welke leeftijd spelen ze ook boven op de kamer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSL12, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Vanaf ongeveer 3,5. En dan ook echt alleen zonder dat ik boven ben. Ze komt vanzelf naar beneden als ze klaar is met spelen.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Sinds ze naar school gaan, maar enkel als er een vriendje of vriendinnetje komt spelen, alleen boven spelen willen ze allebei niet en samen doen ze het ook maar zelden.

3. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Wij hadden nooit een boven.....tot begin dit jaar en toen waren ze 5 en 2,5. Oudste kon je gewoon alleen laten. Deed zelf t hekje open en dicht. Jongste ging alleen als ik zelf boven bezig was. Nu is de jongste 3, hekje is weg. Kan alleen naar boven en beneden, dus ook alleen spelen. Super blij 😊😂

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bedoel met 'boven spelen' zelf boven spelen. Hier vanaf een jaar of 4 speelt dochter graag boven. Zoontje is net 4 en speelt sinds een maand of 3 heel soms even op zijn kamer maar liever nog beneden. Nu zoekt dochter vooral de rust boven op terwijl zoon overdag genoeg rust beneden heeft als dochter op school is.

5. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Sinds ze 3 is. Alleen ongestoord spelen zonder dat haar broertje het kapot maakt of er doorheen loopt.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

De mijne doet dat wel eens maar wij hebben de woonkamer met al het speelgoed boven, maar er gaat dan echt zoveel mis. Hij weet dat hij dan even geen aandacht krijgt (omdat ik aan het opruimen ben, koken, met de baby bezig etc. allemaal legitieme redenen in elk geval) en gaat dan expres in zijn broek plassen, stormt de trap af omdat hij moet poepen (want dan moet ik wel helpen) of plast in het potje en dan het potje omschoppen door de woonkamer heen, of zijn trein in de wc gooien of dingen van de trap gooien, dingen stuk maken etc.

Dus hij kan dat nog niet aan voor langer dan een kwartiertje. Dus ik zet hier vaak de tablet in op dat moment. Dan maar liever een schermpje staren; want hij breekt de tent af. Als hij geen aandacht krijgt, neemt hij het wel. En hij wordt over twee weken drie jaar.

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Sinds 3 jaar af en toe alleen boven, daarvoor al wel samen, dat ik bijv de was doe en zij speelt. Alleen bovenspelen doet niet heel vaak nog want ze blijft toch liever bij me

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hier vanaf 2,5 alleen boven aan het spelen.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Echt alleen boven spelen begint nu met 4.5 jaar wat te komen maar nog niet langer dan een half uurtje, hij speelt het liefst waar ik ook ben ;)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier kunnen ze spelen op zolder (duplo) en op hun eigen kamer (van alles). Alleen daar spelen doen ze al vanaf hun derde. Ongeveer 3 jaar en 3 maanden denk ik. Vooral de jongste kan uren zoet spelen in zijn eentje.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    We hebben geen boven, maar dl speelt al zo'n half jaar graag alleen op haar kamer, dus sinds een jaar of 2,5.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik denk dat onze zoon graag boven gaat spelen zodra zijn zusje kan kruipen 😂

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vanaf 2,5 ofzo. Traphekjes hadden we niet meer, want ze snapten al voor hun tweede hoe ze die open moesten krijgen, dus die hadden weinig nut meer. Ze waren wel aardig handig met traplopen. Ik had zo'n babyfoon met cameraatje en goed geluid, dus ik keek af en toe hoe het ging.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier begon het pas tegen /vanaf 4 jaar.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oudste wordt in december 3 en speelt elke dag wel eventjes zelf boven. Ze vraagt er vaak om, omdat ze daar in alle rust kan spelen zonder dat de middelste haar lastig valt of mee wilt doen. Ik heb dan gewoon de babyfoon met camera aanstaan, dus kan haar vanaf beneden wel zien en horen.

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier alleen als een van ons boven is, heeft ook niet veel boven staan kwa speelgoed. Meestal speelt ze dan met haar knuffels op haar bed of kleuren op het tekenbord. De rest staat allemaal beneden.

17. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik woon gelijkvloers dus misschien een iets andere situatie. Maar mijn zoontje (2,5) doet dit nu ook af en toe. Ik moet er nog aan wennen.. vraag me altijd af wat hij aan't uitspoken is (kleine bengel :D ).. Heel vaak is hij met knuffels en dekens in de weer ;)

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn jongste speelt vanaf een jaar of 3 alleen op zolder. Daar hebben wij een speelkamer waar alle lego en playmobil enzo staat. Hij kan daar soms wel een uur heerlijk zitten bouwen en spelen in zijn uppie.

De oudste twee waren iets ouder, want toen had ik nog niet zoveel speelgoed boven staan. Maar nu staat het er toch vanwege hun, dus kan hij er ook mooi mee spelen.

19. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Zoon van 4.5 jaar speelt nog niet alleen op zijn kamer. Hij is liever dicht bij ons...

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier vanaf 3 met vriendinnetjes, toen hebben we wat speelgoed boven gezet, en sinds een paar maanden gaat ze ook af en toe alleen naar boven.

Deel Deze Pagina