Nasleep van griep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter is tussen kerst en oud en nieuw geveld door de griep. Het begon 1e kerstdag met wat verhoging, volgende dag had ze koorts. De koorts varieerde van 38 tot 39. Ze wilde niet in bed liggen, maar zat zichzelf wel heel erg in de weg. Haar lontje was gigantisch kort en ze kon om het minste een geringste een enorme driftbuien krijgen waarin ze heel lang kon blijven hangen. Door het vele huilen raakte ze ook helemaal schor. Uiteindelijk viel ze elke dag rond 15u wel even op de bank in slaap.
    Sinds zaterdag is de koorts weg en zijn haar huilbuien gelukkig ook minder. Wel is haar stem nog weg. En wat me nog wel opvalt is dat ze nog zo onwijs moe is. Normaal barst ze van de energie, maar die is nu ver te zoeken. Ze wordt normaal rond 7u wakker, nu is dat rond 9u. Ze speelt op zich wel, maar niet zo energiek als altijd. Vanmorgen zijn we even naar de speeltuin geweest en na een kwartiertje was ze dat zat. Vanmiddag langs een vriendinnetje geweest en daar heeft ze ook rustig gespeeld. Rond half 4 kwam ze bij me zitten en heeft ze een half uurtje op mijn schoot gelegen (niet geslapen). Rond 18u zijn weer gaan eten en toen begon ze weer moe te worden. Weinig gegeten en weer helemaal uit haar stekker om niks. Nog snel in bad gegaan en om even voor 19u laag ze in bed. Binnen 5 minuten was ze vertrokken.

Normaal is ze zo energiek en druk, maar nu is ze zo snel moe, ziet witjes, weinig eetlust..
    Kan dit een nasleep zijn van de griep die ze afgelopen week heeft gehad?
    Twijfel om langs de huisarts te gaan of het nog even aan te kijken..

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Kan zeker een nasleep zijn. Dat het virus er nog niet helemaal uit is. Tegen een virus vechten kost natuurlijk energie. Zou haar dan ook nog lekker rustig aan laten doen.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Een goede griep kan echt wel tien dagen/twee weken duren. En dan is er een hoop conditie en uithoudingsvermogen ed weg, dat moet dan echt weer langzaam worden opgebouwd. Denk dat dit zeker de nasleep kan zijn of zelfs dat ze misschien gewoon nog ziek is, zij het dan zonder koorts.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    En als je het niet vertrouwt of je twijfelt sowieso gewoon de huisarts bellen! Beter een keer teveel dan te weinig. :)

Deel Deze Pagina