Onze zoon start binnenkort met voetbal, het is 1x in de week trainen en dan op zaterdag "wedstrijd" spelen. Hij is pas 6 en heeft al kabouter voetbal gedaan. Nu mag hij door naar het "echte" voetbal. Nu heeft hij via de voetbalclub een shirt korte mouw, een shirt lange mouw, korte broek en sokken gekocht. Maar het lijkt ons dat een trainingspak ook fijn is (toch?) Volgens mijn man hoeft hij niet te trainen in het tenue van de vereniging en is een trainingspak fijn om in te trainen. Maar welke/wat is dan fijn? En zijn er nog meer dingen die we moeten hebben? Scheenbeschermers komen er nog uiteraard en schoenen heeft hij al.
Je man heeft gelijk over dat hij niet hoeft te trainen in tenue van de club. Trainingspak van de club droeg mijn zoon altijd voor en na wedstrijden. Trainen deed hij in voetbal tenuetjes van ajax en barca. Eigenlijk alleen in trainingspak in de winter als het echt koud was. In de herfst in tenue met regenjas of vestje erover. Qua spullen heb je alles, sporttas misschien nog, handig met naam erop als ze allemaal dezelfde hebben met clublogo? En mijn tip, schrijf in al zijn voetbal kleding zijn naam. Als 6 jarigen gaan omkleden na de wedstrijd raken altijd voetbal kleding door elkaar of blijft er wat achter in de kleedkamer en zo vind je altijd terug wat van je zoon is als het eens in een andere voetbaltas beland.
Hier is het niet de bedoeling om te trainen in kleding van de club, die krijgen ze (als je het koopt mag het vast wel). Beide zoons voetballen (oudste al jaren) en ze dragen nooit een trainingspak. Altijd een shirtje met broekje en in de winter eventueel met thermokleding eronder. Je ziet hier ook nooit kinderen trainen in een trainingspak.
Top bedankt, dan haal ik een setje om te trainen van zijn favo voetbalclubs en voor de winter dan nog een trainingspak, evt van de voetbalclub als dat nodig is.
Hier trainden ze juist wel in een trainingspak als het kouder werd. Gewoon van de stalinistische. Die zijn prima. Extra voetbaldoelen zijn fijn om te hebben.
Hier trainen ze in hun eigen kleding Gewoon een shirt en broekje Als het koud is doen wij vaak thermolegging en shirt onder z’n gewone voetbalkleding en dat hebben bijna alle jongens hier
Hier is de clubkleding voor wedstrijden. Ik zou naar de Scapino gaan. Daar hebben ze heel veel sportkleding. Ik heb voor ieder kind een trainingspak, thermo ondergoed voor de winter (broek en shirt), extra sokken en wat setjes voor de training. Het handigste voor veldsporten is een speciale rugzak met schoenenvak eronder.
Haha Hebben nu een korte broek en shirtje gehaald van zijn favo club. Als het kouder word halen we er nog wat warmers bij. Tas gaan we nog even voor kijken bedankt voor de tips
Ik moet zeggen dat zoon zelden de broek van het trainingspak heeft gebruikt. Die speelt liefst in korte broek, trekt desnoods zn sokken hoog op, en als t echt moet doet hij er een thermolegging onder. Een trainingsjackje hebben ze hier dan wel weer bijna allemaal, die dragen ze voor de wedstrijdjes en als t fris is bij de training. Een thermoshirt had hij wel, maar is ook nauwelijks gedragen (we hadden natuurlijk ook niet echt een winter) Hier ook kleding in bruikleen van de club voor de wedstrijden, waar ze officieel niet in trainen (wordt niet moelijk over gedaan). Zoon heeft kleding van decathlon, adidas en, huidige favoriet, een ninjago voetbaltenuetje van H&M
Ik haal meestal een trainingspak van dutchy scapino Maar ook een broek en shirt van dat merk Scheenbeschermers moet je even bekijken wat handig is . Eerst hadden wij een sokje met de beschermer er aan maar kon zoon zelf niet zo goed aan en uit. Nu eentje zonder sokje. voor trainingen en wedstrijden in late herfst/ vroege winter etc had ik een zwarte legging voor de kou. De broek vh trainingspak gebruikte zoon amper
Het beste kan je even de regels van de voetbalclub checken. Zo mag de selectie hier bijvoorbeeld niet in eigen kleding trainen, maar alleen in de trainingskleding van de club. En met regen is een regenjas hier verplicht (voor de selectie moet dit dan weer een regenjas van de club zijn). Mijn zoon vindt een trainingsbroek verschrikkelijk dus die gebruikt zo nodig een thermolegging. Mijn dochter vindt een trainingsbroek ook niet fijn, maar zij moet verplicht club kleding aan, dus zij heeft niets te willen. Qua schoenen hebben ze bij mij allebei 2 paar voetbalschoenen, voor gewoon gras en voor kunstgras. Verder zou ik ook slippers aanschaffen, vind ik altijd wat frisser voor tijdens het douchen.
Ja, na elke wedstrijd is het verplicht douchen. Dat staat bij de meeste clubs zelfs in de regelementen. Uiteraard met ouders erbij in de kleedkamer, je kan natuurlijk niet verwachten dat die jonge kinderen dat zelf doen. Maar douchen na voetbal hoort erbij, wil je niet douchen dan kan je beter op hockey.
Haha ik heb echt geen idee sorry Douchen is natuurlijk prima hoor maar dacht dat ze dat gewoon thuis deden op die leeftijd
Behalve het afgelopen jaar natuurlijk. Toen hebben de kinderen amper een kleedkamer van binnen gezien, zelfs rond de wedstrijdjes. Ik heb nog niet gehoord dat de teamsport-verenigingen de kleedkamers weer opengooien. Overigens kan mijn zoon van net 7 prima zelf douchen, doet hij thuis ook. Hoe vlot het gaat als hij met zijn teamgenoten loopt te geiten, dat is een tweede.