Welke leeftijd Sinterklaas geheim vertellen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Indiana, 5 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Haha t kan soms anders blijken dan gedacht :roflmao:. Wij hebben destijds vrienden verteld dat volgens ons hun dochter het inmiddels wist. Ze geloofde ons niet, ze hadden niets gemerkt namelijk en ook niets verteld...dus nee dat kon echt niet........ ik heb ze toen naar verteld dat ónze dochter het namelijk inmiddels ook wist....te horen gekregen van hun dochter :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:.
    Dag later hebben ze toch maar gevist bij hun dochter en het bleek dat dit toch echt wel klopte, hun dochter wist het inderdaad, ze had t ook van anderen gehoord maar ze had t thuis niet verteld omdat ze dacht dat ze dan geen cadeautjes meer kreeg of zoiets :roflmao:.

Fantykoekie en Indiana vinden dit leuk.
  2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Onze jongste was (bijna) 10 meen ik, ze zat in groep 6 in een combinatieklas 5/6. Juf inventariseerde eens bij de ouders tegen Sinttijd, omdat ze t gevoel had dat er nog best veel geloofden. Dat bleek te kloppen, echt een enkeling uit groep 5 én 6 bleken t te weten. Dus ze heeft t lekker zo gehouden. Voordeel was ook dat op hun school er al vanaf groep 1 cadeautjes voor elkaar werden gemaakt tijdens sinterklaas-tijd. Gewoon om Sinterklaas te helpen en t leuk is om voor elkaar een cadeautje te maken. Daardoor is het dus ook nooit een issue geweest wanneer ze het 'moesten' weten.
    Tegen de tijd dat we t vertelden had ze wel al een sterk vermoeden of t al weleens gehoord, dus echt helemaal verrast was ze niet meer :roflmao:.

Indiana vindt dit leuk.
  3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Wij hebben het verteld toen ze met school surprises gingen maken. Dat was in groep 5.

Indiana vindt dit leuk.
  4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    wij hebben het gisteravond verteld aan de kinderen, Ik heb een dochter van 7.5 (groep 4) en 1 van 5.5 (groep 2). ik had altijd het idee om het te vertellen als ze er rechtstreeks naar vragen. Dat was nu bij de oudste zo en toen hebben we eerlijk antwoord gegeven. De jongste is heel gevoelig en beleefde absoluut geen lol aan het hele sinterklaasgebeuren. Met broek- en bedplassen en buikpijn tot gevolg. Vorig jaar was het ook al zo. Helemaal overstuur omdat de pieten hun koffers inpakte voor 5 december en dat het niet door zou gaan. Dit jaar weer dat pakjesruim dat dicht zit en de oude mensen die dan als eerst een cadeautje zouden krijgen. Ik had geen zin om nog 2 weken zo door te gaan. Mijn dochter was gewoon helemaal opgelucht. Ik zag haar gewoon ontdooien. Vanmorgen ook niet meer in bed geplast. Ik denk dat ze er nu veel meer van kan genieten. Uiteraard wel gezegd dat ze het niet op school of aan andere kindjes mag vertellen. Dat begreep ze heel goed. Jammer dat het nu ineens voorbij is. Het moet alleen wel leuk blijven en dat was het niet meer voor de jongste. Maar wij vieren gewoon pakjesavond, de schoenen worden gewoon gezet. Dus wij schaffen het absoluut niet af.

Pinkflower en Fristi2012 vinden dit leuk.
  5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    IMG-20211120-WA0012.jpg

Deel Deze Pagina