Als ik in de supermarkt kijk op de flessen limonade bij de baby afdeling valt me op dat vooral in de huismerken best veel suiker bevat. Maar er zijn zoveel merken, zie door de bomen het bos niet meer. Dus welke limonade bevat de minste suiker volgens jullie? Gr, Tinkerbel
Diksap is geconcentreerd vruchtensap zonder toevoegingen. Vaak zit er ook veel suiker in omdat fruit gewoon veel suiker bevat ...
Ja officieel is het een "merk" maar "roosvicee" is ook van het huismerk vaak te koop. Ik denk dat diksap het minst toegevoegde suiker bevat (meestal geen) behalve in de vrucht van nature aanwezige suikers. Als je een drankje zonder suiker wil geven kan je ook altijd thee in de fles doen.
Ik ben net bij Kruitvat geweest en daar heb ik een fles Diksap gekocht van hun eigen merk. Daar zat inderdaad geen suiker in. Bedankt voor de tip! Heb hem net wat gegeven, hij vind het erg lekker! Gr, Tinkerbel
Als je vergelijkt zit er in roosvicee (of huismerk-varianten) evenveel suiker als in diksap. Alleen moet je de diksap volgens de verpakking meer verdunnen. En zit er dus minder suiker in per aangemaakte hoeveelheid. Wij maken echter de roosvicee maar iets van 1:15 aan. Veel minder dan de 1:5 ofzo die wordt geadviseerd. Dat scheelt dus ook erg in suikerhoeveelheden.
@deepfreeze, toch is het niet hetzelfde soort suiker, in roosvicee zit toegevoegde geraffineerde suiker, in diksap niet.
Kun je mij misschien het verschil uitleggen tussen die suikers? Als ze evenveel energie bevatten (als ik de roosvicee erg verdun), dan hou je toch niet opeen meer suiker/vet over om dik van te worden?
Volgens mij maakt het allemaal niet zo uit met de suikers. Suiker is gewoon suiker of dat nu uit vruchten komt of toe is gevoegd. In limonadesiroop zit per definitie veel suiker, dus gaat het meer om hoe je het verdunt.
Er zit wel degelijk verschil tussen die 2! Ik begin nu aan het bedritueel met de kinderen maar ik kom er straks op terug
Ik weet wel iets van glucose, fructose etc. In ieder geval het verschil in opnametijd.. Vruchtensuikers duurt wat langer? Maar hoeveel dat nou qua energiewaarde uitmaakt?
Het gaat erom dat alles wat qua suiker aan toegevoegd is, is eigenlijk foute suiker naar mijn mening. Ik gebruik alleen maar vruchtensappen en jams die van nature suiker bevatten. Dus in fruit aanwezige suikers. Dat zijn meestal biologische producten(ook veel meer variatie). Koop ik bij eko winkels.
Maar ik vraag me af wat er dan het verschil is tussen toegevoegde suikers en suikers uit fruit. Want als de hoeveelheid calorien/koolhydraten hetzelfde is, dan zegt mijn gevoel dat het niks uitmaakt.. Wel als je natuurlijk een product neemt met extra suikers, bv de zoete versie van een jam. Maar in het geval van diksap vs flink aangelengde roosvicee? Dus mamadeluxe: help
Idd biologische diksap van de AH, maar wel heel dun aanlengen want fruit (zeker zo geconcentreerd) bevat heeeel veel fruitsuikers, is ook niet super goed!