Voetzoolwrat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roos12, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn dochter heeft onder haar voet, net aan de rand van haar zool een flinke wrat zitten. Ik dacht eerst dat het een likdoorn was, maar als ik zo op internet zoek denk ik toch een wrat.
    Ik vind het er naar uitzien, maar met lopen merkt ze er verder niks van.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie het laten behandelen?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja hier laten aanstippen bij de dokter.

Hij had er in totaal 5, 3 grote en 2
    Kleine.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb een keer een thuismiddeltje gebruikt, zo'n aanstip-pen, en dat kostte een paar behandelingen, maar werkte ook.

Die wrat zat in de weg met lopen, omdat ie half onder, half tussen haar tenen zat, heel vervelend plekje.
    Nu heeft ze er eentje onder haar voetzool waar ze geen last van heeft, dus ik kijk het even aan. Voetwratjes gaan in principe vanzelf over.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook zelf spul gehaald eerst, werkte voor geen meter en ze groeiden ontzettend snel.

Afwachten was hier dus echt geen optie

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier ook een aanstip-pen 2 keer per dag gebruikt en wonderbaarlijk genoeg (bij mij hielp het niks) waren ze (4 wratten) binnen 2 week weg. Hielp echt heel goed.

Aanstippen zou ik niet gelijk doen, kan erg pijnlijk zijn en het helpt lang niet altijd goed.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Mijn dochter had ook een voetwrat. Eerst had ze er geen last van en vond ik het dus ook niet nodig om haar te gaan pijnigen met aanstippen. Maar hij werd groter en ze kreeg er echt last van met lopen. Eerst nog zelf geprobeerd aan te stippen met een pen van de drogist, maar dat deed niets. Dus uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan om daar aan te laten stippen. Ze had zich erop ingesteld dat het pijnlijk zou zijn, maar het viel gelukkig mee. Gezien de grootte zou ze meerdere keren nodig hebben om ervan af te komen, maar na de tweede keer aanstippen (die overigens wel wat pijnlijker was dan de eerste keer), viel hij er wonder boven wonder ineens helemaal af. Dat viel dus reuze mee.

Maar zolang ze er geen last van heeft, zou ik nog even afwachten. Alhoewel men wel zegt dat voetwratten besmettelijk zijn. Wist ik in het begin ook niet.

7. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft er een aantal onder haar voet gehad. Ze had er geen last van en omdat aanstippen erg pijnlijk kán zijn hebben we besloten dat niet te laten doen zolang ze er geen last van had.

Dochter pulkt nogal graag overal aan en zo ook aan de wratjes. Ze heeft zo fanatiek gepulkt dat ze ze gewoon weggeplukt heeft :rolleyes:. Niet iets wat ik gelijk aan zou raden overigens...

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat vind ik echt heel erg vies,Niet lullig bedoeld overigens, maar ze zijn ook nog eens heel erg besmettelijk....

9. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ach ja, niks aan te doen. Natuurlijk zei ik wel dat ze eraf moest blijven als ik het zag, maar ik zat er niet de hele dag met mijn neus boven op, ik heb wel betere dingen te doen. Ze heeft overigens nergens anders wratjes gekregen. En nou ja, hoeveel kindjes denk je dat er in het zwembad lopen die voetwratjes hebben. Ik kan me er niet zo druk om maken.

10. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ligt er ook aan hoe oud ze is. Bij de huisartsenpraktijk waar ik werk worden wratten bij peuters niet aangestipt. Bij kleuters wordt naar de angst van het kind gekeken of we het wel of niet doen.
    We willen kinderen niet bang maken om naar de dokter te gaan.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij dochter hielp een thuis middeltje van de drogist prima. Ze heeft er gelukkig maar 2x 1 gehad maar wel flinke. Beide keren hebben we het zonder ha kunnen behandelen. Zij had ze op de bal van haar voet en had er best last van. In de kleuterklas had ze de eerste een toen gymden ze nog op blote voetjes. Dat was voor mijn dochter dus meteen over

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Dat zal inderdaad wel meespelen, gezien het gedeelte van het forum waar ts dit neer zet, zal haar dochter nog niet zo oud zijn. Mijn dochter is al 10, dus die had wel ongeveer een beeld van wat er komen ging toen we naar de huisarts gingen. En vond het natuurlijk ook best spannend. Alleen doordat ze er best veel last van had, wilde ze het zelf ook wel laten doen.

Deel Deze Pagina