Hallo, Wie heeft ervaring met baby's met een dubbele nationaliteit? Wij wonen in Duitsland maar zijn allebei nederlands met een nederlands paspoort. Ons kindje word in duitsland geboren dus zal dan de duitse nationaliteit krijgen. Hoe kunnen we dan ook de nederlandse nationaliteit en paspoort voor ons kindje krijgen? Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord op geven. Alvast bedankt voor elke vorm van reactie ook!
Als de kleine in Duitsland geboren word, dan krijgt het de Duitse nationaliteit Dat zou bij mijn zusje ook gebeuren, maar die moest met spoed gehaald worden in Groningen, dus die heeft nu een Nederlandse nationaliteit
Zie de link: Nationaliteit door geboorte of familiebanden | Rijksoverheid.nl Voorzover ik hieruit kan opmaken krijgt jullie kindje automatisch de Nederlandse nationaliteit en hoef je daar niks extra's voor te doen.
Mijn kinderen zijn in Belgie geboren (wij zijn zelf nederlands) maar die zijn echt geen belg hoor, hebben enkel de NL nationaliteit.
Helemaal precies weet ik het niet, ik heb het ook nog niet geregeld voor mijn jongens (ik woon in de USA, wij zijn beiden nederlands), maar het is een formaliteit hoor. Ik denk dat als je terug verhuisd naar nederland je gewoon ter plekke bij je gemeente het aan kan vragen. Wat ik je nog als tip wou geven is het inschrijven van de geboorteakte(s) bij gemeente Den Haag: Gemeente Den Haag - Buitenlandse geboorteakte inschrijven Als ze dan ooit een afschrift ervan nodig hebben hoeven ze er niet voor naar Duitsland, maar kunnen ze dit in Den Haag afhalen. Stuk makkelijker. Ik denk dat je daar ook wel terecht kan met je vraag. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord, dus ik blijf meelezen!
De info van Rijksoverheid klopt. Als je in de USA of Canada geboren bent dan krijg je automatisch de Nationaliteit van het betreffende land. Wij zijn beiden ook Nederlanders dus ons kindje krijgt ook de NL nationaliteit. Wel moet je bij de ambassade diverse stukken aanleveren voor het verkrijgen van een NL paspoort zoals een huwelijksakte.
Hallo allemaal, Alvast bedankt voor de info het heeft ons al een stuk verder geholpen. Ik heb de links eens bekeken en daar kan ik alweer een stuk verder mee komen! Dus nogmaals Bedankt.
Ik heb zelf de dubbele nationaliteit Nederlands-Frans (Vader: Nederlands & Moeder: Frans). Voor mijn kind ga ik de Franse nationaliteit aanvragen, gaat namelijk 3 generaties door. Enige wat ik hiervoor moet doen is mijn kind aanmelden bij de Franse ambassade en die maken alles in orde. In jou geval denk ik dat jou kind automatisch de Nederlands nationaliteit krijgt, aangezien jullie beide Nederlands zijn. Ik weet alleen niet of je kind de Duitse nationaliteit krijgt, ligt er namelijk aan hoe dit geregeld is in dat land. In Frankrijk krijg je dan wel automatisch de Franse nationaliteit. Succes!
Wij zitten met hetzelfde, maar volgens mij krijgt ons tweede dochter gewoon de NLe nationaliteit, maar met een Duitse geboorte-akte en dus een Duitse geboorteplaats vermeld op alle officiele stukken.
Ons dochtertje is in Spanje geboren. Mijn vriend heeft de engelse nationaliteit en ik de nederlandse, we wonen in Spanje. Mijn dochtertje heeft niet de spaanse nationaliteit gekregen omdat ze in Spanje geboren is maar heeft een engels en een nederlands paspoort.