Welke leugens verkondig jij?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vlinder84, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Zo doen wij het ook inderdaad.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je je tanden niet poetst, word je net als kapitein eentand en kun je alleen nog maar gepureerd eten.

En, Mickey Mouse wonderspray (of wel ander placebo dan ook). We hebben anti-septische spray (soort jodium achtig spul) dat nog nooit op een daadwerkelijke wond is gesprayd. Maar wel heel goed werkt tegen"gekneusde" enkels en pijnlijke knieën en dergelijke. Mijn kinderen krijgen ook regelmatig nutteloze pleisters. Werkt fantastisch, ook tegen compleet ongerelateerde zaken.

Koekjes zeg ik gewoon nee tegen. Daar lieg ik niet over. Ik overdrijf soms wel sluitingstijd. Dan zou ik het wel kunnen halen als alles mee zit, maar het gedoe is het me niet waard, dan maak ik het wel eens wat later. Lastige met mijn middelste is nu namelijk dat hij altijd de waarom vraag stelt, maar mijn antwoord niet wil horen. Hij houdt niet zo van nuance, dus dan maak ik me er soms wat makkelijker af.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wat is dan het verschil volgens jou tussen zeggen dat de melk op is of zeggen dat de koekjes op zijn?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vanochtend nog gelogen. Zoontje wou zijn mondharmonica meenemen in de auto. Ik floepte eruit dat die kapot gaat in de auto omdat het buiten heel koud is.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    :D Volgens mij is dat ècht waar!! :D:D:D

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vond het juist heel leuk om af en toe zoiets te zeggen toen ze jonger waren. Je maakt gebruik van hun fantasie die ze dan nog heel erg hebben. En dan gaat het er dus niet om dat ik het niet gewoon durf te zeggen om daarmee te voorkomen dat ze gaan zeuren. Het is gewoon ook zo leuk om er eens een andere draai aan te geven, kinderen dat ook vaak makkelijk aannemen juist omdat het hun fantasie prikkelt. We mogen ze toch ook wel eens de rust in hun koppie geven om eens 'de koekjes zijn op' te zeggen ipv 'nee die krijg je nu niet want we gaan zo eten dus vind ik het niet nodig' ... bij het eerste accepteren hun hersentjes nou eenmaal eerder dat het dus niet kan. Bij het tweede horen ze alleen het woord nee en blijven ze erover nadenken dat er blijkbaar dus nog wel een mogelijkheid is om het wel te kunnen krijgen. Ik denk dat een beetje afwisseling tussen de manieren van reageren het ook gezellig houdt en een beetje creativiteit geeft.
    Ik noem dat dus ook geen 'leugens', jak wat een naar woord. Ik noem dat een creatief antwoord ;) en hoe fijn is dat om soms te doen.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Bij ons is na 7 uur de kindertelevisie afgelopen..
    Verder probeer ik wel gewoon eerlijk te zijn, al hoor ik mezelf ook regelmatig 'omdat ik het zeg' zeggen..

8. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    -opschieten en gauw onder de douche anders is het warme water op.
    -bij het handen wassen: gauw wassen anders wordt het water heet.
    -het zwembad is dicht
    -de batterijen van dat stuk speelgoed verkopen ze alleen in America, dus ik kan ze niet kopen.
    -ik hoor de luisterpiet
    -'s morgens vroeg: het is nog midden in de nacht, er zijn nog geen kinderprogramma's op tv.
    -courgette is warme komkommer.
    -kaas op en in gerechten is tostikaas
    -bij iets niet lusten zeggen: oh wat gek, de vorige keer vond je het heerlijk, proef maar!
    -ipad/telefoon is leeg
    -het is allang bedtijd geweest
    -bij sirenes terwijl ze in bed liggen: nee das op tv

Oh wat ben ik een leugenaar

Deel Deze Pagina