Voorbereiden vuurwerk i.v.m. angst

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HappyRabbits, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hoe doen jullie dat? Ons zoontje is al dagen zenuwachtig zodra er een knalletje klinkt. We waren vorige week buiten toen er relatief dichtbij een behoorlijke toeter werd afgestoken. Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan, maar ik reageerde luchtig: niks aan de hand, dat is vuurwerk, je schrikt van het geluid hè, dat is helemaal niet erg.
    Maar nu wordt er al veel meer afgestoken en ik heb zojuist ruim een uur bij hem gezeten tot ie sliep. Bij elk knalletje vroeg hij wanneer het nou "uit" ging :(. Hij schrikt ervan zegt hij. Ik antwoord dat ik dat snap en dat het niet erg is. Het vuurwerk is buiten en wij zijn lekker binnen, warm in je bedje. Al je knuffels zijn er ook, nu lekker slapen. En dat ongeveer 100 keer.
    Pfff, zal morgen wel wat worden. Ik zat er aan te denken om sterretjes te kopen en dat morgenmiddag te laten zien. Geen idee of het helpt. Herkenbaar? Hoe pakken jullie dat aan?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb niet echt de gouden tip. Denk dat je het heel goed doet. Geruststellen en laten merken dat het niet eng is. En je voorbereiden op een lange avond denk ik. :)
    Gelukkig is het maar 1 dag per jaar.
    Sterretjes zou ik gewoon proberen. Wie weet vind hij het wel wat.

Maar wat een verschil tussen kinderen zeg. Die van mij kan niet wachten tot morgen, staat bij elk knallerje voor het raam en wil morgen echt vuurwerk kopen (sterretjes zijn al afgekeurd ;) )

Misschien denkt jouw zoontje er volgend jaar ook wel zo over :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien ook nog knal erwtjes ? is wel even spannend, maar dan kan hij het samen met jou doen en zien wat een knal(letje) geeft.
    En dat het verder niets is.

Wij hebben trouwens voor onze kinderen oordopjes of tenminste: Van dat spul dat je moet kneden en dan in de oren. Maar onze kinderen zijn wat ouder... De oudste vroeg erom. Dat is natuurlijk alleen voor de allerscherpste randjes, maar toch..

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    De jongste hebben we vorig jaar een koptelefoon opgezet, dit jaar wil ze dat weer, heeft ze al gezegd. ;) Verder kijken we vooral naar het siervuurwerk, dat vindt ze wel mooi. Zelf hebben we sterretjes en de oudste (die vindt het alleen maar mooi ;)) wilde nog wat meer vuurwerk hebben, dus we hebben nu een of ander goedkoop pakketje van de Action, zitten ook knalerwten in. ;) En vrienden hebben nog een pakket met het eea, dus we kunnen ook van wat dichterbij kijken hoe en wat. ;)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wij focussen vooral op de kleuren en negeren de knallen zo veel mogelijk. We hebben eerder deze week al nijntje langere verhalen nieuwjaarsfeest gekeken.

Gisteren avond voor het slapen gaan hebben we nog wat vuurwerk gezien van uit het raam.hij noemde alle kleuren op en vond het mooi ( ruim 2.5)

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Begrijpelijk. Ik schrik me ook rot de hele dag. :D Ik zou vooral niet zeggen dat het niet eng is. Maar volgens mij doe je dat ook niet.
    Ik zeg ook vaak dat ik er ook van schrik, maar dat we gelukkig samen zijn en het binnen niet zo hard is.
    Verder is een gehoorbeschermer (gewoon zo'n ding van de praxis) wel handig en vorig jaar heb ik hem in slaap gekregen tussen mijn 2 handen. We hebben hem een uurtje later naar bed gebracht en hij lag op mijn ene hand en mijn andere hand drukte zn andere oortje dicht. Na 10 minuten was hij zo diep in slaap dat ik weg kon sluipen. Maar goed, bij ons gaat het er ook enorm hard aan toe met buren met illegale knallers. ;)

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hier ook een jongetje dat behoorlijk onder de indruk is en vandaag ook echt bang. Zolang we bij hem zijn gaat het goed, maar als hij alleen is dan is het huilen. Ik heb op youtube al filmpjes laten zien van siervuurwerk en dat vond hij wel leuk, maar die knallen blijven een ding. Geen tips dus verder..

8. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bedankt ladies! Ja ik zie ook genoeg kindjes die het wel leuk vinden, maar hoor ook van kindjes die het echt niet trekken. Hoop eerlijk gezegd dat hij er rustig doorheen komt. Vannacht ook meerdere keren eruit geweest, hij is extreem onrustig. Zo zielig.
    Oordopjes gaat hij denk ik nog niet accepteren, maar het valt allicht te proberen, inderdaad van die kneedbare. Misschien slaapt hij er dan wel doorheen. Wie weet....

Onze twee konijnen zijn trouwens ook verschillend. Het mannetje vindt het prima, niks aan de hand, het vrouwtje zit trillend in een hoekje van het hok. Vanavond gaan ze de schuur in, maar weet niet of dat veel uitmaakt.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Succes vanavond! Morgen is het weer voorbij :)

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Onze uk lijkt er redelijk aan gewend hij trekt er niks meer van aan. Vannacht nog wel een keer gillend wakker geworden, hij was ook al om 6.00 wakker en heeft nog niet geslapen. (Gaat een lange dag worden, zou zo kunnen slapen...gaaap)

Onze twee katten zijn ook verschillend, het meiske ligt heerlijk op een stoel (normaal meer voor het raam) en het mannetje ligt verstopt onder ons bed.
    ( normaal op de stoel/ bij het raam of op mijn schoot.)

Gelukkig is het bijna voorbij en komt hopelijk de rust weer in huis. Iedereen succes straks en hopelijk valt het mee.

11. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou, het knallen heeft hier de hele avond geduurd met een hoogtepunt om 12 uur natuurlijk. Meneertje had bedacht om om kwart voor twaalf wakker te worden, tot dan had hij er redelijk doorheen geslapen. Hij was uitgeput. Tot een uurtje of één heel onrustig en okk benoemen: mama, ik ben bang. Zo half slapend ;). Vanmorgen lekker tot 10.00 uur :$ geslapen!!! Dat was lekker hoor. Blij dat het weer voorbij is.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Oh, dat valt nog mee of niet? In ieder geval niet de hele avond met een bang kind gezeten :) en jullie hebben lekker uit kunnen slapen!

Hier heeft dochter van 19.30 tot 8.00 uur geslapen. Om 00.00 uur wel even wakker maar ze wilde geen vuurwerk zien.
    Viel me mee dat ze sliep want het waren behoorlijk harde knallen hier in de buurt.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Gelukkig dat het goed ging!
    Onze uk was al om 6 uur wakker en sliep pas om 18.30 een half uur in de auto (we hadden feest). Daarna heeft hij van 20.45 tot 23.30 naast me op de bank geslapen.
    Samen gekeken en zaten om 1 uur weer in de auto. Weer even geslapen en daarna van 2 tot 8. Geen mega lange nacht maar we hebben het gisteren heel rustig aan gedaan.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier hebben 3 van de 4 kids doorgeslapen we hadden logees en mijn dochter wakker gemaakt. Hadden we dat niet gedaan dan ws ze ws doorgeslapen

Deel Deze Pagina