Door de reuma heb ik goed nagedacht over hoe ik de kleine het beste kan verzorgen. Nu was ik benieuwd of er ook andere moeders zijn met slimme oplossingen omdat ze reuma hebben, gehandicapt zijn of anders. misschien kunnen we nog van elkaar leren . Zelf heb ik: - het wiegje aangepast zodat de zijkant kan klappen. Hoef nu minder belastend te tillen.Kan ernaast gaan zitten, doe dat straks ook met het ledikantje. - De easy base voor de maxicosi zodat ik niet met een kromme rug met gordels hoef te hanessen. - de lodger voor in de maxicosi zodat als ik een slechte dag heb ik de kleine niet hoef te tillen met mijn handen, maar de schouderband kan dichtklikken zodat ik met mijn hele lijff kan tillen. Kan ik mijn handen gebruiken voor het beschermen van t bolletje. - boven en beneden een aankleedkussen. - ook beneden een mand/ wiegje voor ukkie zodat ik niet de hele dag op en neer hoef te lopen. - een baby bjorn voor de kleine transfers in huis, de trap op en af enzo zodat ik minder hoef te dragen. Voor langer periodes twee draagdoeken. - een kruk onder de douche zodat ik straks zittend met de kleine op schoot kan douchen. - de drijvende badhulp. Ben benieuwd! Groet Eva
Ik heb geen reuma, maar wel allerlei andere 'ongein'. Mijn ervaring is dat je vaak door de tijd heen vanzelf allerlei voor jou makkelijke dingetjes ontwikkelt. Bij de eerste woonden we gelijkvloers, dus dat was makkelijk. Bij de tweede hebben we nu wel een trap, dus dat is weer even zoeken. Zo had ik ook een aankleedkussen gekocht voor beneden, maar tot nog toe verschoon ik de jongste eigenlijk altijd in de box. Als die straks naar beneden gaat (de stand van de onderplaat dus) dan zal ik waarschijnlijk wel vaker het aankleedkussen gebruiken. Of ik doe het op de bank. Verder sliep ze in het begin vaak in de box of in de kinderwagenbak, zodat ik niet iedere keer de trap op hoefde. Maar inmiddels slaapt ze alleen nog maar in bed en een enkele keer in de kinderwagenbak (box vindt ze om te spelen ), dus moet ik toch regelmatig naar boven. Easy base hebben we ook, ideaal ding. Draagdingen en dan zeker over één schouder, vind ik niet zo fijn, daar krijg ik zelf juist meer last van. Ik heb wel allerlei doeken en draagdingen, gebruik ze soms ook wel, maar niet in huis. Maar ik heb geen huilbaby, dat scheelt natuurlijk ook.
Geen reuma maar ms. Ben ook aan het kijken wat voor mij handige aanpassingen kunnen zijn zodat sommige dingen wat minder kracht kosten of makkelijker gaan als ik een wat mindere dag of periode heb. Wij wonen gelijkvloers. Ik ben nog niet zo ver in mijn zwangerschap dat ik al spullen heb aangeschaft maar ik wil een wagen die niet te zwaar is met in en uit de auto tillen (maxi cosi mura liep erg fijn maar voor mij wel zwaar met tillen). Ik wil sowieso een ergonomische drager (bondolino/marsupi/...), zodat manlief ook kan dragen, die ziet een doek niet zo zitten (lijkt me ook wel fijn om te gebruiken als ik de hond even moet uitlaten). Volgende week heb ik een afspraak met de revalidatiearts om te kijken of zij tips heeft! Ze heeft zelf ook een baby dus ze zit wel een beetje in het babyspul. Ik lees even mee, interessant topic!
hier geen reuma maar dystrofie in mijn been ! ik heb heel veel informatie gehaald van :Stichting Intermobiel - Opvoeden met een lichamelijke handicap van Stichting Intermobiel en dan vooral onder het kopje aanpassingen , staan slimme en handige dingen waar je soms zelf niet echt aan denkt!
Wat wij heel handig vonden was een extra commode beneden om te verschonen. Ook hadden we daarin reserve kleertjes enz. Zodat we zo min mogelijk naar boven moesten.
ik hoor slechte verhalen over de babybjorn..... ik zou voor een andere draagzak gaan die ergonomisch voor jou en de kleine beter is. een bondolini of manduca.
hier ook een mama met dystrofie, dan in de armen en handen. ik zit ook met tillen. heb alleen iets nodig voor in het badje. heb al een draagzak, ook bij de 1ste gebruikt, ideaal. heb een lichte kinderwagen, maar we hebben een bus dus inklappen hoef ik hem gelukkig niet. beneden een aankleed kussen en een karretje met luiers, doekjes en extra kleding voor het geval dat. badje of tummytub moet ik of in de douche doen of wachten tot manlief thuis is. en met slapen beneden in de kinderwagen. en met voeden, lekkere voedingskussen en eventueel nog extra gewoon kussen
Inderdaad, ik zou vragen of je babybjorn nog teruggebracht mag worden omdat ze oneconomisch zijn. Je kan dan voor in huis beter een ring sling kopen, of als dat lastig aanspannen is met pijnlijke handen, een beco/boba/ergo/manduca/bondolino. Daar heb je ook een langere periode wat aan, knappe mama die haar kind met 1,5 nog met een baby bjorn draagt maar met bovengenoemde dragers krijg je een groter kindje dus nog wel makkelijk de trap op. En ookal kan je kindje lopen, ze gaan toch nog weleens onderaan de trap zitten en steken de handjes op. Dan is een goede drager wel een perfecte investering!
ik heb hier voor in het badje zitje hier leg je de baby in en dan hoef je hem of haar niet vast te houden bij voorbeeld deze Prima baby bad zitje WIT - babyshopfleurana te koop bij alle baby winkels daar overheen gooi je een hydrofiele luier en dan het kindje erop dan is het niet zo hard hopelijk heb je er wat aan
@ heb de (tweede hands) baby bjorn alleen voor korte stukjes in huis, omdat het aandoen van een draag doek idd niet ideaal is. heb allemaal soorten gepast en gewoon voor naar beneden de trap af ed is voor mij deze prima. Wat ik als schreef, voor langere periodes heb ik een ring sling, een rekdoek en een geweven doek. T gaat dus echt alleen voor de kleine stukjes van max een minuut of vijf tot tien. @ zelf heb ik een drijvend matje voor in bad, die kan ik dan samen met de kleine eruit tillen. Dit is praktisch omdat ik dan mijn hele arm kan gebruimen en niet met mijn duimen/ vingers hoef te scheppen. Artrose in het duimgewricht. @ kleertjes beneden is wel een goeie, die had ik nog niet bedacht. @ revalidatiearts, ik heb erg veel gehad een de ergotherapeute in het erasmus. Ok voor straks als de kleine groter wordt waar je op kunt letten.
Ik heb ook t eea aangepast gedaan. Ik zal even zeggen wat: Badderen deed ik beneden op t aanrecht. Dan kon ik t badje vullen en legen zonder te tillen en het was lekker hoog. E. Heb ik ook veel in de tummytub gedaan omdat ze daar liever in ging en ik haar dan niet hoefde te tillen, dit deed ik ook op het aanrecht. Een drijvend matje werkte echt niet hier, maar ik had ook grote kinderen, misschien scheelt dat? Ik droeg veel met de doek, dat gaf mij stabiliteit en e. Was geborgen. Voeden moest ik echt op mijn houding letten, dus veel kussens om alles goed te ondersteunen. Bij een nr. 3 zou ik wel een oplossing voor t ledikantje willen, maar goed, dat is toekomstmuziek.
Wij hebben een trillende en flitsende babyfoon voor mijn slechthorende man. Voor lichamelijke beperkingen (of uitdagingen zoals ze soms zo mooi zeggen) weet ik geen hulpmiddelen.
er is een firma die een hooglaagbedje heeft ontwikkeld , je kan als je je kindje uit bed wil halen de deurtjes open doen en het bedje om hoog doen , zo zou je er zelfs zitten het kindje kunnen verzorgen en uit bed halen ! ik weet alleen niet meer zo snel welke leverancier zou het is aan mijn man vragen
De kinderwagen heb ik van Joolz. De bak kan ik met 1 hand openklikken en dan pas de andere. Erboven e3en handige stang waaraan ik kan tillen. Verder een voedingskussen voor het slapen en voeden. Eigenlijk weet ik het verder nog niet zo. Geen drager voor mij, maakt het alleen maar erger.
Mijn vriend heeft vorige week ons prenatal bedje aangepast. Nu kan ik ernaast gaan zitten om de kleine eruit te halen, blij mee!
ik heb een dwarslaesie en zag in het begin ook zoveel beren op de weg. we hebben bij de ergo wel veel tips gehad maar omdat redelijk mobiel ben, lopen in huis met rollator was veel voor ons niet nodig. je kan een bureaublad nemen en daar een badje in laten bouwen als je een warm en koudwater aansluiting hebt. je hebt een soort 3wieler die je aan je rolstoelkan kopelen en dan de maxicosie erop en later een fietsstoeltje. een verraadbaar tafeltje met maxicosi of wipper erop zodat je niet hoeft te tillen. wij hebben dat niet gedaan maar we hebben wel de rollator aangepast met een maxicosi erop (gaan we straks weer doen) een draagdoek voor op de traplift werd later wel lastig. we hebben een stang onder de rolstoel laten plaatsen waar de maxicosie op kan. ( gaan we ook weer gebruiken) nadeel ervan is dat het wel zwaader is en voor lange stukken dus beter een kinderwagen kan gebruiken maar voor boodschappen wel heel handig. een familyfix. aankleedkussen beneden op tafel zodat ik niet teveel hoefde te bukken. wassen deed ik met een waskom en douche of in bad altijd met mijn man. nu wonen we gelijkvloers dus zal het allemaal een stukje makkelijker zijn.
wil nog even toevoegen dat je gaandeweg snel ondekt wat er wel hanidg is en wat niet. wij hebben de draagdoek niet lang gebruikt omdat het te zwaar werd voor mij.
Dag Eva, wat goed dat jij je ervaring deelt met anderen! Ik wou je even laten weten dat wij de BabyBjörn Miracle gebruiken voor lange wandelingen. Die heeft een heupgordel en dat neemt het gewicht weg van de schouders en verdeelt het naar de heupen; erg comfortabel. Er zou ook nog een Comfort carrier zijn, maar die is voor grotere kindjes.
Maar waarom dan voor wandelingen niet gewoon een goede kinderwagen? Belast je toch ook geen rug ipv met een drager?