Wennen op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kanelly1981, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn dochter gaat sinds 2 dagen naar groep 1 van de basisschool. De eerste weken gaat ze alleen de ochtend om te wennen. Gister en vandaag toen we haar brachten was het groot drama, heeel hard huilen, vastklampen en niet willen. De juf pakte dit goed op door haar op schoot te nemen. Achteraf bleek dat ze het erg leuk had gehad en het huilen snel was gestopt.

Ik merk dat ik het erg lastig heb hiermee om haar zo achter te lten. Ik ben ook nog zwanger en hormonen spelen waarschijnlijk ook wel mee. Mijn hart breekt gewoon. Ik hoop dat het snel normaal wordt en we hier allebei beter mee kunnen omgaan. Vind het ook moeilijk om haar los te laten, klein meisje op grote school.

Herkenbaar voor anderen?

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.566
    2.031
    113
    Heel herkenbaar (maar dan vooral als werk van kdv leidster).
    Tuurlijk is het lastig en moeilijk om je grootste bezit zo achter te laten, maar echt het komt goed. Knuff

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hadden alledrie de schoolgaande kids hier, duurde een aantal weken en toen was het over. Ik verwacht bij de jongste komend jaar niets anders. Heel normaal dus en vaak: hoe meer moeite je als moeder hebt, hoe groter het drama: je kind reageert op jouw emoties.
    Als jij dus ontspannen bent, is je kind dat ook meer.

Deel Deze Pagina