Hallo allemaal, Ik ben druk bezig met de uitzet voor onze kleine. Ik heb nu 1 deken van koeka voor in het ledikantje en ook eentje voor in de kinderwagen. Nu is het handig om er eentje op voorraad te hebben mocht er iets mis gaan. Nu zit ik bij Prenatal/Babydump en Babypark te kijken maar er is veeeeeeel keuze dus vroeg mij of iemand hier tips heeft of ervaringen heeft met bepaalde dekens. Alvast bedankt!
Wij hebben ook Koeka zomerdekentjes (die met wafeldoek en flanel aan achterzijde) en daarnaast hebben we nog 'goedgekeurd' polytech fleece dekentjes voor in co-sleeper en kinderwagen. Voor in het ledikant een zachte wollen deken. Dus voor alles één luchtige Koeka en één andere warme deken. We waren bij een speciaalzaak en die vertelde dat veel katoenen fleecedekens niet warm genoeg bleken te zijn in de winter (ouders kwamen dan in winkel om raad). Als je dus 'm nodig denkt te hebben in de winter zou ik ook iets warms kiezen. Ik geloof dat Vellux fleece een algemeen goedgekeurd iets is, of je moet dus kiezen voor een wollen deken. Euhw, of gewoon je lekker niks aantrekken van wat ik had gehoord. Wij hebben trouwens een fleece van Polarbear ofzoiets.
Thanks Lavalamp voor het advies.. ik zal eens informeren in de winkel.. je hebt ook teveel keuze maar onze ukkie wordt wel geboren eind februari ongeveer dus verwacht wel dat het dan niet heel erg warm is.
Ik heb voor het wigje een teddy dekentje van Koeka.. Aan de bovenkant is hij lichtblauw gewafeld en de onderkant van beige teddy. Voor het ledikantje heb ik een donkerblauwe gebreide deken van Baby's Only! Voor mijn dochtertje had ik een dekentje van Koeka. Dit waren er eigenlijk 2 die je aan elkaar vast kon maken.. Deze vond ik niet fijn, want was in de winter te koud!
wij ook gewoon van de prenatal, grijze. ons zoontje is van september dus heeft er de hele winter onder gelegen en niet koud gehad hoor. anders evt in combinatie met slaapzakje?
http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/baby-en-kinderkamer/bedtextiel/deken-75-x-100-cm-(33323400) Ik heb deze van de Hema, en 2 dekens waar ik vroeger zelf onder heb gelegen
Ik heb ook die van prenatal (nog niet in gebruik). Ze zien er mooi uit, verschillende kleuren om uit te kiezen, en zijn van katoen. Ook 1 van winnie the pooh via marktplaats gekocht, gewoon omdat ik dat erg leuk vind.
Ik heb er een van babydump en een van prenatal. Werk op een kdv en moet zeggen dat ik ze daar erg fijn vind.
Die van Koeka wil ik wel hebben, maar ze zijn te prijzig helaas. Ik heb dekens van Prenatal eigen merk. Die had ik voor mijn dochter ook & daarover was ik erg tevreden. Ze zijn ook regelmatig in de uitverkoop, ook met de standaardprijs erg voordelig!
Hier de vellux duo deken in een dekbedovertrekje, beide kindjes (van april en november) hebben hier geen last van de kou gehad. Ook bij de derde zal deze deken weer gebruikt gaan worden. Als hij vies is, hup in de wasmachine, droger en weer schoon op bed...
Ik heb een leuke gezien van anel kan je dan beter voor katoen gaan of voor fleece. Die fleece lijkt me namelijk veel zachter.
Fleece is niet verstandig. Fleece wordt gemaakt van plactic. Nadeel: het ademt niet. Gevolg: warmtestuwing met daardoor een groot risico op wiegendood. Fleece dekens zijn erg aantrekkelijk omdat ze lekker zacht aanvoelen en goedkoop zijn, maar niet kopen dus voor in het bedje. Veel katoenen dekentjes zijn ook lekker zacht, kijk maar bij de Hema, Prenatal, Babydump etc etc.