Moeilijke start nu nog huilen voor slapen tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moos87, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moos87

Moos87 Actief lid

17 apr 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Moos87, 6 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2013
    Beste allemaal.

Onze zoon is nu ruim 10 weken oud. We hebben helaas al een hoop nare dingen met hem meegemaakt.

Hij bleek last te hebben van verborgen reflux en een koemelkallergie. Daarnaast zijn we al meerdere keren bij een osteopaat geweest en hij bleek beknellingen in heupen en nek te hebben. Hij huilde de eerste 7/8 weken eigenlijk non stop.

Het huilen is gelukkig een stuk minder geworden na onze zoektocht 'wat is er toch met hem?'
    We hebben zantac tegen de reflux en pepti voor de koemelkallergie.

Hij is een stuk rustiger geworden. Helaas was dat van korte duur want hij werd ziek. Hij kreeg het rs virus waardoor hij voor vier nachten is opgenomen in het ziekenhuis.

Sinds hij thuis is, nu een week, zijn we weer aan het zoeken naar een ritme en t valt niet mee. Hij slaapt erg onrustig en voor het slapen gaan is het huilen geblazen. Vervolgens slaapt hij max een uurtje. Ik heb van alles geprobeerd: zo min mogelijk prikkels. Verder proberen we rust en regelmaat erin te brengen (Ria blom). Dit werkte voor zijn ziekworden erg goed.
    Vaak slaapt hij na een minuut of 5 huilen dus dat valt ontzettend mee. Maar zoals ik al beschreef, hij wordt na max een uurtje weer huilend wakker en valt niet meer in slaap. Vanavond was het helemaal een drama en heeft hij niet eens geslapen. Heb hem zo veel mogelijk getroost en uiteindelijk weer begonnen met een voeding vervolgens weer in bedje gelegd en na 5 min huilen is hij in slaap gevallen.

Het cb gaf aan dat hij waarschijnlijk alle prikkels van de afgelopen tijd aan her verwerken is en dat dit van tijdelijke duur zou zijn. En dat ik vooral vol moest houden met rust en regelmaat.
    Toch voel ik me er ontzettend onzeker over en lukt het gewoon niet weer een ritme te vinden. Voorheen sliep hij tot een volgende voeding en zat er 3-4 uur tussen de voedingen. De afgelopen week is dat vaak maar 2uur.

Kortom HELP!
    Alle tips en trucs zijn welkom!

Oja we gebruiken ook de puckababy. Hierdoor sliep hij eerst langer.

Het is een heel verhaal geworden.

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Als de puckababy niet meer zn effect heeft, kun je de paccodoeken proberen, vooral met het doorslapen kan dat goed helpen.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zware tijd hebben jullie achter de rug! Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en met medicatie is het een heel stuk verbeterd en kregen we ook wat meer regelmaat in de slaapjes en voedingen. Het slapen ging nog niet zo geweldig, ook niet met de Puckababy. We zijn toen met 8 weken overgestapt op de Pacco-doeken en dat heeft heel goed gewerkt. Hij sliep veel beter! Het bedje daarnaast verhoogd, zittend voeden en na de voeding een halfuur rechtop. Onlangs hebben we de medicatie wat opgehoogd, omdat hij natuurlijk zwaarder wordt en de dosering dan aangepast moet worden. Hoop dat er voor jullie snel weer wat rust in de dagen komt. En verder... ga af op je gevoel en doe wat jullie het beste toe lijkt. Sterkte!

4. Moos87

Moos87 Actief lid

17 apr 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips. We hebben inmiddels de pacco doeken en het is wel iets verbeterd. Nog niet zoals het zou moeten zijn maar het gaat de goede kant op.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wat mss ook nog kan helpen, is bijv gordijnen dicht doen overdag als jullie dat nog niet doen. Gebruik je een speentje? Anders dat proberen. Met 10 weken kan het nog best een beetje zoeken zijn hoor, ook zonder slechte start.. dingen die eerst goed werkten werken opeens niet meer, ritmes worden omgegooid enz. Probeer err ook een beetje in mee te gaan/het los te laten dat het nog niet helemaal soepel gaat, scheelt frustratie;)

Ligt niet te warm/koud/op de tocht?

Deel Deze Pagina