Mijn oudste is 5 jaar en 5 maand en is ongeveer 108/109 (gok ik) en 15 kilo. We moeten nog naar de schoolarts dus ben benieuwd wat ikdaar te horen krijg.
Mijn zoontje is nu 5,5 en is 113cm en weegt maar 16,2 kilo. Dus ja hij is ook niet groot en al helemaal niet zwaar Maar hij volgt zijn eigen lijntje goed dus maak me nergens druk om.
Ik denk dat ze idd je waarschuwen dat ze van haar lijn afwijkt. En nav je opmerking dat ze de afgelopen 2 jaar 8 cm is gegroeid, dan denk ik dat dat klopt. Onze dochter is voor haar leeftijd erg lang en doet over 8 cm nog geen jaar. Ze is nu 115 cm (4j 7m) en was laatste keer bij CB 107 (3j en 11m). Goed in de gaten houden dus!!
We hebben haar bloed laten onderzoeken op schildklier afwijkingen. Moet de huisarts nog bellen voor de huisarts. Net thuis weer opgemeten en ik meet 115,5. Heb haar tegen de deur aangezet, boek op haar hoofd en streepje gezet. Dit meet een rolmaat opgemeten. Bij de schoolarts hing er een rolmaat met tape vastgeplakt aan de muur en zo is ze opgemeten. Met deze uitslag, zit ze volgens de groeiwijzer net iets boven het gemiddeld.... Of ze moet opeens in 1 maand tijd 2,5 cm gegroeid zijn
Mijn dochter was met 5 jaar en 31 wk 120cm en 22 kg Nu is ze 6,5 jaar, 128 en 27 kg Zoon wordt volgende maand 5 en is nu precies 120 en 23,5 kg
Dan ga ik me wel heel veel zorgen nu maken dochter is van november en is maar 101 , is altijd klein geweest maar dit is best groot verschil nu
Sanne is net 4 jaar.. 113 cm en bijna 20 kilo.. bij 100 cm was ze ook 20 kilo en toen vonden ze haar op het CB te zwaar... nu 13 cm later weegt ze nog evenveel. Het is nog zo wisselend m.i. ze hebben volgens mij altijd wel wat.. althans hier wel.
Overigens zat ze al vanaf haar geboorte aan de bovenkant van de curve met zowel haar gewicht als lengte
Mijn zoontje is bijna 4 en is 110cm en 19 kilo ik denk als ik naar de school arts moet over een jaar dat ik krijg tehoren dat hij groot en flink is. Zolang je kindje zijn eigen lijn volgt snap ik niet dat de artsen zeggen dat ze teklein of tegroot zijn iedereen is anders