Hoi Hoi, Mijn zoontje plast al heel lang op het toilet, maar 's nachts wil het maar niet lukken om droog te blijven. En dat terwijl we hem nog wel laten plassen, voordat we zelf gaan slapen.... Hij is nu net 4 geworden en het lijkt me toch wat aan de late kant. Hoe oud was jullie kind toen het 's nachts zindelijk was?
Volgens mij begint dat rond de leeftijd van 4. Dus laat is je zoon zeker niet. Mijn zoon is bijna 3, maar kan ook nog helemaal niet zonder pamper 's nachts. Hij is zindelijk sinds 26-27 maand. Sommige kindjes zijn overdag pas zindelijk aan 4 jaar...en sommige zijn aan 2,5 al dag en nacht droog. Zal vanzelf wel komen als hij er rijp voor is.
Vanaf 2 jaar en 8 maanden, eigenlijk meteen aan het begin van de training. Maar Sem heeft nu nog steeds (3,5 jaar inmiddels) moeite weer met poepen op de wc. Ach ja, zo hebben ze allemaal wat hoor. Ik ken ook kindjes die met 7-8 jaar nog 's nachts in hun bed plassen. Het komt allemaal vanzelf idd.
Hier was mijn zoon zindelijk 's nachts met 4, dus niks laat hoor. Elk kind heeft zijn eigen tempo vind ik.
Onze dochter was met 2 jaar overdag zindelijk maar is nu bijna 4 en snachts ook nog niet zindelijk hoor. Ze heeft zo'n broekje aan. We gaan nu we beginnen om haar s aovnds te laten plassen want ze is zich wel bewust volgens mij dat ze plast in haar luier, vooral als ze sochtends wakker is, dan gaat ze spelen in bed en zegt dan later: ik heb mijn plas in mijn luier gedaan . Dus we moeten er zelf ook even werk van maken denk ik. Maar het verhaal van: 'opeens zijn ze 's ochtends vanzelf droog' gaat hier niet op.. C.
esmee was precies 3 dat ze snachts droog was, gaf ook aan geen luier meer om te willen, ze heeft 2x een klein ongelukje gehad .
2 jaar en 8 maanden - ze gaf het eigenlijk zelf aan - ze was plaste gewoon snachts niet in haar luier en toen wilde ze overdag ook op de wc . Wij hebben hier ook eerder overdag een ongelukje (als de knoop van haar broek niet open wil) dan snachts (nooit gehad nog) . Dus je vraag is beantwoord - maar verder heb je er weinig aan.. Ik denk dat je ook niet meer kan doen dan je al doet...
dat was voor ons de reden om de luier snachts ook weg te laten want als de luier aan ging was t eerste wat ze zei....... ik ga in mijn luiertje plassen dus ze was zich zeker wel bewust dat je in een luier mag plassen enzonder luier op de wc/ potje en toen ging t ook meteen goed. snacht als wij gaan slapen nog ff plassen en daarna de volgende ochend weer of ze heeft in t potje geplast als ze snachts wakker werd ervan
Mijn zoon was zindelijk overdag voor zijn 2e verjaardag... inmiddels zijn we bijna een jaar verder maar 's nachts lukt het hem meestal niet. Het is lastig.. met luier plast hij er zowiezo in.. zonder luier gaat het soms goed. We proberen hem te stimuleren maar krijgen de indruk dat hij gewoon te vast slaapt. Ach.. hij is nog geen 3
sophie is de dag voor kerst zindelijk geworden vorig jaar, ze heeft 2 flinke dipjes gehad. ze slaapt nog altijd met luier, en die is dan ook altijd wel gevuld. dus gaan gewoon nog door.
Suus en Tessa zijn beiden niet droog 's nachts.Suus is al vanaf 24 maanden overdag droog,alleen 's nachts wil het niet.Bij Tessa hetzelfde. En idd,zoals iemand hier boven ook zei,ze gaan spelen in bed,en dan plassen ze snel in de luier.Ze zijn te lui om naar de wc te gaan.
Ok, nou zo te lezen hoef ik me voorlopig ook nog geen zorgen te maken. Nou doe ik dat sowieso niet snel hoor. Maar vroeg me gewoon af wat nou eigenlijk de gemiddelde leeftijd was, maar dat ligt dus echt heel ver uit elkaar. Bedankt voor de reacties!
Stijn was met 22 maanden overdag zindelijk maar hij is nu 4,5 jaar en hij begint nu net met snachts zindelijk te worden. Soms heeft hij een droge luier snachts maar vaak ook niet. Komt vanzelf..
mijn dochter was met 2 jaar en 7 maanden zindelijk. overdag ging ze 'gewoon' naar de wc, en toen ik haar s'avonds een luier wou aantrekken voor de nacht wou ze dat niet. nou okee dacht ik en we zien wel, s'ochtend een heel klein plasje (een paar druppeltjes) in haar onderbroekje en de dag en nacht erna ging het gelijk goed
hier bij beide kids (met 2,5 jaar zindelijk) is dat helemaal vanzelf gegaan, eerst droog overdag, en drie dagen later besloot ik de luier snachts ook uit te laten, is bij allebei meteen goed gegaan. de verschillen zijn groot zie je wel!
mijn dochter was eerder zindelijk snachts dan overdag. elke morgen weer een droge luier en wist dat ze er aan toe was. met 23 maanden was ze dag en nacht zindelijk. mijn zoontje is er nu nog helemaal niet aan toe en merk dat ik echt geluk had met onze dochter haha. zoontje heeft misschien 2x op het potje geplast . nou ja ieder zijn tempo. heel normaal dat er kindjes zijn die gewoon langer snachts slapen met een luier en tja het is niet leuk maar wat doe je er aan. als je merkt dat zijn luier smorgens elke keer nog nat is dan slaapt hij waarschijnlijk gewoon te diep