Nou de titel zegt het al. Vooral 's nachts hoor je hem echt persen en komt er soms wat lucht uit maar je merkt dat hij er echt last van hebt. Zijn ontlasting is ook wat hard als het er uit komt. Nou heb ik wel lactulose in huis maar aangezien hij een medische geschiedenis heeft met veel medicijnen ben ik nu blij dat hij even helemaal niks gebruikt en wil ik ook niet dat hij daar weer aan gaat wennen. Misschien heeft iemand tips om dit op te lossen? Ik hoor het graag! Groetjes, Pluis.
Ik zou zo ie zo de dokter bellen en hem wat meer dan normaal laten drinken. Hoop dat je snel een oplossing vindt ... successs
Moet hij ook echt poepen of is het alleen gas. Misschien heeft hij last van harde keutels, dan zou je kindisol druppels van vsm kunnen proberen, heeft bij onze dochter goed geholpen.
Hij eet zoal op een dag: 's ochtends een papfles en daarna wat brood met melk Tussendoor: 1 stuk fruit Lunch: bordje pap of 2 boterhammen met kaas/pinda/chocopasta Tussendoor: een koekje Avond: warme hap (aardappelen groente vlees of pasta etc) Als toetje nog een bakje yoghurt. Hij drinkt sowieso al ongeveer 1200 ml aan vocht per dag. Daar let ik op omdat er bij hem een niertje is verwijderd en dan is het in ieder geval erg belangrijk dat hij goed drinkt. Dus daar ligt het (lijkt mij) niet aan. het lijkt gewoon alsof hij echt moet poepen maar het lukt hem gewoon niet..net als vannacht dan hou ik me hand op zijn buikje en dan voel je het ook echt borrelen..en als ik zijn beentjes dan een beetje optil komt er wel eens gas uit.
Wat voor brood eet hij? Wit, bruin, volkoren? En als je pasta of rijst eet: de 'normale', of meergranen/zilvervliesrijst?
Wij eten eigenlijk altijd bruin brood.. En als we rijst eten is het altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta..