Ja dat is wat ik hier ook lees. Daarom ben ik er wel huiverig voor. Maar de stoel die wij hebben is nu echt krap aan het worden. Met de maxicosi hadden we dat probleem ook al en toen wel overgestapt. Maar hierbij vind ik het risico veel groter.
Wij zaten ook al een beetje in twijfel, rond augustus hebben we het onderstel van mijn dochter haar pearl weer nodig voor de Maxicosi. Nou hadden we gedacht dat ze dan wel naar de vervolgstoel zou kunnen, maar ik denk eigenlijk niet dat ze met 3,5 de 15 kilo haalt, ze is wat aan de kleine kant. We gaan dus maar voor een nieuwe groep 1 stoel waarin we straks nr 2 na de Maxicosi ook nog langer achterwaarts kunnen vervoeren. Iets ander prijskaartje maar dat zitten ze iig beide zo veilig mogelijk in de auto!
in een MC zitten ze nog helemaal rondom beschermt... dus mocht hij niet of niet goed blokkeren dan zit kind in ieder geval nog beschermt. in een stoelverhoger niet.
of gewoon de maxicosi zolang in de gordel bevestigen? net zo veilig als op zo'n base. vergt alleen een beetje handigheid met in de auto zetten maar binnen 3 minuten staat hij in de gordel.
hier ook tot ruim 17kg achterwaarts en nu met bijna 4 in een zitverhoger met rugleuning (cybex),maar die 15kg-grens, iemand ging dat eens uitzoeken, maar daar is dus niet echt wat voor te vinden, dat dan de gordel pas blokkeert. Niet vanuit de fabrikant of zo. Ik heb me er ook aangehouden, maar mocht iemand met HET bewijs komen, graag!
Ik heb een nogal behoorlijk rugprobleem en kan hem dus zelf niet in de riem vast zetten. Ben niet altijd met zijn tweeën en daarom hebben we bij de eerste speciaal die base gekocht.