Sinds eergisteren word ons zoontje steeds eerder wakker na een voeding. Soms na 1.5 - 2 uur al.. Dit gebeurt vooral overdag want 's nachts zit hij tussen de 3 a 4 uur per voeding. Hij weegt ongeveer 3,4 kg en is vandaag 3 weken oud. Hij krijgt 90 + 3 schepjes. Dit drinkt hij niet altijd op maar meestal wel. Gisteren had hij zelfs 780ml gedronken over de hele dag en dat verspreid over 8 voedingen. Ik geloof dat dit veel te veel is voor zijn gewicht. Als ik 3,4 kg x 150-180ml bereken dan kom ik op: 510-612ml Vandaag heeft hij ook al 5 voedingen gedronken.. 2.15: 70cc 6.15: 100cc 7.45: 80cc 11.00: 105cc 14.30: 125cc En nu is hij sinds 20min al een beetje aan het huilen en ik probeer hem te troosten met de speen. Oftewel hij heeft alweer honger na 2-3 uur. Iemand tips? Zal ik gewoon 135cc blijven aanbieden zoals de laatste 2 voedingen? Ik ben dan alleen bang dat hij om de 3 uur blijft komen en dat hij dan veel te veel drinkt. Doe ik iets fout? Of zullen dit dagen zijn dat hij gewoon meer nodig heeft?
Misschien kun je de voeding wat dikker maken met nutriton of een kleinere speen nemen zodat hij er langer over doet en meer verzadigd is.
Hmm, dat zou inderdaad misschien een idee zijn. Tijdens het drinken loopt er ook heel vaak melk langs de speen naar zijn kin.. Dit gebeurt vooral op het laatst van zijn flesje want in het begin als hij echt wakker en hongerig is dan knoeit hij niet zoveel. Hij heeft nu speen nummer 1 van Avent, volgens mij is dit al de kleinste? Ik heb nu even zitten zoeken en er zijn nog mensen die last hebben met dat knoeien met de Avent fles en die gebruiken nu de S-fles van Difrax. Misschien moet ik die maar eens proberen! Misschien is het knoeien wel de reden waarom hij vaker komt.
Als je het wat dikker maakt loopt het minder makkelijk door de speen en moet hij meer zijn best doen. Van difrax heb je de ultra s en die is net iets kleiner. Even laten boeren tussendoor zodat er weer wat ruimte is en het honger gevoel weer een beetje terug komt waardoor hij weer sneller gaat drinken.
Klinkt als regeldagen. Die kun je ook hebben als je geen borstvoeding geeft. Is met kunstvoeding wat lastiger op te vangen, maar het kan wel. Gewoon op verzoek blijven flessen en noteren wat er gedronken wordt. Vaak normaliseert het zich binnen 2 a 3 dagen.
Was dat maar waar...ook als je kind alle voeding ia een fles krijgt, en dan maakt het niet uit of daar kunstvoeding of moedermelk in zit, kun je regeldagen hebben.
Ik denk dat ik eerst die Difrax Sfles ga proberen voor ik de melk ga indikken met Nutriton. Want ik heb nu toch sterk het idee dat het probleem bij die Avent fles ligt. Of zullen het toch regeldagen zijn geweest? Gisteren om 21.15 heb ik hem zijn voeding met een Kruidvat flesje met een Kersenspeen gegeven en het ging een stuk beter! Normaal doet hij zo'n 7 minuten over 100cc met de Aventfles en nu deed hij er ongeveer 15 minuten over. Een stuk beter dus! Ik heb zelfs het idee dat hij minder last heeft van krampjes na de voedingen. Normaal heeft hij met die Avent fles 10min na die voeding 1 a 2 krampaanvallen en nu met deze simpele Kruidvat fles valt hij gewoon in slaap. 21.15 100cc -------------- 03.00 135cc (Ja 5 uur en 45 min. tussen die 2 voedingen! Nu was het wel mijn vriend zijn beurt om het flesje te geven en hij was in slaap gevallen, maar lijkt mij sterk dat hij niet wakker word van een hongerige baby. De langste tijd die Sem tussen 2 voedingen had was 4 uur en 45 min. en nu dus een uur langer) 06.30 70cc (viel als een blok in slaap) 09.45 90cc (viel weer als een blok in slaap)
Volgens mij gaat het nu weer goed? Je hebt wel degelijk ook regeldagen hoor met FV. En je kindje moet minimaal 15 min over de fles doen anders zijn ze niet verzadigd. Maar dat blijkt nu wel, als hij nu wel zijn tijd er tussen laat en er langer over doet!
Kind kan opeens sneller groeien of ontwikkelen, en geeft dan aan meer voeding en meer lichaamscontact nodig te hebben. DAT heten regeldagen, en die kunnen alle kinderen krijgen, maakt echt niet uit waar ze hun melk uit drinken. Vergeet vooral niet: kinderen hebben niet alleen melkhonger, maar ook mamahonger!
Het gaat inderdaad een stuk beter vandaag! Hebben jullie misschien nog tips over die Difrax S-fles. Kan ik dan het beste de smalle uitvoering kopen aangezien hij veel melk morst met de brede uitvoering van Avent? Dat Kruidvat flesje wat ik nu bij de laatste voedingen heb gebruikt is ook een smalle uitvoering en daar morst hij helemaal niet bij. Dus dan toch de smalle uitvoering Difrax S-fles i.p.v. brede uitvoering kopen? Lijkt mij dat hij bij de brede uitvoering van de Difrax S-fles ook gaat knoeien omdat die zo breed is of zal er toch verschil zitten tussen de Avent en Difrax spenen.. Het enige nadeel van die smalle uitvoering is de maatschepjes goed in de fles te mikken las ik, maar voor de rest is hij verder prima neem ik aan?
Poeder van te voren in porties in een voedingstorentje doen. Dan mors je niet en je kunt je niet vergissen in het aantal schepjes.
Voedingstorentje.. nog nooit van gehoord. Heb het opgezocht met Google en wat ideaal! Dank je wel voor de tip!
Dirksmama ik vind dat het niet zo zit. Ze noemen het ook wel sprongetjes. Maar goed ieder zijn ding. Olifantje wat fijn zeg dat het beter gaat. Ikzelf heb de brede maar dat is maar net wat je kindjes fijner vind. Succes
Meara, het is geen kwestie van vinden, het is gewoon iets dat babies doen. En sommige babies niet. Blijkbaar heb jij op dat punt geluk gehad.
Ik ben zeer tevreden over de difrax s fles! Ik heb ook de smalle en hier nooit geen geknoei.Ook ik doe de voeding van te voren in het voedingstorentje. succes ermee!
Wat een rare discussie. Natuurlijk hebben flesvoedingskindjes ook regeldagen. Als een kindje flink groeit of ontwikkelt, is er behoefte aan meer voeding. Je kindje zal dan vaker komen en bij kv verhoog je dan vaak de voeding. En idd wat dirksmama zegt, denk ook aan de mamahonger.
Wel hoor. En nee heb geen makkelijke kindjes. Is geen kwestie van geluk hebben hoor. Maar goed dit was mijn laatste bericht hier. Onzin discussies altijd