erfelijke hartafwijking (tweeslippige hartklep) moeder moet operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai meiden,

Bij mijn moeder is een tijd geleden vastgesteld dat ze een tweeslippige hartklep heeft (aortaklep). Daardoor heeft ze een verdikte hartspier en een aneurysma ontwikkeld. Ze is daarvoor onder controle bij een cardioloog en vandaag zei ze door de telefoon dat de aneurysma te groot is geworden (cardioloog had niet verwacht dat dit zo snel zou gebeuren)

Ze moet dus nu zo snel mogelijk geopereerd worden aan die aneurysma (open hart operatie)

Haar cardioloog had al eens gezegd dat mijn broer en ik ons ook moesten laten controleren. Nu knijp ik hem toch wel een beetje...

Ik weet niet zo goed wat ik met dit berichtje wil, maar heeft iemand ervaring met deze operatie? hoe gaat het en hoe zijn de risico's en hoe is het herstel?

En heeft iemand toevallig een idee wat de kansen zijn dat ik het ook heb?

Moet zeggen dat ik best bang ben, toch wel een heftige operatie bah bah bah .... vind het zo sneu voor mijn moeder :x:x:x

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

in mijn familie komen ook hartkwalen voor ( bij bijna iedereen aan m'n moeders kant ). Grote kans dus dat ik het ook ga krijgen.. Maar ik probeer er zo weinig mogelijk overna te denken...

Sterkte!

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Dank je :(

Deel Deze Pagina