nou dat weer.. (werk gedoe)

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Mja... Zo opende ik laatst al een topic over het feit dat ik me vreselijk rot voelde in mijn functie en een kleine maand later hoor ik dat ik de functie uit mag.
    YES! Vet blij, ik kan gaan doen wat ik wilde binnen het bedrijf. Lekker kassa en infobalie. écht mijn stekkie (naast de bakkerij dan, maar ja die hebben we al gehad en daar kan ik dus niet terecht).

Nou, ik ben een week lang al helemaal blij en eigenlijk werk ik een stuk prettiger omdat ik weet dat er een eind aan het rotgevoel aan zit te komen.
    Vandaag kreeg ik echter een genadeklap te verduren die me er toe gaat dwingen binnen mijn functie te blijven.
    Daarmee werk je dan echt héél erg rot dat laatste stukje van je dag...

Als ik naar de kassa/infobalie ga wordt er van mij verwacht dat ik een middag-avond shift draai. Nou, geen probleem zou je denken.
    Ja, WEL een enorm probleem.
    Mijn vriend werkt avonden en weekenden. Ik ga er zelf geen cent op vooruit omdat het gewoon contracturen zijn maar mijn vriend moet daarentegen dan een avond werken opgeven. Kan toch wel, zou je denken. Nee, niet dus. Hij heeft een 0-uren contract en is aangenomen speciaal voor de avonden. Een shift per dag is maar 4 uurtjes. Hij heeft dus maar gemiddeld 25 werk uren in de week waarvan er dan nu dus 4 zouden vervallen.
    Ja leuk, maar daar gaan wij zó ontzettend veel van voelen in de portomonnee!!!

Ik heb geen familie die mijn zoon zou kunnen opvangen. Mijn ouders hebben eigen zaak (werken tot 20:00 dus voordat ze eens Tygo kunnen gaan halen hoort ie al lang en breed te slapen) en mijn schoonouders zijn allebei hartstikke medisch beperkt (lang verhaal, hart en vaatziekten. het is wachten op een telefoontje dat een van de twee weer met gillende sirenes naar het ziekenhuis is gebracht.. elke keer weer een opluchting als ze weer naar huis mogen) en kunnen fysiek dus écht niet op die kleine druktemaker letten. Ze kunnen hem amper optillen!
    Vrienden; al gekeken wie er zou kunnen. Werken allemaal meer dan fulltime uren of dus precies óók de avonden.
    Kortom; ik zit klem.

En nu voel ik me dubbel kl*te.
    Ik heb ook bijna al het gevoel niet eens meer binnen mijn huidige functie te kúnnen blijven want iemand anders neemt mij over. We ruilen letterlijk van positie. Probleem is alleen dat de overnemende persoon ab-so-luut geen kassa meer mag draaien. (alcohol en tabak meegegeven aan minderarigen...) Nu neemt zij dus mijn functie over en ga ik naar de kassa.
    Althans.. dat is de bedoeling. Maar ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik morgen meld dat het ECHT niet gaat om een avond te draaien.
    Ik bedoel; we gaan er echt grof op achteruit op financieel gebied.

Vriend solliciteert zich helemaal suf en krijgt keer op keer te horen dat het niks wordt. ALS hij al eens iets te horen krijgt.
    En ik? Ja, als ik uit mijn fucntie moet en dus écht die avond op moet gaan pakken....... ja, dan heb ik een enorm probleem.

Ik baal hier zo intens van... Als ik me laat ontslaan en in de bijstand eindig dan krijg ik gewoon meer geld dan dat ik werk. EN IK WERK ME UIT DE NAAD! En wat krijgen we er weer voor terug? Een bak problemen extra. Ja, zaten we na alle ellende van afgelopen jaar nou écht op te wachten.

(daarnaast; ik merk aan mijzelf dat het met mij gewoon niet meer goed gaat. Heb zo ontzettend gevochten voor werkelijk en letterlijk álles.. ELKE dag heb ik een kilometers dik 'het-gaat-prima' maskertje op en nu breekt dat me onwijs op. Ik reageer niet meer zoals normaal gesproken, vlieg om het minste of geringste door plafond, ben vinnig en kortaf, ronduit b*tchy en ik ben non-stop moe. Zo ellendig moe... er is niet tegenop te slapen en uit te rusten. Ik kan niet meer... maar ik móet wel doorgaan want wat gebeurd er als ik van de huisarts te horen krijg wat ik zelf allang weet? Ja, ik weet dat ik overspannen ben of in ieder geval heel rap aan het geraken ben! Maar ik heb een tijdelijk contract, heb er al twee na overspanning zien vertrekken en zonder werk..... ben ik dus het huisje met mijn gezin kwijt. Terwijl ik dat heb bereikt door kei en keihard te vechten.
    Echt waar... vechten loont schijnbaar telkens niet. Wat moet ik dan? als een luie hond op mijn kont blijven zitten en mijn handje ophouden? Ik WIL dat helemaal niet maar het lijkt wel alsof door allerlei regelingen ik telkens die hoek in gedwongen wordt. Maargoed.... ik dwaal af. merk dat ik mijn complete opgestapelde irritatie aan werkelijk alles eruit aan het gooien ben....)

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Gastouder lijkt mij de oplossing?

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gastouder ja of hier :D weet niet waar je woont ? :p
    Verder zou ik niks anders weten, oja hier in Apeldoorn is een kinderopvang tot 22:00 uur open!
    Misschien is dat ook bij jou in de buurt?

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Die heb ik al. Juist vanwege de wisselende uren.
    Probleem is dat mijn vriend pas rond 21:30 weer thuis is en ik zelf pas rond 22:30 thuis zou zijn als ik die middag-avond moet werken..
    Ik kan mijn zoon toch niet om tien uur 's avonds uit zijn slaap halen en naar huis brengen? Gastouder werkt ook niet 's avonds, logischerwijs.

Ik zie het niet meer, allemaal.. Ik weet niet meer wat ik moet, voel me de grond ingetrapt door instanties en regeltjes.
    Ik kán niet meer vechten, ik wil niet meer. Ben emotioneel en fysiek een wrak, ik jank me al twee maanden de ogen uit mijn hoofd uit pure vermoeidheid. Ik ben compleet OP.
    Maar stoppen kan niet, nergens kan een rem op gezet worden. Alles wat ik naast werk hád is al gestopt. Ik geef geen leiding meer op scouting, laat geen groepjes kinderen meer taartjes versieren in mijn huis voor partijtjes. Ik ben intens en tot mijn botten moe en op. En dan krijg je dit erover heen en is het gewoon de druppel.
    Mijn beste vriendin zou me ophalen om samen koffie te gaan drinken na het werk en ik heb gewoon een dik half uur alleen maar zitten janken naast haar in de auto. Die schrok zich dus ook kapot..

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik zeg dat jij maar eens even op je luie reet moet gaan zitten en de ziektewet in moet gaan. En naar de huisarts moet gaan het is duidelijk dat je niet meer kan!

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Is het een vaste avond in de week? Dan valt er vaak met een particuliere oppas bij jou heel goed wat te regelen. Ik heb zelf jaren bij mensen vast een avond in de week opgepast omdat zei een soortgelijke situatie hadden.

Dus wellicht is dat wat?

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    En je moet ook echt even aan jezelf gaan denken hoor! Want dat klinkt niet goed!:(

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    idd een gastouder die savonds ook werkt, zijn er echt wel wat.. verder is het mooi klote, knuffel!

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Is de winkel niet een middag/avond geopend in het weekend, en je een vaste dag kan krijgen (je vriend werkt 5 dagen toch?)? Dus dat je vriend op dat moment thuis is voor de kleine?

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    vriend werkt doordeweeks idd standaard elke avond. Maar hij wordt ook bijna elke week opgeroepen voor werken in het weekend. Hij verdient meer dan ik dus de uren die hij maakt kunnen we dan niet missen.

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik begrijp het.
    Vind het echt erg voor je, omdat je zelf aangeeft zo graag te willen, en zo hard ervoor te knokken, en het je nu even allemaal aan het tegenwerken is. Hoop zo voor je dat er een oplossing is/gaat komen. En dat je lekker naar de infobalie/kassa kan gaan.

12. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

zou je me misschien in een pb kunnen vertellen in welke plaats je woont? misschien kunnen we wat regelen :)

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik zou op zoek gaan naar een vaste oppas en dan proberen op je werk een vaste avond te krijgen en gaan voor die baan zodat je wat beter in je vel komt te zitten. Oppas voor 1 avond per week zou te vinden moeten zijn.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Dit geldt ook voor mij :)

15. Porsche

Porsche Niet meer actief

Heel veel sterkte meid!!
    Ik heb helaas geen oplossing.

Ik denk alleen maar ff voor je mee :
    Is er geen buurvrouw/ meisje die 1 avond in de week wilt oppassen?

Is er geen gastouder in de buurt die avonden wilt werken? Hier in de buurt doen Ze dat namelijk wel.

En ben je op je werk verplicht die avonden te werken?
    Toen wij klem zaten heb ik met mijn baas een gesprek aan gegaan en hoefde tijdelijk niet meer de avond te werken

16. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Probeer een oppas te regelen als het alleen voor de avond is.

17. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Geldt ook voor mij, ik ben 's avonds altijd thuis!

18. Ismene

Ismene Actief lid

17 apr 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze buren (tot 5 huizen verderop) zitten in het bereik van onze babyfoon. Als ze oppassen stoppen ze onze zoon om 20.00 gewoon in zijn eigen bed; kunnen zij lekker naar huis en hoeven wij hem niet wakker te maken. Heb je misschien buren die daartoe bereid zouden zijn, als jij bv. in ruil een ochtend op hun kind past?

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ah meis wat een nare rot situatie...

Welke plaats woon je ??

20. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als je letterlijk wisselt van functie met de voormalige kassabediende, dan neem jij haar roostertijden dus over.

Hoe kan je eigenlijk worden verplicht voor het veranderen van functie, en wat staat er in je contract hierover? Als jij in je contract een bepaalde functieomschrijving hebt voor wat je nu doet, kan je niet zomaar als kassabediende worden gewijzigd als je niet akkoord gaat. Je hebt ook geen opvang, je vriend werkt, dus tja. Werkgever zijn probleem. Hij heeft een werknemer die onwettige dingen deed en denkt er makkelijk van af te komen door simpelweg haar met iemand anders om te wisselen.

Als je je echt zo slecht voelt op je werkplek, dat je er gevolgen van ondervindt op mentaal/fysiek vlak, neem dan contact op met je huisarts en je arbodienst. Op je huidige functie doorgaan is geen optie, je potentiële nieuwe functie ook niet als je de uren niet kan laten veranderen.

Deel Deze Pagina