Efteling drukte?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Anne09, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik ben van plan eftelingtickets bij de AH te kopen, alleen twijfel ik wanneer we zullen gaan. We gaan sowieso niet in de vakantie of weekend, maar ik vroeg me af of het nu al druk is?

Het plan is dan om volgende week te gaan of die week daarop dus net voor de vakantie. Vorig jaar zijn we in oktober geweest en toen was het echt heerlijk rustig, bijna nergens een rij. Is dat nu ook zo?

Ik weet dat er een kalender is, maar die is niet heel erg betrouwbaar. Een aantal jaar geleden stond er 'gezellige bedrijvigheid', maar toen we aankwamen om tien uur was de parkeerplaats zelfs vol! ;)

2. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ik lees mee :) is een vrijdag bijvoorbeeld echt een rustige dag?

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Net voor de zomervakantie zit je vaak met die groepen van scholen die schoolreisje hebben. Wij zijn twee jaar geleden in deze tijd geweest en het was toen gezellig druk. Geen mega wachtrijen.

4. Roosenkids

Roosenkids Niet meer actief

Wij gaan volgende week vrijdag.

Dochterlief heeft studiedag dus ideaal.

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als je wilt kijken welke dagen rustig waren, moet je eens kijken op eftelstats.nl Daar staat van iedere dag een grafiek van de wachttijden.
    Wij waren er de dinsdag na Pinksteren. Voor mij staat "gezellige bedrijvigheid" sindsdien voor "druk". Was ook voorspeld in de druktekalender, maar dan denk je 'wie gaat er nou de dinsdag na Pinksteren naar de Efteling?' Nou, het stikte van de schoolreisjes.... En die moeten volgens mij aangemeld worden, dus dat wisten ze precies. Ook heel veel scholen hadden studiedag, kwam ik achter.
    Ik zou op woensdag gaan, buiten de vakantie, beter een bewolkte dag dan een zonnige.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

afgelopen dinsdag is mij schoonzus geweest me haar gezin. 2 kids van 11 en 8. kregen vrij van school ivb 25 jaar in dienst werk papa.
    was ook slecht weer zeiden ze. maar ze zijn toch gegaan, we zien het wel en hadden geluk, want op zich is het de hele dag droog geweest, en ze konden overal zo in.

meestal als je gaat wanneer ze wat minder weer voorspellen is het niet zo druk.

7. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Als regelmatige Efteling bezoekers merken wij vanaf pasen zo'n beetje, tot aan september dat het dan ook doordeweeks drukker is.gek genoeg is er dan altijd veel volk op pad. Kijk idd even op de Efteling site bijv. daar staat t ook aangegeven welke dagen echt druk zijn.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Woensdag is een de favoriete middagen van abbonementhouders.
    Een dinsdag of donderdag is vaak minder druk. Over een kleine maand gaat de nieuwe attractie open en gaan de zomeravonden etc van start. Zou dus voor die tijd gaan

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Bedankt voor de site!
    Ik denk dat het een dinsdag of donderdag wordt. Hopelijk wat minder schoolreisjes dan. Het alternatief is oktober/november dan is het vrijwel altijd rustig doordeweeks.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Let in ieder geval even op het feit dat die nieuwe attractie open gaat op 1 juli. ;)

Liefs,

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ik kom net terug van 3 dagen Bosrijk. Maandag en dinsdag waren heerlijk rustig, woensdag iets drukker, maar nog steeds geen urenlange rijen hoor, ondanks het schitterende weer. Wel alle 3 de dagen heel veel schoolreisjes.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Morgen wordt het boven de 30graden, dan gaat iedereen naar het zwembad ipv pretpark ;). Als er slecht weer is voorspeld is het ook rustiger. Bij slecht weer zijn de binnenattracties iets drukker, bij warm weer kun je de wildwaterbaan beter overslaan.

Deel Deze Pagina