Misschien een hele domme vraag, maar goed... t is mn eerste zwangerschap! Had m ook onder een ander kopje geplaatst, maar het is hier veel drukker... Omdat mijn man en ik allebei onregelmatige diensten werken in de zorg hebben we flexibele opvang nodig en zijn we dus aangewezen op een gastouder... Nu heb ik me al bij 2 gastouderbureau's online ingeschreven en kreeg daarvan een bevestiging, maar met de vermelding dat ze pas in augustus / september actief op zoek gaan naar een gastouder omdat ik vanaf december opvang nodig heb, dan is mijn verlof namelijk afgelopen... Nu is mijn vraag: is dat niet heel erg laat? Ik krijg nu al de kriebels van het feit dat we straks misschien geen gastouder hebben omdat we / ze te laat zijn gaan zoeken... Het zijn ongetwijfeld mn hormonsters, maar ik lees graag ervaringen van andere (aanstaande) mama's die ook te maken hebben gehad met het zoeken naar een gastouder en wanneer ze dat geregeld hadden! Tips voor een goede gastouder in zeist of directe omgeving zijn overigens ook erg welkom!!!
Hoi, Nou, voor ons kregen ze geen gastouder gevonden en de kdv's zaten ook vol, dus geen opvang (den bosch, geen zeist). Uiteindelijk zijn we uitgeweken naar een kinderopvang onderweg naar mijn werk. Onze eisen voor een gastouder waren: Geen huisdieren en roken ivm allergie. Dus of het daaraan gelegen heeft....? Succes ermee, ik wil dus maar zeggen, te vroeg bestaat niet, wij werden ook flink aan het lijntje gehouden en dat heeft mij veel stress bezorgd, ook na de bevalling!
Hoi, Ik kan me helemaal voorstellen dat je dat wat aan de late kant vindt! Als ik kijk naar onze situatie, zijn wij ook vrij vroeg op zoek gegaan. Ik was 15 weken toen we het eerste kennismakingsgesprek hadden met mogelijke gastouders (via gastouderbureau). We hadden echter geen goede klik bij deze mensen, dus zijn toen verder op zoek gegaan. We hebben 3 weken geleden een tweede gezin ontmoet en dat klikte direct echt geweldig, en gelukkig van hun kant ook. Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en het is inmiddels dus 'geregeld'. Dat wil zeggen, de plek voor ons kindje wordt vanaf oktober gereserveerd. Pas na de bevalling worden de officiele contracten gemaakt. Bij ons gaf het gastouderbureau ook aan dat we heel vroeg waren met zoeken, maar ik stond erop om daar vroeg aan te beginnen. Ik vind het immers het belangrijkste wat je moet regelen! En ik laat mijn kindje niet zomaar bij het eerste en beste gastgezin achter, dus wilde ook rustig de tijd hebben om goed te zoeken. Denk als je gewoon aangeeft dat je graag zo snel mogelijk op zoek gaat, dat het gastouderbureau je hier best in wil helpen. Succes!
Bedankt voor de tips... Ik ga inderdaad maar gewoon een beetje druk zetten bij het gastouderbureau, want het zit me toch niet lekker dat ze zo laat pas willen beginnen met selecteren / zoeken naar een geschikte ouder...
hoi mango, ik wil ook nog even reageren, bij mij was het net als bij jou ( dat is inmiddels wel meer als 2 jaar geleden) dat dat gastouderbureau zo verschrikkelijk laks was! ik heb wel 20 keer gebeld tijdens mijn zwangerschap, maar ze verzekerden mij constant dat het goed zou komen... ik zat idd ook met onregelmatige diensten en mijn man is vrachtwagenchauffeur dus daar is helemaal geen touw aan vast te knopen.... uiteindelijk werd ik er helemaal gek van... heb op mijn werk geregeld dat ik regelmatige diensten kon gaan werken en ik hoorde via via over een goede gastouder bij ons in het dorp.... toen ben ik het gewoon zelf gaan regelen! ik heb haar opgebeld of ze er nog een kindje bij kon hebben, dat kon, dus heb het GOB opgebeld dat ik zelf een gastouder gevonden had die voor hun gastouderbureau werkte... we kregen een kennismakingsgesprek en alles was rond! dus misschien een tip, laat om je heen bij mensen vallen of die niet iemand kennen die via een GOB werkt! ik ken het gevoel... wil altijd alles goed geregeld hebben en kan niet tegen 'die dingen op het laatste moment' bij ons is het in ieder geval goed uitgepakt, we hebben een geweldige gastouder! heel veel succes meid, liefs
je kunt nu ook op zoek naar geregistreerde gastouders in jouw woonplaats via het landelijk register. Misschien zelf zo een wat contacten leggen. Trouwens bij mij gingen ze ook op zoek vanaf mijn bevalling. Eerder niet. Ik moest ook een gastouder hebben voor onregelmatige diensten en dat is toen gelukt. ( alleen jammer dat toen mijn gezondheid me in de steek liet en ik nu op kantoor zit)
Hoi hoi! Je kunt ook gewoon eens kijken op marktplaats, daar bieden veel gastouders hun diensten aan en die kunnen je dan daarna wel in contact brengen met hun gastouderbureau. Gastouderbureau´s die online werken, zoals Flexmoeders, raad ik heel sterk af trouwens, daarbij moet je zelf de risicoinvertarisatie doen en zelf je contracten opstellen. Het is wel prettig als een gob iets voor je doet.
Thanx meiden... Misschien doe ik er ook wel iets te spastisch over hoor, maar wil het zo graag geregeld hebben... Ik = controlfreak... Ik had me in eerste instantie ook ingeschreven bij flexmoeders, maar dat is nog behoorlijk veel zelf regelen, en de mensen die ik benaderd heb reageren niet eens, dus die hoop laat ik maar varen... Ik ga de gob's waar ik onze uk heb ingeschreven gewoon benaderen met de vraag of ze evt. eerder zouden willen beginnen met zoeken, en anders ga ik maar marktplaats afstruinen of zelf een advertentie plaatsen... Op de een of andere manier zijn er bar weinig gastouders te vinden in zeist, terwijl het toch behoorlijk kinderrijk is hier, maar veel ouders doen hun kids hier naar het kdv...
Je kunt nu al op zoek gaan naar een gastouderburo. Zelf heb ik een gob in Zeist . Ik werk ook in de zorg, onregelmatig. Je kunt me even PB-en als je info wilt. Ik was 8 maanden zwanger toen ik bedacht dat ik toch een go wilde. Beetje laat. Er was net een nieuwe go, de dag erna ben ik kennis gaan maken. Het klikte goed, de week erna was ik bevallen van ons kindje. Erg mazzel gehad, maar het kan dus!
Via die bureau's schoot het bij ons ook niet op, volgens hun waren en nauwelijks gastouders in onze omgeving en al helemaal niemand die flexibele opvang wilde bieden. Ben toen zelf opzoek gegaan, via onderstaande site kun je zien of er gastouders in jou buurt zijn en via welk bureau ze werken (dat zijn echt veel verschillende!) http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/zoeken/AlleOkoTypenZoekScherm.jsf Let wel op dat sommige bureau's al heel snel kosten vergoed willen krijgen als ze wel voor je "zoeken" maar je uiteindelijk afhaakt! Ik hoop dat je wat aan de site hebt.
Toen wij ons inschreven kreeg ik te horen dat het nog te vroeg was, was toen 16 weken zwanger. Heb teruggebeld met 28 weken en toen gingen ze actief zoeken omdat ik dat graag wou anders zouden ze pas zoeken na de geboorte. Met 36 weken hebben we een gesprek gehad met een gastouder en dat klikte gelijk. Zodra ze geboren is wordt het contract opgesteld en gaan we tekenen.