morgen worden bij mijn zoontje de keelamandelen verwijderd. hij krijgt daarna pijnmedicatie, paracetamol en diclofenac. Hoe moet dit verdeeld worden? gewoon tussen 7 en 7 (als ze wakker zijn) of moet je ze hiervoor wakker maken net zoals bij antibiotica? Daarbij zijn beide zetpillen, mogen die na elkaar of moet er een paar uur tussen zitten?
het lijkt mij niet dat je hem wakker moet maken voor medicatie. ik zou het even navragen in het ziekenhuis voor de zekerheid.
Oh wat apart. Hier bij mn 2 oudste vorig jaar de neus en keelamandelen verwijdert en kreeg gewoon het advies paracetamol zetpillen te geven, na 2 dagen was dat ook niet meer nodig trouwens. Wakker maken zou ik trouwens sowieso doen om wat te laten drinken.
Ik werk zelf in het ziekenhuis en weet niet precies de hoeveelheid mg bij kinderen, maar voor volwassenen was het schema: paracetamol: 8-12-18-24 uur ( of voor het slapen gaan) Diclofenac: 8-14-22 uur. Snachts iig niet ervoor wakker maken.
Wij moesten om de vier uur geven en dan afwisselend PCM en diclofinac om de spiegel op peil te houden.. We hebben dit de nacht na de operatie gedaan en de nacht daarna, toen gestopt met diclofinac.