Hier een erg hongerig mannetje van 2 maanden en 6 dagen.. hij heeft al nutrilon forte voor hongerige baby's en drinkt al 5x180.. nu wordt hij de afgelopen dagen snachts weer wakker en rammelt dan van de honger Nu vraag ik me af vanaf wanneer ik Nutrix kan geven? Ik weet dat op de pak 4 maanden staat, maar ik vroeg me af wanneer jullie ermee zijn begonnen?
Wij hebben onze dochter ook al heel vroeg Nutrix gegeven, ze was toen 4 of 5 weken, maar ik zou het alleen maar in de nachtfles doen. Onze dochter had ook enorme honger, en werd ook wakker Maar ik moet zeggen dat het met de nutrix niet veel minder werd. Maar ieder kind is natuurlijk anders En ze raden het af omdat de nieren het dan misschien nog niet aankunnen. maar als je kind niet stil te krijgen is, moet je wat proberen, dus wij hebben in overleg met Cb alleen de nachtvoeding verdikt met nutrix. Dus ik zou het proberen als ik jou was.
Thnx ninien! Hoe reageerde je dochter erop?> Ben als de dood dat mijn kleine dadelijk onwijze krampen krijgt als ik het toevoeg aan zijn laatste fles?
Krampjes heeft ze er volgens mij niet van gekregen. en ook qua ontlasting veranderde er niet veel. Daar moet je wel ff op letten, dat hij niet verstopt raakt. als je nutrix gaat gebruiken Anders kun je de voeding misschien wat indikken met Nutriton Dat heeft hij ook langer een verzadigd gevoel, maar het is onschuldig voor de darmpjes
Misschien kan je eerste de verhoudingen van je fles veranderen. Dus op de dag iets minder en de avond en late avond wat meer? Nutrix is in principe geschikt vanaf 4 maanden ivm de darmen. Wij zijn gestart met 3 maanden en 3 weken en toen sliep het mannetje consequent al 10 weken door. Ik zou het zeker even overleggen met het CB
Ik ben rond de 3 mnd met nutrix begonnen. En Jasper slaapt er heerlijk op, inmiddels de klok rond. Vanaf 4 mnd mag je beginnen met bijvoeding en wettelijk gezien mogen ze dus ook niks anders op de verpakking zetten. Maar nu is 2 mnd nog wel erg jong om er zelf mee te beginnen en zou ik even overleggen met het CB of de zorglijn bellen als je er echt aan wilt beginnen. Er zijn er meerdere hoor die het al heel vroeg zijn gaan geven. Wat ik trouwens wel doe is extra water in de fles als ik Nutrix toevoeg, gewoon ter voorkoming van verstopping.
Nou wil er opzich niet persé aan beginnen.. ik weet gewoon niet zo goed meer wat ik moet doen, aangezien hij al zoveel flesvoeding krijgt. Elle, dat werkt niet want hij drinkt eigenlijk zowat elke fles leeg (en als die soms wat laat staan is dat sochtends idd..)
forte heeft in principe dezelfde werking als nutrix en aangezien de kleine wakker wordt en echt honger heeft zou ik niet ook nog eens een keer nutrix er aan toe gaan voegen. kijkend naar mijn eigen ervaring zou ik over gaan op friso extra dat is eigenlijk hetzelfde als nutrilon forte maar in tegenstelling tot de nutrilon forte had die veelvraat van ons dus geen trek meer en ging het wel goed, zo goed dat we zelfs minder schepjes extra in de fles moesten doen en mengen met friso standaard omdat ze op volledige friso extra zelfs na 5 uur bijna nog geen zin in de fles had. uit ervaringen van andere (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) heb ik hier meegelezen dat vele over zijn gegaan van forte op de extra van friso en dat dat zeg maar toch wel het ei van columbus was nutrix hebben wij ook gebruikt hoor maar daar verschillen de meningen gewoon over en moet je wat dat betreft gewoon datgene doen wat goed voelt. hier hebben ze er in ieder geval nooit krampjes van gehad of harde ontlasting (die hadden ze al ) succes
C had ook onwijze honger. En ipv nutrix hebben we eerst nutriton geprobeerd. Dat dikt de voeding in. Normaal is het voor spugertjes, maar het kan ook helpen om beter te verzadigen. Nutrix wordt in principe gezien als bijvoeding en dus vanaf 4 maanden, nutriton (=johannesbroodpitmeel) niet. Dat kun je ook bij 2 maanden al gebruiken. Dat spul was hier de oplossing
Hoi hoi Ik heb het bij mijn mannetje ( die is morgen 8 weken) geprobeerd voor de nacht. Ik dacht als de voeding iets dikker is slaapt hij vast ook langer. Maar het bleek dat hij er nog niet tegen kan want zijn ontlasting werd hard en hij kon het moeilijk kwijt. Dus bij mij heeft het niet gewerkt om het nu al te geven blijkbaar zijn ze er nog echt te jong voor Groetjes
Ja zo is ieder kind anders.. ik vroeg het me af omdat een meisje die ik ken het met 3 weken ofzo al aan de fles toevoegde en daar geen enkel probleem was..
hoi, ik heb het ook eerder gedaan met 3 mnd al want mijn vent had ook al forte, en bleef hongerig Ik heb het uit mezelf gedaan steeds iets meer tot ik op 3 eetlepels zat, hij sliep en doe het nu nog steeds. Je moet wel idd kijken qua ontlasting of dat goed gaat..
heeee hoeveel geef je je kindje nu? 180cc water en 6 schepjes(dus 200 cc) of 180cc voeding totaal? want ik gaf mijn zoontje met 8 weken5 x 200 cc nutrilon forte en nu is hij 3 maanden en ik mag volgens de cb arts nog meer geven dus 210 cc water en 7 schepjes dat doe ik nu met 1 flesje per dag en dat gaat goed ik begin liever nog niet met bijvoeding voor 6 maanden dus als het zo ook gaat is het voor mij beter maarmisschien kun je je kindje ook meer gaan geven om te proberen dan kan je altijd nog bijvoeding proberen?
ik doe nu 210 water+7 schep en door de laatste fles 3 eetlepels nutrix ben ook begonne met fruithapje
Mijn mannetje krijgt 180cc water plus 6 scheppen, dus is 200cc voeding totaal.. Het lijkt nu iets beter te worden met de honger, slaapt zijn nachtjes weer door dus ik kijk het even aan, alvast bedankt! Ik wist trouwens niet dat het ook mogelijk was om nog verder op te hogen dan 180cc met 6 scheppen? Staat niet op de pak daarom..