Ik heb een nieuwe fiets nodig, ik denk een gewone moederfiets, maar Electrisch lijkt me ook wel fijn. Wat zijn lichte gewone fietsen? Kindjes zijn samen al 25 kg dus het moet niet te zwaar fietsen. Zelf dacht ik aan een sparta 4 life of gazelle bloom. Sparta wil ik Electrisch ook even testen
Ik zou zeker voor een elektrische gaan. Ik baal nog steeds dat ik 4 jaar geleden niet gelijk een elektrische heb gekocht. Ik heb een gazelle miss grace(die is zwaar!) en mijn kinderen zijn 30 kilo samen. Fietst voor geen meter meer.
Ik hoef maar 3x per week een kwartier met ze te fietsen. Zelf dagelijks 2x 10 min ivm werk.. Verder zit alles vlakbij, alleen kinderboerderij en zwembad op +- 20 min fietsen.
Ik heb een cortina u4 transportfiets. Geen echte moederfiets, maar wel licht en met dubbel standaard en stuurslot en voodoende ruimte bij het voorzitje (ik heb er een bobike op zitten)..
Ik heb een Batavus Espresso gehad. Is een erg lichte fiets. Niet elektrisch, maar ik vond het prima te doen met 2 kinderen destijds (16 en 20 kilo ). Ik weet niet of die nog nieuw te krijgen is, is 9 jaar geleden dat we hem gekocht hadden
Ik heb een giant mio, is en lichte fiets (aluminium)en in verschillende maten te krijgen. Ideaal voor mijn korte lijf Ik heb veel rugklachten en kan deze fiets nog makkelijk op de standaard krijgen, hij heeft een lage instap en ik vind hem zonder kinderzitje niet echt op een moederfiets lijken... Hij was wel wat moeilijk te vinden en ze hebben hem uiteindelijk voor me besteld. Als ik heb me goed herinner wonen we niet heel ver bij elkaar vandaan, mocht je de fiets even willen bekijken dan geef me maar een seintje
Waar heb jij hem besteld? Net rondje fietsenwinkels geweest. Winkel 1, prees cortina aan, gazelle had hij nog niet (er komt een nieuwe bloom aan) Winkel 2 vond een moederfiets achterhaald, verkochten ze nauwelijks en een gewone fiets met dubbele standaard en stuur slot ging prima. Cortina was goed zei ze. Nr 3 niemand gesproken, maar hadden nog een 'oude' bloom staan. Goed geprijsd, 749. Daar gaat nu onze voorkeur naar uit
Wat een goede vraag! Ik heb 5 jaar geleden een moederfiets gekocht. Niet vooruit te krijgen dat ding, zo zwaar! Ik heb rugproblemen gekregen, ik kan er gewoon echt niet meer op fietsen. Ga eens even de tips hier doorlezen.
Ik heb een gazelle bloom en ben er erg blij mee! Hij fietst prettig en er kan veel mee (buggy, boodschappen). Ik ben vrij lang en op deze fiets had ik de meeste ruimte. Heb ook op een Batavus gefietst maar dat was erg zwaar fietsen.
Ik heb een bloom. Ik vind ' m alsnog loodzwaar, maar heb geen vergelijkingsmateriaal met andere moederfietsen. Kan je beter die van mij kopen voor 400 (ik ga hem op marktplaats zetten). Is drie keer op gefietst, het is bloom, iets van tattoo mother forever type.
Moet ik even de factuur zoeken in de facturenschoenendoos . Ik dacht 57, van 160 tot 175. Zelf ben ik 1.73 maar ik wou niet te hoog.
Ik heb een Sparta 4 life en fietst echt heel erg lekker! 2 kinderen zijn samen ook 25/30 kg en zolang ik geen hele bruggen van een km op hoef te fietsen is het echt prima te doen!
Ik heb een gazelle bloom, supergoede ervaring mee! Ik fiets er al 6 jaar mee rond. Zelfs een lange periode naar mijn werk 7 km enkele reis. Nu de jongste (tweeling) 4 zijn en ze samen 35 kilo wegen wordt het behoorlijk zwaar, ook bij het overeind houden bij op en af stappen. We zijn druk aan het oefenen met zelfstandig fietsen. Dit probleem heb je overigens ook bij een lichtere fiets dat de kinderen op gegeven moment te zwaar worden. Maar een moederfiets heeft een verzwaard frame zodat hij de kilo's kinderen en boodschappen goed kan verdragen. Dat betekend dus dat een moederfiets sowieso een wat zwaardere fiets is dan een 'gewone' fiets en dat merk je een beetje bij het fietsen. Een elektrische fiets is ook weer wat zwaarder, maar door de trapondersteuning merk je dat niet.
hoi chantal op het fietsophetnet.nl staat een hele mooie blauwe batavus mamabo de luxe 2017 mamafiets voor 674,00 ik ben daar zelf ook voor aan het kijken,maar ik weet natuurlijk niet wat je er voor wil uitgeven.