begon er ineens een man te praten in een gekke taal.
    Ik heb maar opgehangen, want het was erg vreemd allemaal.
    Heeft iemand nog meer zo'n raar telefoontje gekregen?

2. dekilene

dekilene Niet meer actief

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heb het wel eens. Gewoon verkeerd verbonden denk ik. Je hebt niks geks gezegd toch?

4. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had laatst een keer dat ik gebeld was door een vreemd nr. Was er te laat bij en luisterde daarna mn voicemail af. Hoorde ik de toon net als de telefoon overgaat als je zelf iemand belt. Vond ik ook erg vreemd

5. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas er maar mee op heb laatst ergens gelezen dat als je met ze gaat praten ze je woorden gaan verdraaien op een bandje ofzo iets en je dan facturen gaan sturen en het zo in elkaar zetten dat jij er dus mee akkoord bent gegaan dus gewoon ophangen op zo'n moment.

6. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb laatst wel zo'n soort telefoontje gehad van Windows... :D Volgens de engels-met-india's accent sprekende dame was mijn computer een gevaar voor de wereldvrede (of zoiets) ;) Ik heb haar vriendelijk bedankt voor de waarschuwing en opgehangen... :D :D

8. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Whaha en waar belde zij achter vandaan?
    Een call center waar ze telefoonnummers leest vanaf haar computer...
    Gaat wat worden met die computers in zo goed als elk huishouden.
    Daar gaat de wereldvrede haha

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Vaak vragen ze eerst 'spreek ik met meneer/mevrouw ....?'
    Als je dan met ja antwoord kunnen ze zo een ja ergens anders in het gesprek plakken.
    Tweede waarschuwing is deze: ze vragen soms of ze een informatiefolder kunnen toesturen. Dit blijkt dan geen informatiefolder te zijn maar een, volgens het bedrijf bindend, contract waarin staat dat je er binnen 7 dagen vanaf kan.
    Het beste is gewoon iets zeggen zoals 'ik heb geen interesse maar ik wens je succes'

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Beter een prater in een vreemde taal, dan een hijger... :D

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
  12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja gister! alleen bij mij was het een vrouw die in een andere taal begon te brabbelen;)

13. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ben ook al 2x gebeld spreken Engels en dan zeggen ze dat ze van Microsoft zijn en dat ze gegevens hebben dat je loopt te stammen en als je niet mee werkt ze je computer afsluiten omdat je zogenaamd rotzooi verspreid. Dan stellen ze voor je computer mee 'op te schonen' dan laten ze je dingen uitvoeren en als je daaraan mee doet hebben ze al je gegevens die je via internet gebruikt wachtwoorden e.d.

Bij mij bleven ze bellen dus heb opgenomen met CIA en toen was het klaar

14. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    hier was het een paar weken geleden raak. een paar dagen achter elkaar en dan ook bij meerdere plaatsgenoten. het zijn mensen die vanuit landen over de hele wereld bellen en zich voor doen alsof ze bij microsoft werken. ze proberen je dingen op je pc te laten doen zodat ze bij al je gegevens kunnen. trap er niet in!! ik heb de politie erover gebeld omdat ik er gek van werd. het is een bekend probleem en ze zeggen dat je moet zeggen dat als ze niet ophouden dat je de politie belt, dan houdt het op want ze worden bang. het zijn eerste klas oplichters!!

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Mijn man werd afgelopen nacht gebeld door n wijf die beweerde de tel ineens in dr hand te hebben en zomaar gedraaid t hebben, 3 flessen wijn bij zich had en weet ik het wat.. Kon horen wat ze zei.. 12 uur snachts, idioot!

16. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ja, mijn vader is gebeld vandaag door iemand die een andere taal sprak. Hij heeft het gelijk erop gegooid.

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb al verschillende telefoontjes gehad die begonnen met 00 en dan heel veel cijfers. ben het nummer gaan google en er kwam niet veel goed uit. nummer kwam uit het buitenland en waren oplichters.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee. Nooit eigenlijk. Maar als ik zo'n nummer in beeld zou zien staan neem ik niet op.

19. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik vandaag door een 06 nummer, gisteren had die ook al gebeld maar gemist. de 1st was een man een 2 seconden later een vrouw.
    Re: +31 2111111111 ???

op ‎11-09-2013 14:06
    Google levert dit op:

MKB Veiling, een bedrijf wat op een wat slinkse manier ondernemers belt om ze energiecontracten aan te smeren

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ja hoor hier ook regelmatig aan de telefoon.
    Laat ze of bellen of ik zeg meteen nee en gooi de telefoon erop.

Deel Deze Pagina