Welke leeftijd seksueel actief

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Monique1985, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    misschien gaat het al heel veel helpen als je er zelf opener over ben en zijn geslacht geen "ding" noemt en een recht door zee gesprek voert met het verhaal dat het normaal is dat hij zichzelf wil ontdekken maar dat het sociaal niet oke is om dat in het openbaar te doen. En dat hij dit dus op zijn kamer dient te doen.
    Misschien is er een boek of film wat hem meer kan uitleggen over grenzen wanneer het gaat tussen hem en een meisje.
    ik geloof dat omslachtige gesprekken juist alleen maar voor meer frustratie en verwaring zorgen.
     
    MaMa, G89, flipflop en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    13 lijkt me een normale leeftijd om zichzelf te gaan ontdekken. Alleen uiteraard niet midden in de woonkamer, maar privé.
    Wij hebben eigenlijk gewoon open gesprekken over seks (m.n. met de oudste 2) en de veranderingen in de puberteit enzo.
    Ik lees dat je lastig tot hem doordringt momenteel (Lijkt me overigens ook niet heel gek met een puber, al hoop je natuurlijk op iets anders). Hoe is dat met zijn vader? Kan hij misschien een ingang vinden voor een gesprek?
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Noem zijn penis geen “ding” en wees er eerlijk en open over. Je eigen lichaam ontdekken is heel normaal. Ik zou uitleggen wanneer het kan en wanneer niet, bv in de woonkamer niet en op je slaapkamer met de deur dicht wel.

    En een stap verder zou ik ook zeker uit leggen, dus wat is seks en hoe doe je dat wel en hoe niet. Dus over grenzen praten van jezelf en anderen, hoe zorg je voor goede bescherming als het zover is etc.
     
    Sado, G89, Zeebra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Ik vind 13 geen rare leeftijd om je eigen lichaam te ontdekken. Ik was zelf ook een jaar of 13 toen ik mijn eigen lichaam ging ontdekken en met 15 voor het eerst seksueel actief.

    Wij zijn er met onze zoon altijd open over geweest. Het is jouw piemel en andere hoeven daar niet aan te zitten (het gesprek met meisjes en/of jongens, verliefd en seksuele gevoelens komen later wel aanbod) maar wil je er zelf aan zitten dan is dat helemaal prima, maar anderen horen het niet te zien. Dit hebben we al bespreekbaar gemaakt vanaf jongs af aan. Toen hij een jaar of 3 was had hij ook een fase om aan zijn piemel te zitten, dus eigenlijk vanaf dat moment altijd gezegd dat hij zulke dingen afgezonderd op zijn kamer mag doen en alleen is.
     
    bosi333 en Zeebra vinden dit leuk.
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Ik vind vanaf 10 jaar geen gekke leeftijd om hiermee bezig te zijn. Geen idee of mijn zoon dit al doet trouwens.
     

Deel Deze Pagina