Keukenmachine tips

Discussie in 'De lounge' gestart door exciting, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Geen idee of hij hier goed staat..

Ik ben bijna jarig en wil graag een keukenmachine. Heb wel een aantal eisen..

- hij moet kunnen hakken en snijden
    - hij moet kunnen malen (echt puree maken voor baby hapjes etc)
    - deeg maken

Hij moet wel sterk zijn, dus niet dat hij niet door het deeg kan komen.. Of dat er nog groffe stukken fruit in zit..

Iemand tips?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Dan zou ik gaan voor een keukenrobot, met als accessoires een keukenmachine en evt. een blender.
    Ik heb zelf een Kenwood cooking chef major. Die is wel heel groot en zwaar, maar dus ook heel krachtig. Ik kreeg hem zeer compleet met accessoires (staan niet allemaal op zie foto), maar heb inmiddels nog pasta opzetstukken en mini hakmolentje (voor kruiden) bijgekocht.
    F1DF2CC3-15E2-448E-8DFD-D91BB61F49CA.jpeg
    Edit: bosch heeft ook hele mooie machines met veel accessoires.

3. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik heb een Bosch mum. Weet t type nummer niet zo snel uit mn hoofd maar hij kan heel goed deeg maken.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ook hakken en smoothies maken?

5. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Smoothies wel, er zit een blender bij. Hakken weet ik niet. Weg zijn meerdere types van de Bosch mum, er zal er vast 1 bij zitten die ook kan hakken.
    Ik heb die van mij echt gekozen voor t deeg kneden. De meeste keukenmachine zijn daar niet krachtig genoeg voor.

exciting vindt dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb ook een Bosch mum, kan straks wel even kijken welk type. Echt heel fijn, je kan er heel veel mee en er zijn ook losse accessoires voor te koop. Er zat standaard al heel veel bij, zeker genoeg voor wat jij er mee wil doen, maar ik heb er ook nog wat los bij gekocht (een vleesmolen en een pastapakket).

exciting vindt dit leuk.
  7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Dat zijn heel uiteenlopende dingen die je zoekt in 1 machine.
    Aangezien babyhapjes maar een beperkte tijd gemaakt worden zou ik daarop geen keukenmachine uitzoeken maar bijvoorbeeld gaan voor een babycook.

Ik heb een Kenwood Chef gekozen omdat deze krachtig genoeg is voor het maken van brooddeeg voor meerdere broden tegelijkertijd.
    Er zijn heel veel extra accessoires te koop voor deze machine waardoor je er mee kunt malen, hakken, raspen, blenderen enz.

exciting vindt dit leuk.
  8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb een Kenwood, een prospero km287 volgens mij. Daar kun je alles mee, heb hem al bijna 3 jaar en gebruil hem meerdere malen per week voor vanalles. Ik kan hem echt niet meer missen.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.083
    113
    Babyhapjes maakte ik altijd met de staafmixer van de multimixer van Braun. Weinig afwas en lekker makkelijk.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb er 1 van Bosch, hij is al een jaar of 6 oud dus kan 'm zo snel op internet niet vinden. Gebruik hem al jaren voor deeg, cakebeslag, pannenkoekenmix echt van alles.
    Zit ook een blender bij, die gebruik ik voor m'n eigen smoothies. Voor babyhapjes werd dat echt te dun, daar heb ik altijd gewoon m'n staafmixer voor gebruikt.
    Heb dan ook weer een staafmixer met extra toebehoren, hierbij zat ook een bakje met een scherp mesje erin. Hier je de staafmixer op zetten en eten grof pureren zeg maar, al heb ik dat eigenlijk amper gebruikt.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nog een extra tip: pureer de babyhapjes niet haha, veel te veel extra werk en helemaal niet nodig;)

Goed bedoeld he??;)

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha deed ik altijd wel.. Vriezer vol! En maakt het steeds groffer tot dat ze gewoon met de pot mee aten!!

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja wat jij prettig vindt natuurlijk, maar ik vond het maar een hoop gedoe. Hier aten ze direct stukken mee met de pot.

Deel Deze Pagina