Ik zag vanavond bij het tandenpoetsen van mijn oudste zoon van 6 jaar dat zijn tandvlees over zijn achterste kiezen heen groeit/zit. Dit gebeurt aan beide kanten in de onderkaak. Hij klaagde bij het avondeten ook over pijn bij het kauwen. Ik weet niet of het hieraan gerelateerd kan zijn, maar hij heeft afgelopen week koorts gehad en ook keelpijn. Morgen ga ik de tandarts even bellen voor een afspraak, maar herkent iemand dit?
Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog! Helemaal niet aan gedacht, ik dacht altijd dat eerst de voortanden wisselden, maar blijkbaar komen de eerste blijvende kiezen ook al in de beginfase door. Dank jullie wel!
Dochter van 6 jaar heeft ook net die kiezen erbij gekregen. En ze is ook pas net begonnen met wisselen, tandje 3 inmiddels
Ik denk inderdaad dat dit de eerste blijvende kiezen zijn en dit kan zeker gevoelig zijn bij het doorkomen. Kijk nog eens over een week ofzo en dan zullen ze mogelijk helemaal door zijn.
Ja mijn dochter heeft dit ook! Bovenin zijn de grotemensen kiezen al eventjes door. Half jaar gok ik. Onderin komen ze nu ook door.
Haha ja ik wilde ook zeggen de kiezen die doorkomen. Hier bij dochter van 5,5 pas ook de eerste 2 gespot, aan de andere kant nog niks te zien. Overigens wel ook al 2 tanden gewisseld en nog 2 tanden los.