welke leeftijd zwemlessen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alita, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Dus wanneer begin je hiermee en wat kost het?!

2. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Hier is het inschrijven bij 4 en starten bij 5. Wat het kost weet ik nog niet. Heb wel gekeken of het in de buurt eerder kan maar heb niks in de buurt gevonden.

Ook heb ik ervaringen gelezen over het eerder starten. Het schijnt dat het dan vooral langer duurt voordat ze hun diploma hebben dus ik wacht maar gewoon tot ons meisje 5 is.

3. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Ik zie net inschrijfgeld is 13 euro en dan 12 lessenkaart van 1/2 uur per les is hier 47,85.

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier in de regio N-BR is het starten vanaf 5-5,5 jaar en het kost ongeveer 500 euro voor een diploma (is wel erg afhankelijk van hoe lang je kindje erover doet)

5. Alita

Alita Niet meer actief

oh dus ik heb nog tijd....ze wordt 4 in september....

6. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier ook rond vijf jaar. Maar je kunt het zwembad eens bellen om te vragen hoe het bij hen gaat. Of kijk even op hun site :)

7. Alita

Alita Niet meer actief

@Sweetheart ik ben juist opzoek naar jullie ervaringen hierin

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    prijzen verschillen enorm. Informeer dus bij beiden en bij de aanbieders in die baden. Bij zwemverenigingen kun je vaak goedkoper lessen maar zijn de groepen ook vaak weer groter.

Verder moet je kijken wat je wil: 2x in de week een half uur lessen? 1 x 1 uur of 1 x 45 minuten?

Starten vanaf 5 is de ideale leeftijd in principe maar dat wil niet zeggen dat vroeger starten niet kan. Het blijft kind afhankelijk.
    Verder moet je sowieso even informeren bij de zwembaden in je omgeving hoe lang de wachtlijst is. Soms is dat op bepaalde dagen wel een jaar! Dus dan moet je toch vroeger opgeven (zaterdag is bv een favoriete dag hier) .

9. Alita

Alita Niet meer actief

oei 1 jaar? Nu woon in hier in een dorp maar toch even navragen idd...

Wat doen jullie zelf dan wat betreft tijden en aantal per week?

10. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh sorry :)

11. Alita

Alita Niet meer actief

haha maakt niks uit hoor:D
    ben me gewoon alvast aan het oriënteren;)

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Een kennis van me is zwemjuf (een wat oudere al), zij zegt dat 5,5 - 6 jaar het beste is. Ze begrijpen het dan beter, hebben meer kracht en ze kunnen zich beter concentreren. Mijn oudste twee dochters zijn net voor hun 6e verjaardag begonnen en hadden ABC diploma's binnen het jaar. Het scheelt in de kosten als je wat later begint maar als je kind een waterrat is dan maakt de leeftijd niet zoveel uit. Hier waren de kosten rond de 65 euro per 2,5 maand, twee keer per week 45 min.
    Succes.

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik wacht dan nog minstens een jaartje.....dan zien wel wel...

Idg bedankt voor de tips meiden!!

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Bij ons betaal je 37,80 euro per maand voor 18 maanden en dan heb je ABC afgekocht.
    Dus met diploma garantie.

15. Alita

Alita Niet meer actief

dat is een mooie prijs he...

Vindt het best duur zo dat zwemlessen!

16. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Vanaf drie jaar, 10 lessen van een half uur kost 118 euro. Twee keer in de week een half uur, tel uit je winst. Maar ik vertrouw op de zwemschool van onze zoon (05-01-2007). Hij zwemt nu zelfstandig, zonder kurk en haalt ws. voor mei zijn zwemdiploma A. Hij is dan een jaar bezig.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #17 Athina, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012

wow - ik dacht dat het hier al niet goedkoop was, maar bij jullie is het wel héél duur! Een half uurtje les voor bijna 12 euro?

Zijn het dan wel heel kleine groepjes ofzo? De duur lijkt gemiddeld overigens: Voor zwemdiploma A staat een gemiddelde tijd van 40 a 50 zwem uren.

Hier betaal je (als je een kaart neemt) 8,90 euro voor 3 kwartier zwemles voor A .

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Mijn zoontje zwemt bij de reddingsbrigade. Kost iets van 11 euro per maand voor 50 minuten zwemmen 1 x per week. Hij is begonnen toen hij bijna 6 was en mag volgende maand afzwemmen (hij is nu 7 jr. en 3 mnd).

Deel Deze Pagina