Hi allemaal, De meeste hier weten inmiddels dat ik een zeer onrustig zoontje heb met reflux. Hij drinkt ook pepti terwijl hij waarschijnlijk geen Kma heeft maar het is prettiger voor z'n buik. Al een paar weekjes bakeren we onze zoon in. Hij leek er enorm baat bij te hebben. Op een gegeven moment sliep hij door van Ca. 00.00 tot 05.30! Ik heb het iedereen aangeraden, vriendinnen en mensen op dit forum! Was zo enthousiast. Maar.. nu al een paar keer incl afgelopen nacht is het vechten, strijden, moord en brand tegen dat inbakerdoek! Ik lag op bed en hoorde gewoon het klittenband loskomen! Ik heb de hele nacht volgehouden en vanmorgen voordat ik hem uit bed haalde even 10 min los gelegd met z'n armpjes (die hij het liefst bij z'n gezichtje houdt). Hij werd direct rustig! En nu ligt hij rustig in z'n box! Zometeen alweer tijd voor z'n flesje maar geen drama! Kan het zijn dat hij zich gewoon niet meer vast wil laten leggen? Dat hij het ontgroeid is oid? Ik ga hem vanmiddag weer in z'n slaapzakje leggen Maar ben zo bang dat hij weer gaat liggen wapperen en daardoor niet in slaap komt. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Dit is overigens niet het dipje na het inbakeren want we doen dit al een paar weken. Ik hoor het graag! Liefs🍀
Ik zag op een gegeven moment dat mijn dochtertje zich er ook tegen verzette en zich los probeerde te wurmen. Uiteindelijk heb ik geprobeerd zonder inbakeren en dit gaat prima. Ze ligt graag met dr handjes boven dr hoofdje dat is echt haar 'relaxt' houding. Tot nu toe gaat het goed zonder inbakeren en slaapt ze de nacht door. Ik zou het gewoon om het slaapje proberen en kijken waar die beter op reageert..
Ja m'n zoon ligt ook het liefst met z'n handjes bij z'n gezicht op in de hands up positie. Ik hoop echt dat het gewoon een overgangsfase is want hij ging net doorslapen! Echt jammer dat hij dan inneens weer zo onrustig is Snachts!
Lala wat lijken onze kindjes toch op elkaar hè volgens mij hier hetzelfde probleem. Nu net ook helemaal overstuur en toen ik hem loshaalde weer rustig. Ik kijk het ook even aan.. Toen hij zn prikjes had gekregen mocht ik hem een dag en een nacht niet inbakeren en dat ging eigenlijk wel goed..
Waarmee baker je hem in? Hier lag zl in een puckababy en daar hebben ze iets meer ruimte in. Hij kon nog wel in de hands up positie maar niet wapperen
Die puck a baby heb ik ook ja maar daar werd hij echt al heel snel woest in. Ik heb hem daarna in een swaddle me gelegd en dat ging fantastisch maar helaas na een week of 2-3 is dit over. Hij ligt nu in een puck a baby slaapzak en hij is gelukkig even gaan slapen. M'n oudste ligt ook op bed en ik zou eigenlijk ook even moeten slapen maar het lukt niet Ik hoop dat het vanacht wel gaat lukken!
Hier hebben we een pacco piccolo. Deze is erg stevig en komen ze niet zomaar in los. Hier liggen ze volgens mij wel iets strakker in met de armpjes. Als ik het inbaker zakje erbij pakte dan was meneer meteen ontspannen. Dus verder geen ervaring met boos worden van de Baker zak.
De pacco is idd erg strak en gaf mijn zoontje veel rust. Hoe denk je over buikslapen? dan kan ie zichzelf niet slaan maar kan ie z'n handjes bij z'n gezichtje leggen Hoe lang heb je gebakerd? Vaak na een paar dagen heb je een dip maar ik gok dat je al langer aan t bakeren bent dan een paar dagen
We hebben vanaf... 4 a 5 weken ingebakerd. Soms in z'n slaapzakje maar meestal ingebakerd en de afgelopen 2-3 wkn consequent maar na de "dip" ging het goed en nu inneens weer strijd. Hij heeft de hele middag heerlijk in z'n slaapzakje getukt dus dat probeer ik vannacht gewoon nog een keer. Buikslapen ben ik zeker voorstander van maar ben te bang voor wat als het fout gaat! Ik durf het gewoon nog niet aan. Pas als hij gaat draaien mag hij dat van mij. Heb ik toen ook toegelaten bij m'n dochter. Zou het mogelijk zijn dat m'n zoon zo beroerd heeft geslapen omdat hij dat inbakeren gewoon zat is? Zou het?
Het zou zomaar kunnen, baby's zijn net mensen Het maakt toch niet uit of hij ingebakerd of los slaapt? Als hij maar aan zijn rust komt...
Mij interesseert het idd niet hoe hij slaapt haha al kan hij alleen maar in de roze slaapzak slapen van z'n zus ik vind allemaal goed 👍 Zolang ik maar weet dat ik op de goede weg ben en om heel eerlijk te zijn ben ik met mijn "gezonde" zoon nog nooit zo onzeker geweest! Mijn dochter was extreem vroeg kwam thuis met een mega stapel medicijnen en dat deed ik gewoon! Maar met mijn zoon ben ik toch soort van verdwaald. . Gek toch!
Lala en als je hem overdag beneden op z'n buik te slapen legt? Misschien groeit dan je vertrouwen en kun je kijken hoe hij erop reageert. Hier ging t zo goed toen ik hem na t uitbakenen op z'n buik legde maar ik snap je gevoel hoor! Succes meis
Hi ligt inderdaad beneden regelmatig op z'n buikje. Maar voor de nacht wil ik toch echt wachten tot hij zelf kan draaien Maargoed afgelopen nacht weer ieder half uur z'n speen moeten geven... Geen idee wat het toch is!
Wanneer begint hij zich los te wringen uit z'n bakerdoek? Gelijk na t inbakeren of veel later/bepaald tijdstip? Hier baker ik m s nachts ook in (hij is 2 mnd) met een hydrofiele doek en dat loswringen begint hier wanneer hij wakker wordt van de honger (hij probeert dan z'n handjes naar z'n mond te bewegen).. Na een nachtflesje is hij dan weer rustig en slaapt hij weer ingebakerd door tot de volgende voeding. Overdag baker ik hem trouwens niet in en laat ik hem in de box slapen. Hij wordt dan wel sneller en vaker wakker, maar ik wil dat hij ook leert in slaap te vallen zonder het inbakeren.
In principe is inbakeren een hulpmiddel, dus als het zonder ook prima gaat dan hoef je het hulpmiddel ook niet meer te gebruiken. Je schrijft later dat je ieder half uur de speen opnieuw in moet doen. Hoe gaat dat dan als hij is ingebakerd? Dan verliest hij toch ook zijn speen? Ik gebruik een speen alleen om te kalmeren en hij gaat niet mee om te slapen. Zeker niet zolang hij hem zelf niet in kan doen. Wij hebben afgelopen weken ook flink wat drama nachten gehad. Uit wanhoop hem in bed genomen en hem op mijn pink laten bijten tot hij in slaap viel (wel gelijk rustig, waarschijnlijk aankomende tandjes). In principe had ik hem nadat hij in slaap was gevallen ook weer in zijn eigen bed kunnen leggen, alleen heb ik dat niet gedaan omdat ik zelf zo moe was. Inmiddels heeft hij ook weer wat nachten in zijn eigen bed doorgeslapen gelukkig. Soms moet je door fases heen en dan werkt niets meer en moet je voor van alles een nieuwe oplossing bedenken. Tegen de tijd dat je eruit denkt te zijn is de fase alweer voorbij.
Rond 8 weken staat etr ook wel een bekende sprong.. slechter/onrustiger slapen hoort daar volgens mij ook bij. Hier gilde mijn zoontje wel eens in zijn slaap... maar echt keihard.. soms kwam ik binnen en dan sliep ie nog terwijl die gilde, soms was het ook gewoon stil... Vaak gaf ik hem een zacht aaitje over de bol en zijn speentje zonder dat ie wakker werd. Hij heeft reflux gehad en mss was dat wel de reden van zijn gillen. Hij heeft ook zleden door geslapen tot nu.. is ingebakerd tot 3 maanden toen bakerde hij zichzelf constant uit.