Ik heb daar helemaal geen gevoel bij.. Zolang iemand er klaar voor is en in staat in om een goede ouder te zijn dan is dat prima! Moet geen gevalletje zijn van ik lever mijn barbiepoppen in voor een echte baby uiteraard! Ik was al jong toen het begon te kriebelen (20), maar toen had ik nog geen vastigheid qua een eigen huis en werk.. Toen ik 25 was, dus toen gestopt met de pil, maar het heeft een hele poos geduurd..
Ik vind onder de 18 te jong Maar tegenwoordig als je vanaf 18 jaar en ouder bent wel jong maat is tegenwoordig al normaal . Vanaf een leeftijd van 21 jaar vind het wel goed als dames mama worden. Maar bij ons is iedereen vanaf 21e zo'n beetje zwanger geworden en al getrouwd. Mijn schoonmoeder was 19. Mijn moeder 21 en net 22 toen ze mij kreeg ik wilde dat ook en precies zoals nu gebeurd het ook ik ben dan anderhalve maand 22 en mijn moeder was toen 2 maanden 22. Toevallig en ik vind het heeeeel leuk. Ze is een groot voorbeeld voor me
onder de 21 vind ik jong. 24 vind ik ook jong maar niet te jong. 20 jaar terug was het nog heel normaal om op je 24e te krijgen en was je een ouwe doos na je 30e.
hangt denk ik ook wel van levensstijl af. Ik ken iemand van 22 die al samen woont en een serieuze baan heeft e.d. Er zijn ook meiden van 26 die zich gedragen als pubers, elk weekend tot diep in de nacht stappen en stomdronken thuis komen en daar al giechelend selfies van maken voor op fb.
Ik vind onder de 20 te jong....ik heb voor me 21ste keihard gefeest...na mijn 21ste verjaardag ben ik zwanger geraakt en het was gepland....maar ja mijn vriend is afgestudeerd en heeft een goeie vaste baan...ik ben klaar met mijn mbo en heb een baan....ben nu met mijn hbo bezig we hebben een huis gekocht en genoeg geld dat we 2x per jaar naar noord amerika en de caribische eilanden gaan.... ik vind dat er eigenlijk geen leeftijd voor is. Je moet er gwn mentaal en financieel klaar voor zijn...als ik geen baan+ diploma had dan zouden we nu kindloos zijn we zijn inmiddels 23 en 24 en trouwen volgende week ons dochtertje is 10 maanden en we zijn nu bezig voor een tweede....motto : zolang je je leven op pad heb en je kind een veilige jeugd kan geven dan ben jij klaar voor ouderschap
,ik heb in heel mijn leven nog nooit gefeest, ik hou er niet van, zit niet in aard, heb er nog steeds geen behoefte aan, en denk ook niet dat ik het ooit krijg, alcohol drink ik 1 glaasje ( en dan nog barcadi ook nog hahah) in de ehhmm 4 jaar give or take Af en toe bios met mijn beste vriendin en daarna even kletsen maar om 23.00 uur liggen we beiden op 1 oor te snurken Ik was 18 toen ik mijn mbo verzorgende niv 3 haalde, wilde doorgaan met niv 4 maar moest stoppen omdat ik chronische ziek bleek en mijn man ( 8 jaar ouder) en ik besloten dat ik niet zou gaan werken en we samen kinderen zouden willen waarin ik thuis ben voor de kinderen Ik vind niet snel Iets te doen, mijn schoonzus ( exschoonzus eigenlijk) was 19 toen ze haar eerste kreeg net als mij, zij liet de kleine en nog steeds nu 7 jaar verder, elk weekend bij haar ouders slapen zodat ze zelf kan drinken en dronken thuis kan komen met vrienden en vriendinnen en op fb allemaal rare foto's, meid is nu 7 maar mag gewoon spelen waar ze wil, mijn moeder heeft haar eens bij her water gevonden 1 km van haar huis af, de meid die schopt en slaat haar moeder en het enige wat ze zegt is " naam" dat is niet zo netjes dat doet mij pijn Nee die was er in mijn ogen echt niet klaar voor, Maar ik denk dat iedere moeder die bewust zo jong voor kinderen gekozen heeft wel zou zeggen ik vond mezelf niet te jong
Bij onze zoon was ik bijna 23 toen ik beviel. Nu bij de tweede zal ik bijna 28 zijn. Mijn man is bijna 29 nu. Redelijk jong dus maar zeker niet te jong, ook niet bij onze eerste. We zijn beide geen feestbeesten en ik had zelfs nog een jaar in Amerika gewoond. De dingen die wij nog willen doen kunnen we prima met ons gezin doen
Ik was ook 23 en man 25 toen wij voor een kindje gingen. Helaas nu 25 en 27 maat we zijn eindelijk zwanger. 24 is niet te jong !
Ik vind persoonlijk onder de 20 te jong. Tot 24 jaar is jong, maar daarnaast hebben er al veel hun opleiding af, een baan en wonen dan al samen. Persoonlijk vind ik dan ook dat je je kindje wel een goede basis moet kunnen geven. Personen onder de 20 kunnen dit meestal nog niet omdat ze nog studeren, veelal net een relatie hebben en dus nog niet samenwonen. Ook lijkt het mij dat die mensen nog andere behoeftes hebben zoals uitgaan, feestvakanties etc. Begrijp mij niet verkeerd, er zullen heus wel uitzonderingen zijn. Ik zelf vond 25/26 jaar een mooie leeftijd voor de eerste. Helaas door veel verschillende factoren ben ik zwanger geworden toen ik 28 was en bevallen op mijn 29e. Zoals hier al vaker is gezegd, is het de beste leeftijd als je er klaar voor bent.
Ik vind alles beneden de achtien wel jong. Ik was van de 1e net 20 en nu ben ik bij de 2e 23 of 24, afhankelijk wanneer hij/zij zich meld.
Ik denk dat het er vooral omgaat hoe de omgeving er tegenaan kijkt. Bij "ons" krijgen de meeste rond 30 hun eerste kind. Ik ben nu 26 dus dat wordt als "jong" beschouwd..al vind ik zelf uiteraard van niet Ik krijg zelf ook vaak de vraag of het wel gepland was. Naja prima, ik laat mensen lekker lullen.
Ik was ook 24 toen ik zwaneer wilde worden. Ik was uiteindelijk 25. Ik vond het niet te jong wel vond ik het moeilijk om de vrijheid op te geven ook al had ik er bewust voor gekozen. Je kan je er op voorbereiden maar je weet pas hoe het is als je een kind hebt dat compleet afhankelijk van je is. Is uiteindelijk helemaal goed gekomen hoor Denk dat als ik ouder was geweest zoals nu 29 ik daar realistischer mee om had kunnen gaan...
Ik ben 25 en ben van de pil af gegaan toen ik 22 was. Als ik het zo zeg klinkt het best jong maar mijn vriend en ik zijn al 9 jaar samen en wonen daarvan nu 4 jaar samen. Ik vind dat er geen leeftijd aan gebonden zit. Als je gelukkig bent met elkaar en je bent goed gesetteld zie ik geen reden waarom het raar is om al aan kinderen te beginnen. Wat wel pijnlijk is, is dat sommige mensen me vragen of het bewust was. Ze moesten eens weten
Het lijkt me een groot voordeel om 'jong' moeder te worden, je herstelt sneller en hebt meer energie. Mensen zullen altijd lompe vragen stellen: ik ben 34 en krijg ook de vraag 'is het gepland?'. Terwijl we vorig jaar getrouwd zijn en er allebei heel erg naar uitkijken.
Ik was 20 toen ik mn eerste kreeg, 28 bij de 2e en nu 33 bij de 3e. Onder de 20 vind ik persoonlijk te jong om aan kinderen te beginnen. En weet je wat het ook is; mensen hebben altijd wel wat te zeggen. Gewoon de ene oor in, en de andere oor weer uit.
Mensen moeten niet zeuren..in deze maatschappij willen mensen graag wat te zeggen hebben over andere mensen. 24 is echt niet te vroeg. Ik ben nu 27 en zwanger van de 2e, heb een dochter van 6 jaar. in alles een voordeel. Snel hersteld na bevalling, kon goed de gebroken nachten aan en nu actief genoeg om leuke dingen te ondernemen met mijn dochter. als ik 40 ben is zij 19 jaar. Sommige krijgen dan pas hun eerste kindje. Kreeg rare gezichten en vragen. Maar ze is een geweldig meisje. alles zelf gedaan. (Eerste jaar 2 x gelogeerd verder alles zelf gedaan) mensen zeiden nog oh je dumpt het vast bij je ouders om te gaan stappen. heeft 12 maanden borstvoeding gehad. En is nu een heel sociaal en spontaan meisje. Laat de mensen maar lekker lullen je wordt vast een fantastische moeder!
Ik was 19 toen ik zwangger raakte en net 20 toen ik beviel, daarna duurde het jaren voordat er uberhaubt een broertje of zusje kwam. Wens was er wel maar wilde eerst mn school afmaken. Ik ben nu pas zwangeer van de tweede, hier ging het niet echt soepel meer. Ik ben nu 27. (& nog steeds samen met mn partner)
Ik kijk niet naar leeftijd, eerder naar de persoon zelf. De ene 20-jarige is de andere niet, net als de ene 35-jarige de andere niet is.
Ik was 20 toen ik zwanger raakte van de oudste en 21 toen ik beviel van haar. Als je relatie goed zit,je hebt het goed geregeld en voor elkaar,waarom niet? Als beide er klaar voor zijn dan is het toch prima! Tegenwoordig is het allemaal maar eerst flink veel werken en verdienen en hoger op komen en daarna kinderen te krijgen. Daarom kijken veel mensen vreemd op als je jonger besluit aan kinderen te beginnen. Ik kreeg vaak de opmerking dat het vast een ongelukje was geweest. Nou,ik noem een kind krijgen geen ongelukje maar een wonder! Of je 20 bent of 40!
Ik denk dat het aan de omgeving ligt. Sommige mensen leven in een omgeving waar veel vrouwen jong moeder worden en zullen dus geen rare opmerkingen krijgen. Anderen leven weer in een omgeving waar koppels rond hun 30ste beginnen, en dan kun je als zwangere 24 jarige wel eens een opmerkingen krijgen ja. Onder de 20 vind ik persoonlijk te jong.