vraagje... ik wil zelf pizza gaan maken. wie heeft er wat tips? ik weet dat er ergens kant en klare bodems zijn...waar?
Grappig, ik heb gisteren weer eens pizza's gemaakt. Voor 2 normaal formaat pizza's: 1 zakje gedroogde gist (7 gram) vermengen met 100 ml lauwwarm water, en een theelepel suiker. Door elkaar roeren en een minuut of 10 laten staan. Doe 250 gram bloem in een schaal, met een snufje zout erbij. Daar gooi je het gistmengsel bij, plus 3 eetlepels lauwwarm water, plus 3 eetlepels olijfolie. Kneed alles zeker een minuut of 10 heel goed, zodat je een mooi soepel deeg krijgt. Dan op een warme plek laten rijzen (minimaal een half uur). Tijdens het rijzen kun je de saus maken en vulling snijden. Voor de saus gebruik ik altijd een pak gezeefde tomaten, of tomaten uit blik. Voeg peper, zout, een teentje knoflook toe en kruiden naar keus (basilicum of gemengde Italiaande kruiden). Vulling en kaas naar keuze erop. Bak de pizzas een minuut of 10 op 250 graden (iets langer als de oven niet zo heel heet wordt) - Als de bodems mooi bruin zijn zijn ze klaar. Eet ze!
Ik heb laatst voor het eerst een turkse pizza gebruikt. Zo'n groot rond brood is dat. Die heb ik door de helft gesneden en ingesmeerd met bolognese saus. Dat bleek achteraf erg lekker. Stond op het potje dat dat ook geschrikt was voor pizza. Daarop allemaal lekkere dingen gedaan zoals champignons, salami, mais, paprika, ui, kaas etc... wat je lekker vind, in de oven en je hebt een heerlijke pizza.
ik maak ze ook altijd met een turks brood... gewoon doormidden snijden. Krijg je een lekkere, krokante bodem! Succes!
Bij de Albert Heijn in de koeling verkopen ze kant en klare bodems voor 2,99 per 2 http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000429300/000/000429392_002_138178_200.jpg
Hier in de supermarkt staat het bij de kazen in de koeling. Bij een andere supermarkt bij de voorverpakte groente. Dat is dan deeg, dat je nog uit moet rollen en dan kunt beleggen. Je hebt ook wel echt kant-en-klaar. Maar dat is naar mijn smaak toch karton. Bij de bakspullen staat hier ook nog pizzabodemmix, dat werkt ook prima. En lekker kneden/kliederen met de peuter/kleuter..
Het is al eerder genoemd, maar turks brood is echt lekker! 10 minuutjes op een voorverwarmde oven op 200 graden en klaar! En oja, beleggen met wat je lekker vind natuurlijk
oeh lekker dames en waar koop ik dat turkse brood en welke kaas doen ze er in de pizzeria eigenlijk altijd op mozarella?
Die van papaver is echt super lekker Ik gebruik zeof ook vaak een,turks brood en dan met zigeunersaus, ananas en kaas.
Turks brood koop ik altijd bij de moskee. Sommige supermarkten verkopen het ook. Heb nog nooit een pizza er mee gemaakt, ga dat maar eens doen denk ik