moeders met heilige kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamaa6, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Situatie : mijn dochter heeft veel last van een enorm aanstellerig en huilerig kind
    ( ik overdrijf niet) mijn dochter lijkt daardoor vaak de boeman en krijgt dan straf
    ze doet al op mijn aanraden haar best het meisje te ontwijken maar is soms lastig
    de moeder van het meisje is blind voor het gedrag van haar eigen kind en blijft aandacht schenken hieraan
    mijn dochter heeft het hierdoor echt niet meer naar haar zin op school
    wie denkt mee ?

voorbeeld kind duwt dochter , dochter staat op zegt auw heeft bebloede knie meisje steekt tong uit en staat dicht voor dochter haar gezicht dochter duwt haar opzij ( dus voor haar gezicht vandaan) meisje huilend naar haar moeder want dochter heeft haar geduwd en pijn gedaan

voorbeeld twee
    meisje zegt kom geef je handen eens dochter doet dit ze strekken beide hun handen meisje naar moeder huilend met oh nee ik ben gekrabd ze krabde mij , dus ik zeg niet waar! Ja zegt meisje ik voelde dr nagel een beetje met weghalen
    Moeder : oh ze mag jou geen pijn doen wat gemeen

Op school spelen ze tikkertje met de klas meisje wordt getikt door dochter gebeurd niets verder meisje huilend naar de juf want ze is geduwd heeeeel hard

Als ik erbij ben kan ik ingrijpen maar op school ben ik er niet bij en krijgt dochter dan straf
    ik heb nooit problemen gehad op school en in elk rapport staat hoe sociaal ze is en goed in de groep ligt dus dit is nieuw
    vanmiddag kwam ze thuis mama ik was lekker aan t spelen op t klimrek , toen kwam ze ben ik gaan springen toen kwam ze weer en ben ik maar op een bankje gaan zitten dit maakt me echt verdrietig
    wie heeft tips?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou beginnen met een gesprek met juf.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja met abri eens...even met de juf in gesprek om jullie kant te laten horen.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met de juf praten!

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Inderdaad even met de juf praten

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook met de juf gaan praten idd. Verder kun je als het weer gebeurt en de meisjes komen naar je toe vragen of ze 'vanaf het begin het hele verhaal willen vertellen wat er gebeurd is' Op die manier krijgt je dochter ook de kans om te vertellen wat er gebeurd is en gaat het niet steeds om het laatste stukje.

7. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Mijn dochter is helemaal geen ik ga naar de juf type zij is meer van opstaan en verdergaan , dit leer ik mijn kinderen ook niet om alles huilen en niet overdrijven
    ik heb nu wel gezegd ga dan ook maar steeds naar de juf misschien ziet de juf dan ook de andere kant en ziet ze dat er vaak niets gebeurd en meisje gewoon heek gemeen is
    komt mijn dochter met nee mama dat is niet eerlijk dat is niet leuk spelen
    maargoed afspraak gemaakt volgende week vrijdag

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    jammer hoor dat je dochter al zo haar best doet en dan nog steeds de pineut is..
    hoop dat het gesprek wat oplevert

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik zou in dit geval je dochter wel naar de juf sturen. Nu lijkt zij elke keer de boosdoener. Mijn zoontje is ook vaak de sjaak, maar dat komt omdat hij moeite heeft met het omgaan van zijn eigen emoties.

Kind duwt slaat hem, reactie van hem boos en terug doen. Wat ziet de juf? Juist wat zoontje doet. Zoontje zegt: ja maar pietje begon. Juf gelooft hem niet, gezien zijn heftige emoties.
    Wij leren hem om te zeggen: stop, hou daar mee op. Gebeurt het niet? Naar de juf en vertellen wat pietje heeft gedaan. Grijpt de juf niet in? En gaat pietje door, dan mag hij iets terug doen.

Hij hoeft zich niet te laten slaan. Gebeurt er iets bij ons voor in de speeltuin, dan grijp ik in. Ook als mijn zoontje iets doet wat niet oké is.
    Laatst een 12 jarige die mijn zoontje met twee handen bij zijn hoofd pakte en letterlijk aan zijn hoofd optilde en weggooide. Ik ben echt heel heel boos geworden op dat jongetje! Ik stond te trillen op mijn benen van woede.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Jeetje, ik mag hopen dat je dergelijke terminologie niet naar je dochter toe gebruikt... ;)

Maar goed, in all fairness vind ik dat jij je dochter ook vrij "heilig" in dit gebeuren neerzet. Kan zijn dat het écht zo is, kan zijn dat je perceptie meespeelt... Ieder moeder is enigzins gebiased jegens haar eigen kind en dat is logisch! Wellicht vindt de andere moeder ook niet dat zij haar kind als heilig ziet. Je ziet natuurlijk niet alles wat er gebeurt.

Des te meer reden voor jou om eens met de juf te praten. Leg de juf eens uit hoe jij het ziet en wat er volgens jou speelt. De juf kan dan zelf wat beter opletten en rekening houden met wat jij hoort van je dochter.

Ik mn dochter zelf te snel niet naar de juf laten stappen- alleen als ze er op het moment zelf erg veel moeite mee heeft. Ook zou ik haar niet het advies geven het meisje te mijden. Je legt de last dan bij haar. Beter kan ze het meisje gewoon leren negeren of verbaal leren aanpakken. Je zou rollenspellen met haar kunnen oefenen.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik zou inderdaad een gesprek met de juf aangaan. Maar verder ook je dochter niet iedere keer naar de juf laten gaan. Dat meisje moet misschien gewoon wat weerbaarder worden. Tegenover die moeder zou ik dat ook gewoon zeggen. Als ze komt met klachten die die kloppen gewoon de schouders ophalen en zeggen dat jij en jouw dochter het anders zien. En waarom blijft dat meisje niet uit de buurt van jouw dochter als ze er echt zoveel last van zou hebben?

Laar ze het gewoon zelf regelen. Zonder als ouder of juf iedere keer tussen beide te komen. Ik lees hier niet dat het gaar om heftige dingen.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    in dat soort gevallen neemt de juf beide kinderen en laat hen met elkaar praten en afspraken maken. ik zou met de juf praten.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gesprek met de juf en een heel arsenaal aan voorbeelden meenemen. Ze moeten het gedrag toch wel herkennen???

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Dit dus

Deel Deze Pagina