Welke leeftijd zelf naar de bioscoop

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamameer, 1 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Vanaf welke leeftijd gingen of gaan jullie kinderen zelf naar de bios?
    Mijn zoon zou graag een keer samen met een vriendje gaan. Naar een film geschikt voor hun leeftijd. Maar zonder mij of zijn vader erbij. Ze zijn 9 a 10 jaar oud.
    Bij de bioscoop kan ik niet vinden of dit uberhaubt wel of niet mag.

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Die leeftijd vind ik nog wel wat jong om echt alleen te gaan, ik zou eerder denken vanaf het eerste middelbaar.
    Op die leeftijd zou ik zelf mee gaan maar dan vb ergens anders in de zaal gaan zitten (of een andere film), ze zelf de ticketten laten kopen, zelf snacks laten halen enz. Maar dat er wel iemand in de buurt is. Denk dat dat voor een 9jarige al heel erg voelt als alleen naar de film gaan.

Heb misschien al net iets te vaak in de cinema gezeten waar prepubers zonder toezicht de boel op stelten beginnen te zetten om stoer te doen. Popcorn gooien of over de stoelen beginnen springen en dergelijke. Waarmee ik niet zeg dat die van jou dat ook zou doen ;) en misschien dat die kans ook wel groter is bij iets oudere kinderen.

3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dat ligt een beetje aan de omstandigheden.
    Onze jongens hebben het wel eens gedaan bij een ochtend of middagvoorstelling. Vantevoren online tickets gekocht en je kan zelfs al vantevoren een consumptie bestellen die dan daar klaargezet wordt (bios zonder pauzes, dus normaal tijdens de film mogelijk tot bestellen).
    1e keer ben ik ondertussen met een vriendin ergens vlakbij gaan lunchen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn eerste film alleen was toen ik 10 was, maar dat was niet echt in een bioscoop, maar in een zaal/buurthuis/sportcomplex bij ons in het dorp. Een echte bioscoop a la Pathé oid zou ik niet eerder doen dan een jaar of 14. Of iets eerder als het een middagvoorstelling betreft

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Matinee voorstelling kan prima vanaf 10 jaar. Ik zou mijn zoon en zn vriendje daar zo heen laten gaan tegen die tijd: zijn gewoon rustige jongens.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Hier gaan ze zelf heen, samen (zusjes) of met een vriendin. Jongste (10 jaar) is afgelopen najaar voor het eerst samen met een vriendin geweest, en dan gewoon bij een grote bioscoop met heel veel zalen. Ik heb m'n telefoonnummer op het ticket geschreven, mocht er echt wat zijn, kan men mij bereiken.

Oudste was denk ik ook 9 of 10 toen ze voor het eerst samen met vriendinnen heen ging.

Ik blij, hoef ik niet naar het zoveelste deel van de slijmfilm, zij vinden het helemaal geweldig, en ondertussen doe ik even boodschappen in de stad, win-win-win :D

7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Hier met 9 jaar wel gedaan. In een grote bioscoop.
    Wel de ochtend/middagvoorstelling waar het heel rustig was.

Ik ben meegelopen naar binnen, ze hadden een budget voor drinken en snacks en gingen met een gigabak popcorn de zaal in, hilarisch. Ze waren zo trots. Het zijn verder rustige jongens.
    Daarna weer opgewacht aan het einde van de film.

Het ligt denk ik ook aan het type kind.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Mijn jongste dochter was 9 toen ze met een vriendinnetje (van een jaar ouder) samen naar de bioscoop (Pathé) ging. De moeder van het vriendinnetje heeft ze gebracht en is daar in de buurt gebleven. Zijn hele brave meiden, maar ik vond het wel spannend. :oops:

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier de oudste en jongste samen toen ze 10 en 8 waren denk ik. Kaartjes van te voren gekocht, geld mee gegeven en toen ben ik boodschappen gaan doen. Daarna weer opgewacht tot de film afgelopen was. Nu gaan ze ook alleen. Ik bestel nog wel de kaartjes, omdat je vooraf een plek moet reserveren hier. Drankje en wat lekkers regelen ze nog steeds zelf.

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik ben een stadsmens en met 10 ging ik al naar de grote bios. Was gewend aan de drukte van de stad, die bios was een oase van rust :D Door t centrum fietsen op zaterdagmiddag was spannender :roflmao: hoewel pa dan wel mee was met t fietsen. Voor vriendinnen was dat net zo. En ik zie dat met oudere vriendjes van zoon ook: met 10 worden afgezet bij de bios oid.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Helemaal zelf denk ik vanaf een jaar of 12. Afgelopen zomer zijn we naar de bios geweest, toen was ik met de jongste van 7 in een andere zaal dan dochter van 10 met een vriendinnetje. Maar ze wisten dan wel waar wij zaten en de films waren ongeveer tegelijk afgelopen.

12. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Is echt per kind verschillend denk ik. Mijn dochter en haar vriendin zijn met (net) 9 jaar samen naar de laatste slijmfilm gegaan bij Pathé Arnhem. Ik had de tickets al gekocht, die liet ik scannen en toen zijn ze samen naar boven gegaan en hebben ze wat lekkers gekocht. Ik zat met m'n middelste en jongste een gebouw verderop, bij de Mac :thumup: Ze had wel haar telefoon bij zich (op stil), en ik zorgde ervoor dat ik even voordat de film afgelopen was gewoon weer in de wachtruimte zat. Vonden ze helemaal top!

13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier was het met 9 met een klein kinderfeestje, middagvoorstelling, hier een groot lounge-cafe in hetzelfde pand, dus daar heb ik gezeten. Ging echt prima :)

Echt helemaal alleen deed ik zelf vanaf groep 8, de bios bij ons was heel dichtbij in het centrum, dan gaf mijn vader me geld voor film en McDonalds :D Vanaf de brugklas was het sowieso heel normaal om met een groepje te gaan.

14. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Onze kinderen waren, gok ik, 8 en 10 toen ze voor het eerst alleen gingen. Met z'n 2. Ik kocht kaartjes online, zij zorgden voor de snacks. De bioscoop is op veilige fietsafstand, dus gingen ze zelf. Inmiddels doen ze dit vaker (12 en 10), vaak regelen ze alles zelf.
    Uiteraard middagvoorstelling

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Heb jij gewoon heerlijk lopen relaxen op een kinderfeestje??? Jaloers hahaha

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Die van 13 wilde in januari met een vriendin , dat vonden wij goed, alleen vriendin (met ass) durfde niet zo goed , dus uiteindelijk zijn wij (de beide moeders) meegegaan. Er waren veel (pre) tieners aanwezig zonder ouders en heel eerlijk gezegd veel waren er helemaal niet aan toe om zonder begeleiding te gaan.

Het was zelfs zo erg dat de film werd stilgelegd en ze door het personeel tot de orde werden geroepen, wat enorme grote monden opleverde richting personeel. Ik vond dat echt schokkend.

Mijn dochter zei, mam achteraf ben ik blij dat jullie erbij waren want ik vond het soms echt niet leuk hoe die anderen deden.

Dus ik zou niet alleen de inschatting maken of je kind zich kan gedragen "alleen" in de bioscoop maar ook kan mijn kind er mee omgaan als anderen zich misdragen in de bioscoop .

Athina vindt dit leuk.
  17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ligt aan de film, de tijdstip en de bioscoop en aan het kind.
    Hier mochten ze ook vanaf groep 7 of 8 wel. Ze namen de trein naar de bioscoop een plaats verderop, die ligt naast het station. Gewoon de middagvoorstelling. Mijn dochter is niet het type om met popcorn te gooien of de film te verstoren. Mijn zoon zou ik er eerder voor aanzien als hij met drukke kinderen zou gaan, maar die zat op die leeftijd met die lockdowns enz. Weinig uitstapjes in die periode, maar bij hem zou ik misschien wel gewacht hebben tot hij iets ouder was.
    Zelf ging ik al heel jong met mijn zus naar de bioscoop, 6 ofzo, van die Disney-films enzo. Dan zette mijn vader ons af bij de bioscoop en haalde ons weer op. Maar ik was een rustig kind en ging echt voor de film en niet om te keten, mijn zus net zo, die is 2,5 jaar ouder.

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wat triest zeg. Zo verpesten ze het wel voor alle kinderen die zich wel gedragen.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    klopt, het was een eenmalige film, van het concert van Billie Eilish, dus wij ( de moeders) hadden er ons wel op ingesteld dat het niet rustig zou zijn. In het begin was het leuk, beetje gillen (was ook echt zo opgenomen dat je het idee had tussen het publiek te staan), veel meezingen en dansen ( op het stuk tussen het scherm en de stoelen). Maar dat dansen werd al snel hard tegen elkaar opbotsen, liefst met de popcorn en drinken in de hand, schreeuwen, middelvingers naar degene die gewoon op hun stoelen bleven zitten, en schijnen met de zaklampen van hun telefoon.

Na het stopzetten van de film mochten ze alleen nog zitten en meezingen en anders werd je eruit gestuurd.

20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Dat is dan ook wel een iets andere setting dan een gewone film, daar zou ik mijn kinderen ook niet alleen naar toe laten gaan. Dus i.m.o. niet helemaal vergelijkbaar :oops:

Havermout vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina