Hay, Wie heeft er ervaring met een goede osteopaat voor baby`s omg eindhoven? Kun je vertellen wat het probleem was en na hoeveel behandelingen het over was? Alle info is welkom!
Wij zijn bij Martijn van Raak geweest, even googlen osteopathie oss maar hij zit ook in Veghel. Het probleem bij ons was voorkeurshouding die maar niet overging ondanks half jaar fysio en slechte ontlasting. Bij hem bleek dat haar schouder/nek vastzat van sleutelbeen tot oor en spanning op de schedel en in de darmen.. Na drie behandelingen was alles opgelost..
Ik ben bij Osteopathie Eindhoven geweest met onze dochter. Maar we hebben het behandelen niet echt af gemaakt omdat het probleem (extreem slecht slapen) al was verbeterd. Hij zegt dat hij haar nekje behandelt heeft (overgang nek-schedel) en ze daar last van had, maar heb geen verschil gemerkt aan haar doen en laten. Een andere vriendin van me is er ook geweest maar was niet tevreden en is er ook gestopt.
bedankt voor jullie antwoorden, graag zou ik meer reactie´s willen. Bij ons is het probleem onrustige baby, overstrekken, huilen tijdens het drinken en ernstige darmkrampjes
Ik ben met mijn zoontje naar Dimitri de Vriend geweest in Oirschot. Hij is manueel en visceraal therapeut en werkt heel veel met kinderen en baby´s. Tim had een voorkeurshouding en had een afgeplat hoofdje aan 1 kant. Hij is ongeveer een jaar onder behandeling geweest. Eerst voor zijn nekje, daar hadden we na 2 afspraken al heel veel profijt van. Hij was een heel stuk rustiger, huilde niet meer de hele dag en was ineens weer een vrolijk mannetje. De verdere behandelingen waren om de afplatting minder te krijgen en dat is ook goed gegaan, als je het niet weet dan zie je het ook niet meer. Nu met mijn dochtertje ben ik na 2 weken ook naar hem toe gegaan omdat ze veel huilde en zij heeft ook last van haar nekje door de snelle bevalling, behandeling gaat ook goed.
Ik ben afgelopen vrijdag voor de eerste keer bij de praktijk in Helmond geweest (osteopatie helmond dan vind je hem, zitten 3 osteopaten) bij Dr Engelen. Ze slaapt overdag erg slecht/onrustig en heeft last van reflux (niet vastgesteld maar wel de symptomen). Ik zou in dezer dagen al iets moeten gaan zien volgens hem maar een 2e en wrs 3e behandling is wel noodzakelijk (3 behandelingen is gemiddeld vertelde hij, soms 2 en soms 4 om volledig klachtenvrij te worden). Hij heeft haar nekje (wervel naar schedel) behandeld en haar middenrif). Ik wil je dus best op de hoogte houden maar kan er nu nog weinig nuttigs over zeggen
Dank je wel dames voor de ervaringen, ik ga toch een aantal morgen bellen en goed informeren. Heb nl zsm iemand nodig dus helaas loki kan niet wachten voor meer ervaringen. Waarom ik nl twijfel is dat je ook weleens verhalen hoort dat het slecht kan aflopen bij baby´s of is dit al weer achterhaald?
Ik heb dit pas uitgezocht, het kindje is overleden (haar hals is minutenlang gebogen gehouden, een goede osteopaat zal dit niet doen, heb ik nagevraagd bij mijn osteopaat) na behandeling door een craniosacraal therapeut die niet was aangesloten bij de vereniging van die therapeuten Let er dus wel op dat de osteopaat is aangesloten bij de branchevereniging!
sandra dank je wel, ik heb idd alleen osteopaten opgezocht die aangesloten zijn bij nvo oke dus dan kan je er wel vanauit gaan dat het goed zit?