Welke leeftijd vertel je dat sint niet meer bestaat....

Discussie in 'De lounge' gestart door evelien69, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Pfff, ik vind 8 of 9 jaar wel erg oud hoor. Misschien denk ik er straks anders over, als mijn dochter 9 jaar is, maar vooralsnog vind ik het veel te laat. Ze zijn al zo wijs met 9 jaar, dat ik geloven in de sint een beetje kinderachtig vind eerlijk gezegd :)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ooh ik denk hier heel anders over, ik wou dat ze allemaal tot hun 15e ofzo nog in de sint geloofden, ze worden al zo snel groot. En dan hoeven ze nog niet te beginnen aan volwassen fantasieen ;)

Ik was 9 geloof ik, maar geloofde toen al niet echt meer, het was me alleen nog niet verteld hoe het nou precies zat. Maar ik was blij dat ik de jaren ervoor nog heerlijk in de illusie heb geleefd dat ie bestond.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik ben leerkracht van groep 5. Bij ons gelooft 90% van de kinderen nog. Op school doen wij compleet mee met het programma van de onderbouw. De kinderen die niet geloven houden keurig netjes hun mond. De kinderen genieten nog zo op deze leeftijd! Zou het echt niet te snel vertellen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind eigenlijk dat de kinderen nu veel te wijs zijn. Ik stimuleer het wanneer ze eigenlijk wat langer kind zouden blijven.

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Haha, hier precies hetzelfde. Toen ik 9 was kreeg ik een broertje erbij. Mijn ouders hadden het verteld, maar doordat ik op 30 nov. een broertje kreeg, vonden ze het een beetje zielig voor me. Daarom hadden ze besloten toch nog 1 keer een zak op de trap neer te zetten met cadeautjes. Nou, ik heb dus echt keihard staan gillen dat ie dus toch echt wel bestond:D!

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, ik ben het met je eens dat ze tegenwoordig wel wat té wijs zijn ja. MAar dan nog vind ik met 9 jaar wel dat je mag weten dat hij niet bestaat. Als ik naar mijn achterbuurjongen kijk en naar wat hij zegt/doet (positief hoor), dan past daar een geloof in de sint echt niet bij.

Maar wie weet, zoals ik al zei, denk ik er heul anders over als mijn dochter 9 is!! ;)

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja dat vind ik ook en elk kind is anders....hij kan best op een ander gebied een fantasiewerled hebben, en sommige kinderen hebben het misschien ook niet, daar kun je als ouders niet altijd wat aan doen....

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    bij ons op school is ook groep 6 het omslagpunt

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb het mijn zoon verteld in het jaar dat hij 8 werd. Hij was dus nog zeven., en vond de tijd rijp.

En ik moet nog denken aan de teleurstelling toen ik het vertelde. En toen het sinterklaars werd kreeg ik nog van die ongelovelijke ogen.:(

Met dochter ga ik wachten tot ze zelf vragen gaat stellen, Ik was met me zoon duidelijk iets te snel. Ik wilde hem geen teleurstelling geven door het op tijd te brengen maar bereikte het tegenovergestelde.

:):(

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb het mijn zoon vorig jaar verteld hij was toen 8.
    Denk dat het per kind verschillend is :)

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik ga niet van leeftijd uit, ik kijk naar mijn dochter en beslis dan of ze eraan toe is. dat moment plan je niet denk ik hoor, tenminste ik niet.

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou als zo oud(10/11) worden en nog geloven, ik denk dat kinderen uit groep 6 ze wel even uit de droom zullen halen.... welleicht worden ze erom uitgelachen, geplaagt... en dan word het sinterklaasgebeuren een negatieve herinnering....kinderen kunnen hard zijn onderling.....

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Hier weet ze niet beter... Maar ik weet van vroeger dat we vanaf groep 5 surprises deden en dat toen dus ook iedereen het hele verhaal wel wist.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

Heel begrijpelijk! wel jammer dat jullie mannetje al zo snel overtuigd is dat sint niet bestaat, maar idd als hij zulke goede argumenten heeft dan kun je niet anders dan het te vertellen.

Voorlopig is het hier nog niet aan de orde. Ik ga niet een bepaalde leeftijd kiezen van "en nu moeten we het ze gaan vertellen." Tegenwoordig zijn kinderen zo wijs en nieuwsgierig (ik zie het nu al aan Collin, alles wil hij zelf ontdekken en hij is pas 9 maanden oud)
    dat ze er echt wel zelf op tijd achter zullen komen. Zoniet ga ik het ze als ze er aan toe zijn op een manier "duidelijk maken" dat ze zelf met vragen zullen komen. Ik weet nog dat ik er achter kwam dat hij niet bestond omdat ik de cadeautjes al in de kast gevonden had voordat de sint ze had kunnen brengen. Mijn ouders hebben verder ook niks uit hoeven leggen, ik snapte de hint meteen al.

15. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze dochter van 8 gelooft nog heilig in Sinterklaas. Ze schattig om te zien hoe ze in spanning op het sinterklaasjournaal zit te wachten samen met haar broertje en zusje:) Grote broer zit dan ongeinteresseerd te ds-en en houdt zijn mond:D Ze zit in groep 5 en doen nog niet aan surprises. Ik denk dat dit wel het laatste jaar is dat ze er in gelooft, dus daar geniet ik extra van:)

16. susy26

susy26 Niet meer actief

ik was zelf 7 toen me ma het vertelde, want dat was altijd zo: Me pa ging even weg, even naar de winkel,oke. .. kwartiertje later,stond er altijd een grote zak voor de deur met speelgoed.... maar toen had ik zoiets van, he..papa is weg en toen even later een zak voor de deur, en toen kwam papa ook weer thuis....? dus toen natuurlijk allemaal vragen enz..en toen hebben ze het verteld. Ik denk zelf dat 7 een mooie leeftijd is. vind 11 erg oud hoor, wel zielig voor dat manneke. vooral hoe ie er nu miss achter komt. en op een gegeven moment zijn kinderen er ook aan toe om de waarheid te horen.

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    mijn dochter gelooft ook niet maar geniet net zo ditr jaar... wil nog steed het sinterklaasjournaal zien.... heeft een verlanglijst gemaakt.... ook heeft ze een geheim met ons, wat ze ook leuk vind, zij weet iets wat haar zusjes niet weten.... en ze heeft opeens ook door dat ze "sinterklaas"kan beinvloeden.....haha ... dus krijg dagelijks een relaas over wat ze leuk vind etc.....

18. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier is groep 4 het laatste jaar. De oudste geloofde al niet meer (is nu 9) en de middelste kwam er zelf min of meer mee. Dat het eigenlijk allemaal niet kan wbt sinterklaas. Het zou haar laatste jaar worden ( ze is 7), maar door de vragen heb ik haar wel eerlijk geantwoord dat ie niet bestaat.
    Ik vind het rond 7 jaar ook wel mooi geweest hoor;) Ze kunnen nu zelf hun cadeautjes uitzoeken, en das toch wel erg fijn:D Maar ze kijken beiden nog graag naar de club van sinterklaas en het sinterklaasjournaal.

19. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    uhmmm niet!

ik zit echt met open mond dit topic te lezen:$
    het verbaasd me een beetje dat er zoveel mensen zijn die hun kinderen vertellen dat sinterklaas niet bestaat.
    mochten we ooit een zoontje of een dochtertje krijgen vertel ik lekker niets, laat hem of haar er zelf maar achter komen...
    (zo denk ik er nu over misschien veranderd dat tegen die tijd wel hoor)

20. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    zo ga ik het hier ook doen.

Deel Deze Pagina