Welke leeftijd zelf naar de bioscoop

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamameer, 1 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik zou het als de oudste 9/10 is met een vriendje wel doen op de manier die @Zuremat beschrijft en in de middag.
    Dat laatste omdat de bioscoop hier zo mega mega is en in de avond er zoveel mensen zijn…dat zou ik dan weer wat meer onprettig vinden de eerste keren. Ik wil tenslotte ook niet dat ze worden lastig gevallen ofzo. Mijn oudste is ook een ukkie en wordt altijd jonger geschat. Maar in de vakanties of zondag die middag films..lijkt me prima.

Zuremat vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    @pluk: Het gedrag van anderen is voor mij inderdaad regelmatig de reden dat mijn kinderen iets nog niet alleen mogen.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier (VS) mag het pas vanaf 14 :confused:. Ik vind vanaf een jaar of 11 voor een gemiddeld kind redelijk.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij de middagvoorstellingen in onze bioscoop is het vaak echt enorm rustig. Je hebt nog net niet de zaal voor jezelf.
    Ik zou het vanaf een jaar of 10 wel durven en dan brengen tot in de zaal.

Alleen ligt onze bios nogal afgelegen en is er geen bal te doen voor mij daar. En hun vader is ook gek op alle superhelden films… dus dan ga ik voor de gezelligheid ook maar mee, kan ik nog meepraten met de rest.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Oudste is bijna 10 en wil ook alleen met vrienden
    Maar ik zie soms kinderen van die leeftijd alleen binnen en die kunnen zich niet fatsoenlijk gedragen en ouders weten daar dus niks van
    dus ik vind het eigenlijk nog te jong

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik vind het trouwens ook heel gezellig om samen te gaan, dus met beide kinderen ga ik wel vaak samen. Maar als ze met bv een vriendin willen gaan, kan ik me voorstellen dat alleen ook wel heel gezellig is. Moet ik er wel op kunnen vertrouwen dat ze zich gaan gedragen en bv niet met popcorn gaan smijten. Mijn oudste vertrouw ik wat dat betreft wel, de jongste nog echt niet - maar die is 8 en dat vind ik sowieso wel nog jong denk ik. Vorige week nog bij de bios geweest, en toen ging het wel heel goed met de jongste, dus ze komt er wel ;) (Eerder moest ik bv een paar keer zeggen dat ze moest gaan zitten, niet hardop moest praten, netjes moest doen met popcorn etc, ze brak de zaal niet af hoor ;) )

7. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Onze oudste (10) gaat al zeker een dik jaar alleen met vriendinnetjes naar de bios. Gaat prima. Ze gaat alleen heen en terug, ik koop online de kaartjes en geef haar geld mee voor wat lekkers.

De bioscoop is wel op loopafstand van ons huis.

8. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Mijn dochter was 9, bijna 10, toen ze voor het eerst met haar vriendinnen naar de film ging. 1 van de ouders fietste mee. Was in de middag en ze vonden het hartstikke leuk en ik baalde want Sing was nou net 1 van de kinderfilms die ik graag in de bioscoop had willen zien.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    bedankt voor alle uitgebreide reacties.

ik denk dat ik de eerste keer even mee ga en achter in de zaal ga zitten. het zou sowieso een kinder middagvoorstelling zijn hoor, avond is nog niet aan de orde, mijn kinderen kunnen de ondertiteling nog te slecht lezen (dyslexie).
    afhankelijk van de bioscoop kijk ik of ze de volgende keer wel zelf kunnen gaan. of dat ik toch nog even een paar keer in de buurt blijf.

Deel Deze Pagina