Dacht dat de Batavus wat zwaarder fietste dan de gazelle, maar bedankt voor de tip Budget, wil max rond de 800 uitgeven.
De Batavus is idd wat zwaarder. Geen moederfiets maar wel geschikt: ik heb een gazelle puur nl plus. Heeft breed stuur en genoeg ruimte, en is lichter dan de miss grace en bloom. Ik zou sowieso voor meer dan 3 versnellingen gaan.
Ja, ik wil graag 7 versnellingen Gazelle puur ga ik even naar kijken, fiets moet wel goed stevig zijn ivm 2 Kids die er op gaan
Ik heb een gazelle miss grace, ben maar 1.60 en licht maar vind hem helemaal niet zwaar. Hoorde laatst ook iemand die hem zwaar vond maar die zag ik fietsen maar die had volgens mij gewoon een veel te groot frame voor haar postuur. Ik vind hem iid heerlijk fietsen.
Ik heb een batavus mambo deluxe en vind em echt ontzettend licht. Kom makkelijk vooruit. Hier zie ik heel veel vrouwen op de batavus fietsen
ik heb wel laatst een dames cortina leenfiets gehad van de fietsenmaker met 3 versnellingen,vond hem erg fijn! heb er 3 dagen op gefietst toen was mijn eigen fiets weer klaar. vond het ook een mooie fiets.
Misschien ook wat je gewend hebt of voorkeur..de miss grace is 2 kilo zwaarder fan de puur en dat scheelt toch wel. Ik vind de grace wel heel mooi!!
Ik heb een cortina moederfiets, echt supertevreden van. Ik vind hem zelfs met twee kinderen erbij (26kg) vrij licht fietsen ookal is het best een zware fiets. Er werd me verteld dat een moederfiets net zwaar genoeg moet zijn om een beter evenwicht te creëren. De verkoper zei ook dat de Gazelle goed is maar niet perse beter... de gazelle kost hier zo'n 200 euro meer en dat zou 'm vooral in de naam zitten... Of dat echt zo is laat ik in het midden want daar heb ik niet genoeg verstand van. Maar de cortina raad ik iedereen aan, hele fijne fiets!
Mij vertelde een fietsenwinkel dat cortina op nr 2 staat van meest verkochte fietsen (1 gazelle). Maar had nu ook een cortina, en toch wel regelmatig problemen mee gehad. Daardoor twijfel ik nu over een cortina. Wel een rondje op gefietst en fietste goed. Maar voor bijna dezelfde prijs kan ik een gazelle halen. Morgen gaan we weer naar een fietsen winkel en ga ze daar allebei even testen. Ook de gazelle puur+ wik ik even testen. En dan hopelijk ook gelijk mee nemen 😁