8 maanden, fles eraf?

Discussie in 'Voeding' gestart door Meijke, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi meiden!

Onze dochter is verzot op bijvoeding...en houdt daarnaast ook nog heel erg van haar flesjes :D. Ik weet dat ze tot 8 maanden max 800 ml adviseren en daarna 600. Over 2 weken is ze 8 maanden...maar hoe er een flesje af moet :)? Ze vindt het zo lekker...

Ze krijgt nu
    180/6 pap
    fruithap hele peer op vandaag
    180/6
    halve boterham
    180/6
    avondeten meestal ongeveer 200 gram
    180/6.

Misschien als ik de 15.00 fles vervang door thee met rijstwafel ofzo? Vindt ze heerlijk, maar zo'n rijstwafel met thee is toch lang niet zo voedend als een fles melk?

Ging dat bij jullie vanzelf die flessen minderen?

Ander drinken valt hier ook niet zo goed. Gisteren had ik haar thee gegeven en dat kwam er even later (met zuur) weer uit. Ze drinkt Friso Comfort voor haar Reflux en dat blijft eigenlijk altijd binnen. Ik had gehoopt dat ik ander drinken niet meer zou hoeven verdikken...maar blijkbaar toch nog. Nutriton kopen en door de thee/water doen? Wordt dat niet heel vies....? Of toch in plaats van ander drinken toch 4 flessen blijven geven en dan de 11.00 en de 15.00 fles wat kleiner maken?

2. adi

adi Niet meer actief

Je kunt inderdaad de fles van 15uur het beste als eerste eraf halen. En dan tussen de middag kijken of ze een hele boterham op kan.
    Zolang zij nog 600cc melk en groente en fruit binnenkrijgt hoef je in principe nog geen vocht erbij te geven. Wel om te oefenen e.d., maar ze hoeft dan niet hele hoeveelheden weg te krijgen. Een paar slokjes is voldoende.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien ook de dag beginnen met een boterham i.p.v. pap?

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

De fles van 15:00 gaat als eerste er af, maar pas als ze echt een boterham met beleg eet (dat ging hier best snel). Dan kan je die 15 uur fles ten eerste minderen naar 120/4 of proberen wat water/thee en dan een halve boterham als tussendoortje om 15 uur?

In de ochtend zou ik naar 200 gr fruit gaan en dan de tweede fles opschuiven richting 11:30/12:00 uur.

Hier gaat het nu met 10 maanden zo:

07:30 - papfles 180/6 en 4 schepjes Bambix (soms ook boterham met 150/5 maar meneer kan niet zo lang wachten 's ochtends..)
    09:00 - 1 1/2 uur slapen
    10:30 - 200 gr. fruit
    12:00 - 1 1/2 boterham en 150 ml thee met 30 cc opvolgmelk (sinds kort..er moet hier ook weer een fles af)
    12:30 - 1 1/2 uur slapen
    15:00 - babykoekje of halve boterham en 150 cc diksap (uit fles met nr. 1 speen dan gaat het niet te hard en blijft het binnen)
    16:30 - 200gr warm eten en 50 ml yoghurt
    18:30 - 150/5 of 180/6...soms geven we geen yoghurt

Als N. thee en zo niet binnenhoud zou ik het haar eerst geven in een fles wat erg langzaam gaat en dan een tussendoortje er bovenop. Dan blijft het misschien beter in haar maagje zitten? indikken zou ik niet aan beginnen hoor, lijkt me ook niet lekker. Gewoon rechtop in de wipstoel en met 50 cc beginnen.

Succes, C

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hoi meijke,

Hier ook een meisje dat gek is op haar friso comfort ;) ze maken het gewoon te lekker. Wij doen het nu zo
    8:30 180 cc pap fijne granen
    10:00 2 rijstewafels en een beetje thee
    12:00 broodje en daarna 120 cc
    15:30 fruit hap en 120cc
    18:00 warm eten en 50 cc griekse yogurt
    19:30 180cc

Wij merkten dat asl ze 1,5 boterham at ze van haar 150 veel liet staan en als we thee bij haar fruithap gaven liet ze veel staan van haar 120 cc, dat hebben we dus terug gebracht want ik wil wel dat ze minstens 500 cc melk drinkt. In plaats van een hele fles te laten vallen heb ik ze dus kleiner gemaakt

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ook die 3e fles eraf halen, en dan evt wat meer brood geven..en ipv die fles een koekje/soepstengel/fruit oid.

Wij deden dit ook op deze manier en lieten de tijden eigenlijk een beetje aan Finn over. Telkens als wij het idee hadden dat hij honger had, kreeg hij zn volgende voeding, wat dat dan ook was (brood, tussendoortje, groente, laatste fles..)
    Na een paar dagen had Finn al heel snel zelf een goed lopend schema gemaakt.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bedankt voor de tips! Ze heeft vandaag een hele boterham op en wat later nog een kwart banaan (niet haar favoriet, maar geen ander fruit meer in huis), dus dacht eens even kijken wat er gebeurt bij 120/4. Zo rond 15.30 wilde ze die graag. En was prima! En bij onze mooie dochter hoor je het na afloop wel als ze het te weinig vond :D. Wilde hem niet in 1x afnemen... Zo voelt dat een beetje omdat ze het zo graag lust :). Ze heeft nu 3 x 180/6 en 1x 120/4 op. Morgen weer eens kijken hoe het gaat.

En in de ochtend boterham kunnen we ook idd doen, denk dat dat dan de volgende stap wordt.

Deel Deze Pagina