welke leeftijd een gewoon bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door baard, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

vanaf welke leeftijd gaan jullie kleintje in een groot bed slapen?
    en hoe merk je dat ze daar aan toe zijn?
    mijn meisje is nu 20 maanden.
    en dan kruipen ze toch wel steeds uit bed?

gr debby

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier ben ik ook benieuwd naar want ik wil mij zoontje van bijna 2 ook een groot/gewoon bed geven

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier zijn de meiden met hun tweede verjaardag naar een groot bed gegaan. Ging gelijk prima.

4. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    vaak is het natuurlijk zo dat het ledikant plaats maakt voor een evt. volgende baby.

Sam is nu ruim 2.5 en ligt nog heerlijk in d'r ledikant. We gaan waarschijnlijk van de haar kamer re-stylen incl groot bed.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame ligt net een maandje in het grote bed

eerst de bed bij der op de kamer gezet en smiddags als ze sliep erin gelegt trots dat ze was
    savonds durfde ze niet pas toen ze alleen maar bleef huilen en mama die zei ligt ze in het grote bed

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman slaapt ook sinds een dikke maand in een groot bed (1persoons)

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina was 22 maanden toen ze na haar grote bed verhuisde. (nu is ze 25 maanden).
    De eerste nacht was wat moeizaam maar daarna sliep ze als een roosje. En ze komt er niet eerder uit dan dat iemand op haar kamer is. Alleen pakt ze soms als ze wakker is een boekje en gaat ze zitten lezen in bed.

8. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    marly was 17 maanden.
    ik was zwanger van de tweede dus ze zou toch een ander bed moeten, maar dat had nog wel kunnen wachten op dat moment.
    marly was namelijk al een paar keer bijna uit haar ledikant geklommen met slaapzak aan en was zo bang voor die BOEM dat we besloten hadden een juniorbedje te halen.
    ze vond m kei stoer.
    de eerste paar dagen was een ramp.
    meteen uit bed komen, staan krijsen aan de deur en uiteindelijk steeds voor de deur liggen slapen.
    iedere avond minder drama en na een week was het over.
    ze heeft nog wel heel lang haar schoenen uit de kast gegooid en ging zelf in de kast spelen.
    maar goed, na een paar keer duidelijk zeggen dat ze in bed moest ging dat ook steeds beter.
    ze moet het toch leren.
    nu gaat het prima.
    ze lag er dus al vroeg in met 17 maaden.
    ik heb ze ook geen slaapzak meer aangegeven in bed.

9. Quinton ligt ook sinds zijn anderhalf jaar in een eenpersoonsbed. Hij had zijn been al over het ledikantrand hangen. En aangezien erg graag klimt, hadden wij zoiets van nu is het tijd voor een ander bed, voordat hij er een keer uitvalt.

Dit is eigenlijk meteen goed gegaan. Wel is het een gewoon laag autobed.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen slaapt nog in een ledikantje, want die klimt er nog helemaal niet uit, maar hij is zo lang dat dat binnenkort verleden tijd is. Nou kan ik van mijn oom en tante een meegroeibed krijgen. Ik denk dat ik die dan na onze vakantie maar eens neer ga zetten.

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    1 jaar 6 maanden ivm komende 2e
    ging gelijk goed nooit eruitgevallen oid

suc6

12. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    ik ben eigenlijk helemaal verbaasd.
    ik had niet verwacht dat kindjes zo vroeg naar een groot bed gingen.
    er is nog geen tweede op komt en van eruit klimmen is nog geen sprake.
    dus ik laat het nog maar even zo geloof ik.
    zijn ze er nog uitgevallen?

gr debby

13. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    hier bij ons ook heel vroeg als ik kijk naar de andere.. ze kon gewoon niet meer in een ledikantje slapen. Met 1,5 sliep ze snachts niet meer lekker. Eerste 2 nachten waren een ramp! Ze bleef eruit komen en we bleven haar elke keer erin leggen. Het is gelukkig bij die 2 nachten gebleven. Om half 8 stoppen we haar erin en dan blijft ze lief slapen tot een uur of half 10. Als ze in de nacht wakker wordt om naar het toillet te gaan dan roept ze ons. ze komt er niet uit voordat 1 van ons haar toestemming geeft.

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Baard: Iman is er nog nooit uitgevallen.

Ze gaat er ook zelden uit zonder mij te roepen.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa wordt in maart 2 en is van het weekend in een groot bed gegaan. het gaat super ze slaapt goed en stapt er niet uit ofzo. ik heb wel voor de zekerheid het matrasje van de ledinkant naast haar bed gelegt.

16. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje wordt volgende week woensdag 2, maar slaapt al langere tijd in een 1-persoons bed.
    Bij ons was de rede dat heel makkelijk....daar sliep ze wel in en in het lediekantje niet.
    Nou toen wisten wij het wel hoor!

17. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Sem was net 14 maand toen hy in een gewoon groot 1 persoons bed ging slapen.

Hy vond het vanaf dag 1 helemaal geweldig en kwam er dan ook niet uit.

Het slapen ging meteen stukken beter hy wilde namelijk niet meer slapen in zijn ledikant maar ging voor zijn middagdutje naar ons bed toe dus het was altijd een drama totdat het 1 persoonsbed er aan kam en het meteen super ging en hy is super trots op zijn bed

18. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Ivana was 1jaar en 10 maand toen ze overging op een 1 persoons bed.
    Dit hebben wij toen gedaan omdat ze gem 5 a 6 keer wakker werd s'nachts en heel moeilijk weer in slaap kwam. Ze slaapt nu (vanaf de eerste nacht dat haar bed in elkaar stond) heerlijk de nacht door en is nog steeds helemaal dol op der bed!

19. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    het is dus niet raar dat ik eraan denk om een peuterbedje aan te schaffen. Vond het nog zo jong, maar de laatste tijd slaap ze gewoon niet lekker. Ze ligt veel lekkerder op onze bed.. Logisch. Maar ze heeft nooit de behoefte gehad om bij ons te slapen, maar het lijkt of ze ons bedje gewoon lekkerder vindt.
    Misschien toch overwegen om dat te proberen, heb het idee dat ze zich namelijk geen baby meer voelt en dat haar dwars zit..

Klink misschien stom, maar ben echt op zoek naar een oplossing, ze was altijd een doornroosje met slapen.

20. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    onze boef is sinds vorige week over, hij is nu 17 maanden maar wordt grote broer.
    we wilde dus neit wachten tot de kleine er was, ivm teveel veranderingen in een keer voor hem.
    tot nu toe is hij 1 keer uit bed gerold. hij klimt er wel uit, maar de deur zit dicht.
    vaak pakt hij dan een speeltje en neemt dat mee zijn bed in.
    als je dan smorgens bij hem gaat kijken zit ie wakker in zijn bedje een boekje te lezen, zo lief.
    verder gaat het gewoon echt goed en is hij helemaal gelukkig met zijn nieuwe kamer!

joyce

Deel Deze Pagina