Authentiek Indiaas recept (vegetarisch)

Discussie in 'De lounge' gestart door PenF, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ben op zoek naar een authentiek Indiaas recept voor een vegetarisch gerecht (het liefst een curry).
    Nu kan ik best wel recepten vinden via een geweldige zoekmachine, maar aangezien ik geen verstand heb van de Indiase keuken, weet ik niet wat een goed recept is.
    Dus wellicht dat er hier dames zijn van Indiase afkomst? Of personen die zich echt in deze keuken verdiept hebben en met mij hun recept willen delen.
    Het is voor een lunch, waarbij we geld op gaan halen voor een collega die aan de slag gaat in het Indiase onderwijs.

Iemand die mij kan helpen?!

Alvast Bedankt!

2. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Hi ik kan je wel helpen, de basis van alle Indiase recepten zijn ui, knoflook, kurkuma en garam masalla. Als je dit hebt kun je in feite alle curry,s maken. Aan welke groente zit je te denken? Dan kan ik op basis daarvan je ff een receptje geven

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Misschien iets met linzen? Pompoen? Aubergine?
    Geen idee eigenlijk.

Weet iig dat er al een gerecht Aloo Gobi gemaakt wordt. Daar zit bloemkool en aardappel in. Dus die groenten iig niet. Anders wordt het zo dubbel.

4. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Linzen soep is heel erg makkelijk en kan bijna niet mislukken de basis voor aubergine en pompoen is het zelfde ik zal zo ff het recept voor je uittypen

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Super bedankt!!!:)

6. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Rode linzen recept

Kook de linzen gaar in een pan met water en 1 eetlepel kurkuma. Fruit in een andere pan de ui en knoflook mooi goudbruin je kunt ook evt. komijn meebakken als je dat lust.

Zodra de linzen gaar gekookt zijn gooi je het ui/knoflook goedje erbij. Zout naar smaak toevoegen. Als laatst doe je een theelepel Garam massalla over het geheel en dan laat je het ff doorpruttelen.

7. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Aubergine curry

Fruit ui en knoflook tot het mooi goudbruin is. Doe er een eetlepel kurkuma bij. Even laten bakken doe dan de aubergine in blokjes erbij en evt aardappel. Zodra de aubergine gaar is theelepel garam masalla erover, even omscheppen. Et voilà!

Laat je ff weten hoe het smaakte??

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oooo lekker ik ben gek op Indiaas eten! Heb je ook een recept van een curry met kip saar? En is die garam massala die donkerbruine kruiden die zo zoet ruikt?

9. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    @sdonya garam masalla is een kruiden mix die bestaat uit gemalen peper, komijn en korianderzaad zo uit mijn hoofd, deze kun je zelf maken(smaakt natuurlijk lekkerder) maar kun je ook makkelijk kopen in de toko. Ik typ zo ff een recept voor butter chicken voor je uit!

10. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Butter chicken

Benodigheden.

Ui (3)
    Knoflook(5)
    Tomaten(denk een stuk of 6)
    Rode paprika(1)
    Kipfilet
    Zout
    Groene pepers(naar smaak)
    Creme freche(1)
    Garam masalla
    Kurkuma

Kook de tomaten en ontvel ze. Snij de paprika in stukken en mix ze samen met de ontvelde tomaten met een staafmixer tot een saus.

Fruit de ui en knoflook en evt groene chillis als je van pittig houd goudbruin. Haal het uit de pan en mix het met een staafmixer tot een puree.

Bak de kipfilet en met een theelepel kurkuma en zout. Doe het uien puree goedje erbij en de saus van de tomaten en paprika. Voeg de crème freche erbij. Doe er als laatst een eetlepel garam massala bij en dan lekker laten pruttelen.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

thnx, zodra ik me minder misselijk voel van de zwangerschap ga ik dit zeker proberen!

12. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Lekkere recepten Saarr
    Ik ga ze zeker eens proberen
    Welke groente eet jij bij het kipgerecht?

SDonya gefeliciteerd met je zwangerschap

13. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Dankje! Ik zou er een salade naast serveren met komkommer, ijsbergsla en bosuitjes. En dan met rijst! Enjoy

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ga deze week eens even je recepten proberen. En zal meteen laten weten hoe het smaakte!:)

Deel Deze Pagina