Wat is nou écht leuk speelgoed voor een dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjors82, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi, mijn ventje is 14 maanden en ik wil hem voor Sinterklaas graag iets leuks geven. Nu heeft hij wel aardig wat speelgoed waar hij weinig mee doet. Het leukste vindt hij momenteel eigenlijk kastjes en laatjes opentrekken, dingen erin en eruit halen. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar speelgoed waar hij echt wat aan heeft, en niet na een paar minuten zat is. Blokken heeft hij al in allerlei vormen (megabloks, duplo) maar bouwen doet hij ook nog niet, hij gooit de blokken eigenlijk alleen op de grond. De schoolbus van Little People vindt hij wel aardig, maar ook maar even..
    Ik hoor graag tips van jullie, waar jullie kindje rond deze leeftijd weg van is :) Bedankt!

p.s. ja, ik doe ook leuke dingen met hem, maar af en toe moet hij ook een poosje zelf kunnen spelen, toch?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie is helemaal verslaafd aan haar houten poppenwagen, al maanden! Ze kart er het halve huis mee door, laadt speelgoed in en uit, stopt er poppetjes in met een dekentje eroverheen. Ze raakt er niet mee uitgespeeld! Voor een jongen zou ik dan misschien gaan voor zo'n houten blokken-laadkar. Ik weet niet of je zoontje die al heeft?

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een keukentje! Is hier een groot succes. De oven gaat open en dicht, in pannen roeren, deksel erop en eraf. Dit kan ook helemaal uitgebreid worden.

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    We zijn lid van de speel-o-theek. Kan ik kijken wat hij wel leuk vind en wat niet. De meeste dingen vind hij 1 weekje leuk en daarna ligt het er maar. Ik maak hem ook blijer met potloden en papier of een boek dan met little people of duplo. Daar kan hij helemaal niets mee, terwijl ons buurjongetje (6 weken jonger) daar helemaal gek van is.
    Per kind verschillend dus.
    Ik zou je zoontje op dit moment niet teveel speelgoed geven, omdat ze met een half jaartje ofzo er al weer te groot voor zijn. Ook omdat hij nog niet echt een duidelijke voorkeur heeft.
    Mijn zoontje was toen hij 14 maanden was ook helemaal gek van alles uit de kast halen. Vooral de pannen was leuk. Hij heeft toen ook een keukentje gekregen met pannetjes en klitteband fruit. Daar speelt hij nog steeds mee. Maar ook niet alle dagen

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb een mandje muziekinstrumenten waar mijn zoontje van 1 jaar weg van is.
    Er zit in: trommeltje, sambaballen, fluit, ding met belletjes.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Met 14 maanden waren boekjes en puzzels hier leuk en houten blokken. Sinds 18-19 maanden speelt ze echt goed alleen, met de pop, poppenwagen, pop eten geven enz. Ook little people is hier een succes, zeker de garage, de boerderij en de kleine muziekauto.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn zoontje was toen vooral aan het spelen met zijn auto's, loopkar en boekjes lezen.

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Mijn dochter vindt haar keukentje helemaal het einde. Verder kan ze zich ook goed vermaken met houten puzzels... vooral de stukjes eruit halen! ;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier, toen en nu de absolute favoriet: poppen en nijntje theeserviesje. Weet niet of je dat leuk vind voor je zoontje??;)

10. zolief

zolief Niet meer actief

Goeie vraag! Ik lees even mee. Mijn dochter is momenteel ook vooral geïnteresseerd in keukenkastjes.. Mijn handtas vindt ze ook het einde. Alles er 1 voor 1 uithalen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Wat hier al maanden een succes is, zijn de stapel- en rolbekers van Fisher Price. Ze gebruikt ze als bakjes waar ze van alles in en uit doet en van het één in het andere bakje doet, zet ze overeind en stopt van alles door de gaatjes, slaat er hard mee op de tafel of tegen elkaar, maakt er ballen van, stapelt ze op, enzovoorts.

Ook met duplo speelt ze heel veel. Dit is op dit moment denk ik wel het speelgoed dat op nr. 1 staat. Little People daarentegen vindt ze weinig/niets aan.

Verder is ze sinds een aantal maanden helemaal gek van poppen en alles wat daar bij hoort. En de kassa van Fisher Price vindt ze sinds kort ook erg leuk. Muntjes er in doen, op de knopjes drukken, enz. En ze is ook weg van een vrachtwagen en een trein met daarop allerlei vormen op stokjes. Beetje zoals dit: [​IMG]

12. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Dat is grappig, die heb ik al gekocht :)

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties heeft verschillende blokkendozen en is hele dagen bezig met blokken uit de ene doos halen en weer in de andere stoppen.

14. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt van Sint een theeserviesje. Hij vind het geweldig om mij na te doen met theedrinken..loopt de hele dag met zn eigen plastic bekertjes, lepeltjes enz...dus denk dat ie het wel een leuk kado vind.

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Onze dochter sleept de hele dag met een pop rond en geeft haar al een flesje met zo'n speelgoedflesje.
    En ze vindt het serviesje super leuk, drinkt dan echt al uit de kopjes.
    En de boerderij van Little people doet het ook erg goed hier.

Deel Deze Pagina