Haartjes knippen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Meiden,

Mijn dochtertje haar haartjes zijn aan de achterkant van haar hoofd net touw.. zo droog en stug is het.
    Het is bijna niet te kammen en staat steeds omhoog.
    Ze heeft op zich nie zo veel haar..
    Maar ik denk dat het door het liggen/slapen komt.
    Maar is het waar dat als het haar een keer goed laat knippen
    je er mooier haar voor terug krijgt?

Groetjes Jantina

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Je krijgt er geen mooier haar door terug, maar als dat haar helemaal gespleten is en je knipt het af, ziet het er natuurlijk wel een stuk gezonder uit.

3. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi hoi, ik ben zelf kapster,maar als je d'r haren knipt ziet het er een stuk gezonder uit,maar je krijgt er geen beter/mooier haar van hoor ,das 1 groot fabeltje. Als het te dun is splijt het haar sneller. heel veel succes ermee.

4. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik doe altijd eerst haarlotion in Mike zijn haar en kam het daarna zachtjes door. Ik weet niet wat voor soort haar je dochter heeft, maar je zou eens Silky Shea-Aloe Haarboter kunnen proberen (veel gebruikt voor kroeshaar). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar veel mensen zijn er over te spreken. Het is een natuurlijk product en geschikt voor kinderen.

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ben ik niet helemaal met je eens, ja dun haar is dun haar, daar kun je weinig aan doen, daar heb je gelijk in, maar als het nog nooit geknipt is en jantina haar dochter heeft nog haar nouja nesthaar zeg maar, dan is knippen zeker een verbetering.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman heeft ook droog kroeshaar achter op haar hoofd. Echt Marokkaans haar haha.

Ik krijg het op de volgende manier onder controle en zo ziet het ook gezond uit:

Ik gebruik cremespoeling voor krullen van kruidvat merk. Echt een aanrader, is heel goedkoop en supergoed! Ik kan haar haren onder de douche met de cremespoeling er nog in. Als ze uit de douche komt kan ik haar haren nog eens, doe er spul in van andrelon (om krullen in bedwang te houden, geloof ik) en kam t weer door.
    Als de krullen dan opdrogen, is er geen kroes te zien.

Mochten ze na het slapen weer kroezig zijn, dan maak ik ze nat met een plantenspuit en doe er wat Calendula haar-olie in. Tataaaa haha.

En ik kan haar haar nooit droog, is ook echt onmogelijk.

Verder knipt mijn schoonzusje (kapster) een keer in de zoveel tijd de pony en de puntjes bij.

Kroeskrullen zijn mooi, maar echt veel werk!

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo'n pluizig achterkantje herken ik wel. Had mijn dochter ook heel erg. Ik ben toen haar haartjes minder gaan wassen met shampoo. Gewoon 1x in de week met shampoo en het ziet er al een stuk beter uit. Onder de douche wordt het wel nat, maar dat geeft niet die pluis. Dat kwam dus echt van de shampoo. En regelmatig knippen, ze heeft het nu een beetje in boblijn.

8. caliginous

21 okt 2008
    14
    0
    0
    Maastricht
    Haren van mijn dochtertje pluizen aan de achterkant ook erg. Droog kam ik haar haren niet, af en toe gebruik ik Easy Hair van de kruidvat als ik geen tijd heb om haar haren nat te maken. Dat werkt goed en is voor kinderen.

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Gelukkig heeft mijn dochtertje dit niet maar wel dat het snel in de klit zit.
    En dan is het doorkammen echt drama want gaat altijd gepaard met ruzie....
    Ik zal straks ook bij kruitvat eens kijken!

10. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    ik heb gisteren voor 2e keer het haar van mijn dochter laten knippen het groeit bij haar telkens als een matje in haar nek, dus nu in haar nek een stuk eraf en op haar hoofd de uiterste puntjes, dan is het wat gelijkmatiger. Ziet er gelijk gezonder uit is een aanrader! succes ermee

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb spul bij het Kruidvat vandaan. Het was hier ook drama. Het is een spuitje en rose.
    Werkt super!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier hadden ze dat ook van het slapen toen ze nog baby waren, en ze hebben bij ons allemaal vrij veel en lang haar.
    ik deed altijd tijdens het wassen met een handje palmolive creme op de haartjes en dat met een fijn kammetje kammen van de punten naar boven. voorzichtig, want van hard kammen trek je het haar kapot, en het doet zeer
    zo werd het altijd weer mooi glad, en na het douchen lekker lotion

Deel Deze Pagina