Vanaf welke leeftijd kregen jullie kindjes een ballenbak (als ze die gekregen hebben) en wat voor 1 hebben jullie gegeven? Mijn zoontje vind ballen echt leuk dus wij willen hem evt een ballenbak geven met zijn verjaardag als hij 1 word.
Ik heb er al een, van nijntje Gekregen van mijn broertje voor kerst Nou wachten tot ze goed kan zitten hihi
mijn vriendin had er trouwens 1 met zachte ballen, scheelt met gooien door de kamer, alleen moesten die wel regelmatig uitgewassen worden. Die was ook flink duurder natuurlijk
Ik zie namelijk overal staan vanaf 3 jaar en ook die van nijntje geeft aan vanaf 3 jaar heb ik gelezen. Ik vraag me af waarom eigenlijk. Gister was ik bij vrienden op bezoek en daar liep onze knul de hele tijd met balletjes te sjouwen dus ik dacht dat dat misschien wel een leuk cadeau voor zijn 1e verjaardag zou zijn.
Ik denk dat de leeftijdsindicatie vooral er is om de fabrikant te beschermen tegen evt. ongevallen (dreumes die een bal inslikt, ik noem maar wat). Net als bij de zandbak in een ander topic, dat kan ook veel eerder dan 3 jaar. Als hij ballen leuk vindt en goed kan zitten lijkt het me een geweldig cadeau voor zijn eerste verjaardag. Het is al bijna zover zie ik...
zou ook niet weten waarom dat niet kan vanaf dat ze goed kunnen zitten. hier in ieder geval een dreumes die al een tijdje heel goed weet wat een ballenbak is. wel bij ballorig dan maar zou dat geen punt vinden.
Ik heb een ballenbak tentje voor de 1ste verjaardag gekocht. Waardeloos ding. Hij vind het helemaal geweldig, maar het is een soort zelf uitvouwbaar tentje, en dat klapt dus steeds in als hij er in/uit wil. ( niet dat het pijn doet of zo, want is zacht materiaal, maar gewoon niet stevig)
Wij hebben de ballentent bij de oudste gekregen met ik meen 1,5 (sinterklaas) . Helemaal geweldig en nog steeds spelen beiden er heel enthousiast mee. De jongste dus ook zodra ze kon kruipen Maar ieder kind wat kan kruipen wat hier komt, vind het geweldig
Hier heeft onze zoon hem voor zijn eerste verjaardag gehad. Een schot in de roos. Hij speelt er dagelijks in. En andere kindjes die over de vloer komen, vinden het ook geweldig.
Ik ga denk ik een zwembadje los kopen en ook de ballen los. Vind zo'n tentje ook net niks dus maak er zelf 1. Hij kan heel goed kruipen en hij heeft gister zijn eerste paar pasjes los gelopen. Ik blijf er ook altijd zelf bij de eerste perioden.
Als ergens op staat 'vanaf 3 jaar' kun je er vergif op innemen dat er ergens aan die ballenbak kleine onderdelen zitten die los kunnen, en die dan ingeslikt kunnen worden. Wat een kind van 3 of ouder nog met een ballenbak zou moeten, geen idee... Onze oudste kreeg een ballententje op zijn eerste verjaardag. Het tentje was in no time zo stuk dat je er niks meer mee kon, maar die ballen vielen wel goed in de smaak. Die kunnen ze rustig door de kamer gooien zonder dat je gelijk bang hoeft te zijn dat de tv zal sneuvelen. Ik vind 1 jaar dus wel een goede leeftijd voor zo'n ding. En verder moet je goed opletten of er stukjes losraken van de bak waar de ballen in zitten.
Wij gaan een zwembadje (babybad) kopen en daar de ballen in doen. Scheelt weer kleine onderdelen die los kunnen gaan.