Hier is het inschrijven bij 4 en starten bij 5. Wat het kost weet ik nog niet. Heb wel gekeken of het in de buurt eerder kan maar heb niks in de buurt gevonden. Ook heb ik ervaringen gelezen over het eerder starten. Het schijnt dat het dan vooral langer duurt voordat ze hun diploma hebben dus ik wacht maar gewoon tot ons meisje 5 is.
Hier in de regio N-BR is het starten vanaf 5-5,5 jaar en het kost ongeveer 500 euro voor een diploma (is wel erg afhankelijk van hoe lang je kindje erover doet)
Ja, hier ook rond vijf jaar. Maar je kunt het zwembad eens bellen om te vragen hoe het bij hen gaat. Of kijk even op hun site
prijzen verschillen enorm. Informeer dus bij beiden en bij de aanbieders in die baden. Bij zwemverenigingen kun je vaak goedkoper lessen maar zijn de groepen ook vaak weer groter. Verder moet je kijken wat je wil: 2x in de week een half uur lessen? 1 x 1 uur of 1 x 45 minuten? Starten vanaf 5 is de ideale leeftijd in principe maar dat wil niet zeggen dat vroeger starten niet kan. Het blijft kind afhankelijk. Verder moet je sowieso even informeren bij de zwembaden in je omgeving hoe lang de wachtlijst is. Soms is dat op bepaalde dagen wel een jaar! Dus dan moet je toch vroeger opgeven (zaterdag is bv een favoriete dag hier) .
oei 1 jaar? Nu woon in hier in een dorp maar toch even navragen idd... Wat doen jullie zelf dan wat betreft tijden en aantal per week?
Een kennis van me is zwemjuf (een wat oudere al), zij zegt dat 5,5 - 6 jaar het beste is. Ze begrijpen het dan beter, hebben meer kracht en ze kunnen zich beter concentreren. Mijn oudste twee dochters zijn net voor hun 6e verjaardag begonnen en hadden ABC diploma's binnen het jaar. Het scheelt in de kosten als je wat later begint maar als je kind een waterrat is dan maakt de leeftijd niet zoveel uit. Hier waren de kosten rond de 65 euro per 2,5 maand, twee keer per week 45 min. Succes.
Bij ons betaal je 37,80 euro per maand voor 18 maanden en dan heb je ABC afgekocht. Dus met diploma garantie.
Vanaf drie jaar, 10 lessen van een half uur kost 118 euro. Twee keer in de week een half uur, tel uit je winst. Maar ik vertrouw op de zwemschool van onze zoon (05-01-2007). Hij zwemt nu zelfstandig, zonder kurk en haalt ws. voor mei zijn zwemdiploma A. Hij is dan een jaar bezig.
wow - ik dacht dat het hier al niet goedkoop was, maar bij jullie is het wel héél duur! Een half uurtje les voor bijna 12 euro? Zijn het dan wel heel kleine groepjes ofzo? De duur lijkt gemiddeld overigens: Voor zwemdiploma A staat een gemiddelde tijd van 40 a 50 zwem uren. Hier betaal je (als je een kaart neemt) 8,90 euro voor 3 kwartier zwemles voor A .
Mijn zoontje zwemt bij de reddingsbrigade. Kost iets van 11 euro per maand voor 50 minuten zwemmen 1 x per week. Hij is begonnen toen hij bijna 6 was en mag volgende maand afzwemmen (hij is nu 7 jr. en 3 mnd).